Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen mielipide kaveristani mietityttää

Vierailija
19.06.2014 |

Monella on varmaan ollu sama tilanne jossain vaiheessa suhdetta, kun mies kertoo mielipiteensä teidän hyvästä kaverista. Jos se mielipide ei oo ollu positiivinen, miten olette suhtautuneet?

Itsellä on vähän vaikea suhtautua siihen, että mies päästi suustaan mielipiteensä. Eihän sitä tarvi kaikista ihmisistä, mutta missä on hyöty sanoa se, jos ihminen ei oo tehny mitään oikeata pahaa paitsi ollu olemassa.

Sanotteko te teidän miehille jos niiden kaverit ärsyttää teitä syystä, että ne on olemassa? Ja miksi?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä loppupeleissä on, että miehesi ei pidä kaveristasi. Sunhan kaveri se on ei miehen. Eri asia jos tilanteeseen liittyy jotain kieltämistä olla heidän kanssaan enää, mikä kyllä kielii ihan muista ongelmista.

Vierailija
2/23 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sillä sinänsä, mutta kun mielipide ei rajotu pelkästään mieheen, myös hänen kaverinsa vihaavat kyseistä henkilöä. Tulee vaan olo että pitää käyttäytyä siivommin ja välttää mitään mikä muistuttaa kyseistä ystävästäni.

Missä se pointti suunsa aukaisemisessa oli kun ei ollu hyvää syytä?

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vaistonnut "aina" että kaverini mies ei jostain syystä kovinkaan paljoa pidä minusta. En nyt sano että pitäisikään sen kummemmin pitää, mutta ollaan kuitenkin hänen vaimonsa kanssa oltu parhaat kaverit jo 30 vuotta... 

Nyt ihan viime aikoina on alkanut tuntua jonkinlaista hyväksyntää, menihän tähän sitten yli 5 vuotta :) Mut parempi myöhään kuin ei milloinkaan!

Vierailija
4/23 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvitse välttää yhtään mitään, jos itse pidät ystävästäsi ja hän on sinulle hyvää seuraa niin älä välitä muiden mielipiteistä. Ehkä ei ole suotavaa kutsua tätä heidän inhokkikaveria viettämään heidän kanssaan iltaa tms mutta muuten annat olla. Mieheltäsi voisit uudelleen vaatia perustellumman syyn.

Vierailija
5/23 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tein ja syy: "halusin että tiedät mitä muut siitä ajattelee" Omaa mielipidettään se kyllä painotti ku avas suunsa ekan kerran.

Ja kun sen kaveritkin saattaa kesken kahvi keskustelun heittää aivan ihme loukkaavaa ystävästäni. Näin on käynyt ja siinä rapisi mun miellyttävä kuva miehen kavereista.

-ap

Vierailija
6/23 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne sitten sanovat?

Vierailija
7/23 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 00:06"]

Sen tein ja syy: "halusin että tiedät mitä muut siitä ajattelee" Omaa mielipidettään se kyllä painotti ku avas suunsa ekan kerran.

-ap

[/quote]

Laskis kylläö mieheni pisteet mun silmissä ton jälkeen. Mä en todellakaan arvota ystäviäni sen mukaan mitä muut niistä ajattelee.

Vierailija
8/23 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ystävästäsi tänne niin voidaan vähän spekuloida

Vierailija
9/23 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 00:06"]

Ja kun sen kaveritkin saattaa kesken kahvi keskustelun heittää aivan ihme loukkaavaa ystävästäni. Näin on käynyt ja siinä rapisi mun miellyttävä kuva miehen kavereista.

-ap

[/quote]

No mä en kyllä hyväksyisi tollaista käytöstä. Sinuahan he loukkaavat, mies ja kaverinsa, jos sinun kuullen puhuvat pahaa ystävästäsi. Tuntevatko he edes häntä, vai ovatko vain jostain syystä ottaneen vihan kohteeksi? En kyllä itse anteeks vaan hyväksyisi tollasta. Ei munkaan mies ylistä mun kaikkia kavereita, mutta ei sillä tulisi mieleenkään haukkua heitä jatkuvasti minun kuullen. Sitä kutsutaan puolison kunnioittamiseksi. Muutenkin, jos jollakin on kova tarve haukkua jotain jatkuvasti, niin se kertoo siitä että ongelma on siinä päässä joka haukkuu, eikä suinkaan siinä jota haukutaan. Sun mies osoittaa vaan ja ainoastaan tyhmää ja lapsellista käytöstä, sekä sinun epäkunnioitusta, kun noin tekee kavereidensa kanssa.

Vierailija
10/23 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä haukkuisi kumppanini kavereita ellei olisi oikeasti syytä. Olisiko miehesi haukkunut ystävääsi omille kavereilleen?

Vierailija
11/23 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tunteeko nää sun miehen kaverit tän sun ystäväsi, vai mikä syy heillä on häntä haukkua? Mikä syy sun miehelläsi on ylipäätään häntä haukkua?

Ettei vaan kuule sun mies yritä eristää sua jotenkin tästä kaverista, ja sen vuoksi on haukkunut/keksinyt juttuja tästä kaverista omille ystävilleen? Sitten oikeen ottaa tämän keskustelun aiheeksi sun kuullen.

Jos mä sanon ylipäätään mitään mielipidettä mun miehen kavereista miehelleni, niin syyn täytyisi olla todella painava. Siis kaverin olisi täytynyt käyttäytyä tosi törpösti. Ilmeisesti tällaista ei ole ollut, tai ainakin oletan että sellaisesta olisit kertonut jo aloitusviestistä. Mun ystävillä puolestaan ei kävisi mieleenkään puhua ilkeitä jostain mieheni ystävästä hänen kuullen. Sellainen ei vaan ole hyvää käytöstä.

Vierailija
12/23 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tunstee. Samalta kylältä ovat, mutta ikäeroa on sen verran ettei ole lapsuuttaan/ teini-ikää samoissa piireissä viettäneet. Tän ystävän kautta mekin tutustuttiin.

Se on sellasta naljailjailua joka saa sut tunteen olon pahaksi kaverin puolesta ja siitä räjähtää siihen ku tilastaan jotain ihan liian rumaa.

Ei paljon kiinnosta viettää aikaa samassa tilassa kunn joutuu kaveria puolustaan ja kyseleen miksi pitää sanoa tollasta, jos ei ole kunnon syytä.

Kaverini on ystävällinen, iloinen ja älyttömän reilu ihminen. Sellanen jota arvostaa muutenkin kuin ulkonäön puolesta.

-ap

Vierailija
13/23 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 02:05"]

Joo tunstee. Samalta kylältä ovat, mutta ikäeroa on sen verran ettei ole lapsuuttaan/ teini-ikää samoissa piireissä viettäneet. Tän ystävän kautta mekin tutustuttiin.

Se on sellasta naljailjailua joka saa sut tunteen olon pahaksi kaverin puolesta ja siitä räjähtää siihen ku tilastaan jotain ihan liian rumaa.

Ei paljon kiinnosta viettää aikaa samassa tilassa kunn joutuu kaveria puolustaan ja kyseleen miksi pitää sanoa tollasta, jos ei ole kunnon syytä.

Kaverini on ystävällinen, iloinen ja älyttömän reilu ihminen. Sellanen jota arvostaa muutenkin kuin ulkonäön puolesta.

-ap

[/quote]

Ettei vaan oo kyseessä ihan perisuomalainen kateus? Ja miehesi puolelta jopa mustasukkaisuus, jos tietää että tykkäät kaveristasi ja arvostat häntä. Joka tapauksessa ei ole tuollainen käytös minun mielestäni ainakaan normaalia, eikä sinun todellakaan täydy kuunnella tuollaista toisen katkeraa haukkumista.

10

Vierailija
14/23 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa kateudelta tai mustasukkaisuudelta. Onko miehelläsi ketään samalla tavalla hyvää ja tärkeää kaveria? Jollei ole niin siitähän se johtuu.

Miten mies muuten yleensä puhuu ihmisistä, etsiikö vikoja ja vähättelee mielellään? Entäs suhtautuminen perheeseesi?

Vierailija
15/23 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap ystäväsi mies vai nainen? Joskus olen joutunut kovastikin puolutamaan miespuolisia ystäviäni. Miesten voi olla vaikea luottaa pelkkään kaveruuteen :). 

Vierailija
16/23 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä ap ystävistäsi kiinni. Minä olen se, josta joidenkin ystävien miehet eivät selvästikään pidä. Nainen olen minäkin, mutta olen sitten sellainen nörtti, joka tietää yleensä tietokoneista, politiikasta ym. asioista ilmeisesti enemmän kuin nämä miehet. En mitenkään mainosta, mutta en näe myöskään, miksi minun pitäisi ryhtyä esittämään perinteistä naisen roolia näille tyypeille.  Kokevat minut sitten jonakin uhkana alfauroksen käytökselleen.

On nyt sitten käynyt niin, että jään yhä enemmän kutsumatta näille ja olen etääntynyt näistä ystävistä. Onneksi muutama kaveri on hankkinut normaalilla itsetunnolla varustetun, keskustelevan miehen. Näiden kanssa menee ihan hyvin, kun tosiaan voidaan vakavissaan jutella kaikenlaista ja olla tasavertaisina ihmisinä tekemisissä luontevasti.

Harmittaa vain todella paljon noiden ystävien puolesta. Ja heidän tyttölastensa puolesta. Minkälaisen arvostuksen tai naisen mallin tuollaiset isät antavat kenellekään...

Vierailija
17/23 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo perheettömiä ollaan. Kiitän teitä kaikkia vastanneita asiallisesta  ja silmiä avanneesta palautteesta. Auttoi ajattelemaan asiaa laajemmin. Kiitos! 

-ap

Vierailija
18/23 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 15:37"]Ootte varmaan aika nuoria ja perheettömiä? Jotain tollaista draamaa oli meän kaveriporukassa, kun oltiin 18-20v. Jos olette niin nuoria, niin älä käännä selkää ystävillesi miehen vuoksi, vaan puolusta ystävääsi. Jos taas olette vanhempia, niin... eipä siihen muuta voi sanoa kuin että hanki mies joka on henkisesti sun kanssa samalla tasolla. Selvästi sinäkään et pidä tuollaista normaalina käytöksenä, ja sitä se ei todellakaan ole jo kun on ylitetty "bileiät". Mieti nyt, jos perheenkin perustaisit, että millaisen mallin mies antaisi lapsille toisten ihmisten kohtelusta. Juuri tuolla tavalla sitä opitaan ne koulukiusaamisen mallitkin, kun vanhemmat supisee, juoruaa ja haukkuu ystäviensä kera ties kenestä.[/quote]

Niinpä. Mä kyllä kehottaisin ihan iästä riippumatta hankkiutumaan vähän tasapainoisempaan seuraan. Ikävä tietysti jos suhde on muuten hyvä, mutta tuollainen käytös kielii tunne-elämän ongelmista, jotka sitten uskoakseni kyllä tulevat/tulisivat heijastumaan suhteeseen muutenkin... En usko että aikuistuminen tuo tuollaiseen mitään merkittävää muutosta.

Vierailija
19/23 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on kasa elämää tärkeämpiä kavereita, joten siitä ei ole kyse, tai en usko ainakaan. Kysyin hänelltä kun asian otin viimeksi puheeksi, että olisiko hän jättänyt jos olisin niin karkeita ja perustelemattomia mielipiteitä ilman kunnollista syytä.  Vastaus oli että: "No eeeet ois!" Todellisuushan ois ollu varmasti toinen. 

Kaverini on nainen, joten ei ole mistään perus miespuolisen kaverin haukuntaa sukupuolen takia. Ihmetyttää vain kun kysyn rauhallisesti mikä siinä ystävässäni on, niin en saa kunnollista vastausta.

-ap

Vierailija
20/23 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asialla voi olla toinenkin puoli. Minä esim. olen ihastunut erääseen vaimoni ystävään, luulisin että hänkin vähän minuun, ja siinä pelossa että vaimoni haistaa jotain, puhun aina vähättelevään ja naljailevaan sävyyn ko. ystävästä. Toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi