Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako asiakas esitellä itsensä ja sukulaisiasi kollegoillesi asiakaspalvelu tilanteessa?

Vierailija
24.06.2021 |

Vai pitäisikö työntekijän itse saada esitellä, jos haluaa esitellä?
Mitä ajattelet sellaisesta sukulais asiakkaasta, joka tulee työpaikallesi esittelemään ja puhumaan kollegallesi ilman sinun lupaa?

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo vain on härskiä toimintaa sukulaiseltasi. Kuin jokin huono maalaiskomedia missä maalaisserkku tulee kaupunkiin, ja käytöstapoja ei minkäänlaisia. Mukava työpaikkakin alkaa tuntua ahdistavalta, kun saa pelätä koska sukulainen ilmestyy, ja mitähän seuraavaksi tapahtuu. Tuohan on jo työpaikkahäirintää. Lähestymiskielto varmasti ylimitoitettua, mutta millä tuollaisesta pääsee eroon? Maineensa on jo pilannut, ja siinä samalla sinunkin.

Vierailija
82/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo vain on härskiä toimintaa sukulaiseltasi. Kuin jokin huono maalaiskomedia missä maalaisserkku tulee kaupunkiin, ja käytöstapoja ei minkäänlaisia. Mukava työpaikkakin alkaa tuntua ahdistavalta, kun saa pelätä koska sukulainen ilmestyy, ja mitähän seuraavaksi tapahtuu. Tuohan on jo työpaikkahäirintää. Lähestymiskielto varmasti ylimitoitettua, mutta millä tuollaisesta pääsee eroon? Maineensa on jo pilannut, ja siinä samalla sinunkin.

Joo tätä mä mietin, koska mulla on vielä yli 30 vuotta työikää jäljellä ja hän on itse eläkkeellä ja omat lapset on hyvässä asemassa korkeakoulut käytynä. Vakituiset työpaikat ym. Mulla ei ole edes sitä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen vaan että ap on tuolla ulosannilla saanut työpaikan.

Vierailija
84/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen vaan että ap on tuolla ulosannilla saanut työpaikan.[/quote

Mulla on lukihäiriö.

Ap

Vierailija
85/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen nauraa lukihäiriölle?

Ap

Vierailija
86/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella noloa myös työkavereillesi. Kaikenlaisia asiakkaita pitää sietää, mutta rajansa kaikella. Luuleeko se sukulaisesi että työpaikkasi on joku juorukerho, missä hän voi käyttäytyä moukkamaisesti vain siksi että on asiakas ja hänellä on sukulaisia siellä töissä?

Vierailija
87/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei voi kuin todeta, että suku on pahin. Ainakin tässä tapauksessa. Jokainen haluaa olla edukseen omassa elämässään, ja sitten joku sukulainen tulee ja vaikeuttaa elämääsi oikein huolella. Kysymys kuuluu että tekeekö hän tuota tahallisesti? Vaiko hyötymistarkoituksessa.  Ymmärtääkö hän ollenkaan että tilanne on hämmentävä työkavereillesi ja sinulle?  Todella ahdistava tilanne. 

Vierailija
88/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en aluksi edes voinut kuvitella, että sukulais nainen ei ajattelekkaan mun etua.

Hän itse kysyi multa, että voisinko mä tehdä samaa työtä kuin mun kollega, jonka työ on hieman erilaista kuin mun oma. Mä vastasin vaan, en, koska eri palkkaluokka.

Vähän huono vastaus ehkä, mutta tosiasia, koska se ei ihan vastaa mun omaa koulutusta ja mä olin rehellinen naiselle.

Siitä se akka taisi seota. Se otti sen mun mies kollegan jotenkin itselleen. Myöhemmin sain äitini kautta kuulla että "nuoret ei halua huonoja hommia".

Ap

Vierailija
89/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on käyty läpi myös mun edelliset työpaikat. Mä en ymmärrä miksi se nainen haluaa puhua mun menneisyydestä. Puhuisi mun kanssa.

Ap

Saako kysyä että onko sulla yleensä vaikeuksia hahmottaa ja ymmärtää sosiaalisia tilanteita ja muiden käytöstä?

Onko sun menneisyydessä tai nykyisessä elämässä jotain piiloteltavaa jota yrität kätkeä työkavereiltasi?

Nuo ovat meinaan ihan normaaleja small talk-tyyppisiä aiheita muille ihmisille. Jos sua ahdistaa tilanne, voit kuitenkin hyvin sanoa sukulaiselle toivovasi ettei sinuun liittyvistä asioista keskusteltaisi työpaikalla.

Mainitsemasi asiat ei todellakaan kuulu ap.n työpaikalle. Sun mielestä ilmeisesti ok, että sinusta alettaisiin levittää yksityisasioita työpaikallasi. Ja eivät todellakaan muiden yksityisasiat ole mikään small talk-tyyppisiä keskustelunavauksia. Jotain rajaa nyt.

Vierailija
90/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nainen tyrmistyi siitä, kun mä en halua huonoja hommia, vaan tehdä oman alan töitä siellä ruokalassa.

Hän tietysti on itse eläkkeellä ja omat lapset korkeasti koulutettu hyvine virkoineen.

Hän kokee että hän saa mennä mun työpaikalle kuin maailman omistaja.

Vierailija
91/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen ihminen nauraa lukihäiriölle?

Ap

Eihän kukaan tässä ketjussa nauranut tekemillesi virheille, vaan sille, että selityksissäsi ei ollut ketjun alkupuolella päätä eikä häntää. Siihen ei lukihäiriö vaikuta mitenkään, asia olisi ollut ihan yhtä epäselvä, vaikka olisit kertonut saman suullisesti.

Vierailija
92/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun avaus oli ihan ok. Asiahan selvisi ketjun edetessä. Pahimpia aloituksia ovat novelli-tyyppiset sepustukset vaikka asia niissä avattaisiin rautalankaa vääntäen.

Ja ehkä ap kirjoitti aloituksen tunnekuohun vallassa. Asia mikä omassa päässä on ihan selvä, niin aina sitä ei osaa kirjoittaa niin selkeästi.

Mutta minulla on ollut rajattomia sukulaisia. Ovat elämääni puuttuneet kaikella tasolla. Kunnes voimaannuin, ja tiputin heidät elämästäni. Tässä ap.n aloituksessa vaikeus on lähinnä siinä, että hän työskentelee paikassa mihin sukulaisillakin on avoin pääsy.

Vierailija
93/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun avaus oli ihan ok. Asiahan selvisi ketjun edetessä. Pahimpia aloituksia ovat novelli-tyyppiset sepustukset vaikka asia niissä avattaisiin rautalankaa vääntäen.

Ja ehkä ap kirjoitti aloituksen tunnekuohun vallassa. Asia mikä omassa päässä on ihan selvä, niin aina sitä ei osaa kirjoittaa niin selkeästi.

Mutta minulla on ollut rajattomia sukulaisia. Ovat elämääni puuttuneet kaikella tasolla. Kunnes voimaannuin, ja tiputin heidät elämästäni. Tässä ap.n aloituksessa vaikeus on lähinnä siinä, että hän työskentelee paikassa mihin sukulaisillakin on avoin pääsy.

Joo täytyy varmaan alkaa voimaantumaan ja tiputtaa mun elämästä. Eihän tuommoisesta ole mulle mitään hyötyä. Päinvastoin. Syö mun voimavarat.

Ap

Vierailija
94/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meni kysymys ohi ja lujaa. Ei yhtään selvemmin saanut asiaa esitettyä?

Vierailija
95/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt meni kysymys ohi ja lujaa. Ei yhtään selvemmin saanut asiaa esitettyä?

Tätä asiaa onkin vaikea käsitellä. Se nainen selittää asiat työpaikalla ja takuulla menee jonkun (niistä monista) esimiehen korville.

Ap

Vierailija
96/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se naurettavaa yrittää hankkia sydän ystävää just jonkun lähiomaisen työpaikalta.

Ajattelematonta. Ajatuskin naurattaa, että mä menisin vaikka mun veljen vaimon työpaikalle. Maksaisin melkein viikottain ylihintaiset lounasliput, jotta näkisin sydänkäpyseni työpaikallaan ja häiritsen työympäristöä lörpöttelylläni. Aviomies seisoo vieressä. Kyllä se veljen vaimo voisi hieman ihmetellä, kun kollega valittaa häiritsevästä asiakkaasta.

Vierailija
97/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän monissa työpaikoissa ei varmaan saisi edes ilmoittaa, ketä siellä on töissä, jos asiakas kyselee jotain tiettyä henkilöä, kun on kaikenlaisia lähestymiskieltoja, avioero tilanteita. Huoltajuuskiistoja ym.

Vierailija
98/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais sukulaisesi hieman auttaa kaappien avaamisessa ja luurankojen esiin nostamisessa ; )

Jos on hyväntahtoinen ja luotettava sukulainen, asia ok, mutta tässä tilanteessa ilmeisesti ei ole.

Vierailija
99/99 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tais sukulaisesi hieman auttaa kaappien avaamisessa ja luurankojen esiin nostamisessa ; )

Jos on hyväntahtoinen ja luotettava sukulainen, asia ok, mutta tässä tilanteessa ilmeisesti ei ole.

No mut hei, omat lapsethan on aina maailman kilteimmät.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän