Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 170 cm/72kg nainen pluskokoinen?

Vierailija
24.06.2021 |

Kysymys otsikossa

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ihan normaali. Olen 165 ja oma luonnollinen painoni on 65-72 kg ja voin hyvin noissa mitoissa. Mua on tosin haukuttu läskiksi (lähinnä naisten toimesta) koko elämäni.

Luulisi siitä hitaammankin ymmärtävän että tuo paino ei ole normaalia sinun pituiselle. 165 cm normaalipainoinen nainen painaa joku 50-52 kg.

Vierailija
42/113 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet tavallisen naisen kokoinen. Kaikki naiset ei ole eikä kuulukaan olla siroja.

Niin, ylipaino on ikävän tavallista kieltämättä nykyään.

Bmi 24 ei ole ylipainoinen.

BMI ei edelleenkään liity mitenkään yksilön ylipainoon.

Kauneusihanteet taas ei ole minkäänlainen normaalipainon mittari.

Ei niin. Rasvaprosentti on, mutta kun sen mittaaminen kotikonstein on hankalaa, niin pitää käyttää erilaisia approksimaatioita kuten esim. tuo "pituus - 110" joka antaa riittävän tarkan tuloksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän mallitkin itsensä BMI 17:ssa, joka muuten lasketaan alipainoksi eli miksi siis lievä ylipaino olisi edes ongelma, jos lievää alipainoakin pidetään ihanteena? Ihmejuttuja täällä. Ja ap:n BMI ei näytä edes sitä lievää ylipainoa.

Vierailija
44/113 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se muka yllättävää, että päälle 70 kg on pitkälle naiselle ihan normaali?

t. 180 cm

170cm ei ole pitkä eikä edes pitkähkö vaan normaalipituinen. Sinä taas olet kyllä pitkä.

No pitkähkö sitten!

Vierailija
45/113 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat siis lihava?.....on.

Ei ole, normaalipainon sisällä, bmi n. 24. 

BMI:llä ei ole mitään tekemistä yksilön normaalipainon kanssa, se on väestötason tilastollinen yksikkö.

Voit jankata asiasta vaikka koko loppupäivän, mutta näytä mulle yksikin ap:n kokoinen jolle lääkäri sanoisi ”kuolet läskeyteesi kohta”. Mulle lääkäri ton kokoisena sanoi, että sopiva paino ja hyvät arvot noin ylipäätänsäkin.

Läski on läski sanoi kuka mitä tahansa.

Vierailija
46/113 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan läski, mutta tuhti tavallinen. Suomalaiset ovat muutenkin isompaa väkeä. Asun etelä-Euroopassa ja mitoillani 165/60 olen täällä aikamoinen tankki verrattuna paikallisiin naisiin. Suomessa käydessäni tunnen oloni siroksi verrattuna kanssaihmisiin.

Vierailija
47/113 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ihan normaali. Olen 165 ja oma luonnollinen painoni on 65-72 kg ja voin hyvin noissa mitoissa. Mua on tosin haukuttu läskiksi (lähinnä naisten toimesta) koko elämäni.

Luulisi siitä hitaammankin ymmärtävän että tuo paino ei ole normaalia sinun pituiselle. 165 cm normaalipainoinen nainen painaa joku 50-52 kg.

Mistä te revitte näitä?

165 cm 50 kg on ALIPAINOA.

65 kiloa on normaalipainossa.

Ei kaikki mene taulukoiden mukaan muutenkaan, ihmiselle sopiva paino et välttämättä ole just siinö BMI 23 tms. kohdalla.

Vierailija
48/113 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vyötärö ratkaisee. Jos kapea vyötärö, niin ei läski, muuten kyllä.

Vierailija
49/113 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse samoissa mitoissa olin sairaanhoitajan mielestä "sopusuhtaisen näköinen".

Vierailija
50/113 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän mallitkin itsensä BMI 17:ssa, joka muuten lasketaan alipainoksi eli miksi siis lievä ylipaino olisi edes ongelma, jos lievää alipainoakin pidetään ihanteena? Ihmejuttuja täällä. Ja ap:n BMI ei näytä edes sitä lievää ylipainoa.

Eihän se mikään ongelma ole, ellei henkilö itse koe sitä ongelmana. Mutta kysymys ei ollut se, vaan se, että onko hän pluskokoinen ja vastaus on, että kyllä.

Vierailija
51/113 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä te revitte näitä?

165 cm 50 kg on ALIPAINOA.

65 kiloa on normaalipainossa.

Ei kaikki mene taulukoiden mukaan muutenkaan, ihmiselle sopiva paino et välttämättä ole just siinö BMI 23 tms. kohdalla.

Miksi capsaat alipainon ikään kuin se olisi vakavaa ja samalla mainitset kuitenkin, että kaikki ei mene taulukoiden mukaan? Olet oikeassa kyllä tuossa, että taulukot eivät toimi yksilötasolla ja BMI 23 on monilla miehillä etenkin vielä liian korkea, koska vyötärönympärys ylittää riskirajat silti, kuten minulla.

M 173/70

Vierailija
52/113 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tyytyväinen itse, asia on kunnossa!

Itse olen 170/66. Viime vuonna painoin  71. Vaatekoko muuttui 40:stä 38:aan. Laihdutin, koska jalat kipeytyvät kävellessä, entiset vaatteet eivät mahtuneet enkä halunnut (taas) uusia vaatevarastoa. Mielestäni n. 70 kg on ihan normaali paino. Olo kuitenkin helpottui jo 5 kg laihtumisesta: jalat/polvet eivät kipeydy enää niin paljon. 

Vierailija
53/113 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meitä on erilaisia. Mä 170 cm ja 69 kg. Mitat 98-74-98 ja käytän kokoa 36-38 ja hoikaksi väitetään.

Vierailija
54/113 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on

Vierailija
55/113 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse 170/67 ja jouduin ostamaan bikinien alaosan koossa 44.. Kyllä jotkin 42 olivat myös ihan ok, mutta kaikki kivoimmat siinä koossa tietenkin puristivat.

Lihasta on kyllä tästä kropasta vaikea löytää mistään, vaan läskiä senkin edestä, vaikkei tuo paino olekaan kovin hirmuinen.

Vaikea uskoa. Itselläni samat mitat, ja 38 meni ihan hyvin kun kävin bikinejä sovittamassa.

Kyllä vaan itsellä niin kävi. Olen viimeksi sovitellut bikinien alaosia ollessani n. 57-60kg ja silloin sopivia olivat koot 38 tai 40.

Vierailija
56/113 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Itseasiassa juuri katsoin supersuositun mallin Bella Hadidin bmi:n ja se näytti MERKITTÄVÄÄ alipainoa! Ja nuoret tytöt ajattelee, että tuolta pitää naisen näyttää. Ja sen kerran kun lievästi ylipainonen laitetaan johonkin mainokseen niin alkaa hirveä huuto somessa ”miksi ihmeessä tuollaisten kehopositiivisten valaiden annetaan olla nuorille naisille esimerkkinä???”

Vierailija
57/113 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoilla naisilla niin lihaksia ettet olisi pluskokoinen.

Vierailija
58/113 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. On ihan normikokoinen.

Vierailija
59/113 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Itseasiassa juuri katsoin supersuositun mallin Bella Hadidin bmi:n ja se näytti MERKITTÄVÄÄ alipainoa! Ja nuoret tytöt ajattelee, että tuolta pitää naisen näyttää. Ja sen kerran kun lievästi ylipainonen laitetaan johonkin mainokseen niin alkaa hirveä huuto somessa ”miksi ihmeessä tuollaisten kehopositiivisten valaiden annetaan olla nuorille naisille esimerkkinä???”

Kyllä merkittävä ylipaino on joka tapauksessa hyväksyttävämpää valtaväestön keskuudessa kuin merkittävä alipaino. Siitä en ole tutkimuksiin tutustunut, että kumpi sitten on isompi haitta terveydelle.

Vierailija
60/113 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luota mielummin mittanauhaan ja bmi-tulokseen kuin vaakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme