Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako asiakas esitellä itsensä ja sukulaisiasi kollegoillesi asiakaspalvelu tilanteessa?

Vierailija
24.06.2021 |

Vai pitäisikö työntekijän itse saada esitellä, jos haluaa esitellä?
Mitä ajattelet sellaisesta sukulais asiakkaasta, joka tulee työpaikallesi esittelemään ja puhumaan kollegallesi ilman sinun lupaa?

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on käyty läpi myös mun edelliset työpaikat. Mä en ymmärrä miksi se nainen haluaa puhua mun menneisyydestä. Puhuisi mun kanssa.

Ap

Saako kysyä että onko sulla yleensä vaikeuksia hahmottaa ja ymmärtää sosiaalisia tilanteita ja muiden käytöstä?

Onko sun menneisyydessä tai nykyisessä elämässä jotain piiloteltavaa jota yrität kätkeä työkavereiltasi?

Nuo ovat meinaan ihan normaaleja small talk-tyyppisiä aiheita muille ihmisille. Jos sua ahdistaa tilanne, voit kuitenkin hyvin sanoa sukulaiselle toivovasi ettei sinuun liittyvistä asioista keskusteltaisi työpaikalla.

Jos tämä on normaalia small talkia, miksi mun kollega haukkui ne?

Vierailija
62/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen sekava aloitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on käyty läpi myös mun edelliset työpaikat. Mä en ymmärrä miksi se nainen haluaa puhua mun menneisyydestä. Puhuisi mun kanssa.

Ap

Saako kysyä että onko sulla yleensä vaikeuksia hahmottaa ja ymmärtää sosiaalisia tilanteita ja muiden käytöstä?

Onko sun menneisyydessä tai nykyisessä elämässä jotain piiloteltavaa jota yrität kätkeä työkavereiltasi?

Nuo ovat meinaan ihan normaaleja small talk-tyyppisiä aiheita muille ihmisille. Jos sua ahdistaa tilanne, voit kuitenkin hyvin sanoa sukulaiselle toivovasi ettei sinuun liittyvistä asioista keskusteltaisi työpaikalla.

En mitenkään voi vastata tuohon kollegasi puolesta.

Vierailija
64/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvitä se asia suoraan sukulaisesi kanssa. Oletko töissä jossain pikkukylän ainoassa ravintolassa? Se selittäisi kuvion. Sellaisessa paikassa pitää olla aika rento asenne ja hyvät sosiaaliset taidot ja antaa mennä kälätysten toisesta korvasta ulos.

En ole, vaan iso nimekäs firma. Siellä vaan ei saisi avoimesti puhua.

Vanhemmat kollegat kertoneet.

Ap

Vierailija
65/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan auennut minulle tuo avaus, kun en oikein ymmärrä tuota porvoon puheenpartta. Tietääkseni Suomessa ei kuitenkaan ole mitään lakia, joka kieltäisi ihmisiä puhumasta toisilleen.

Vierailija
66/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

On mahdollista, ettå myös kollega oli väärässä tai epäreilu. Toisaalta sukulaisesi saattoi liikkua ns. harmaalla alueella. Sano sukulaisellesi, että se kollega ei ole kiinnostunut hänestä. Problem solved.

Vierailija
67/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvitä se asia suoraan sukulaisesi kanssa. Oletko töissä jossain pikkukylän ainoassa ravintolassa? Se selittäisi kuvion. Sellaisessa paikassa pitää olla aika rento asenne ja hyvät sosiaaliset taidot ja antaa mennä kälätysten toisesta korvasta ulos.

Ap

Siinä tapauksessa kerro asia sukulaisellesi suoraan. Oletko kertonut hänelle?

Vierailija
68/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkoon vastaus vielä: saa puhua ja esitellä. Mutta jos homma hiertää itseäsi, puhu itse omille sukulaisillesi ja pyydä, että pitävät suun soukemmalla.

Vierailija
69/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En ole, koska se ei kuuntele mua varsinaisesti, se vaan puhuu joko omasta elämästään, tai sitten kyselee multa miksi sä teet noin tai näin. Esimerkiksi kävelen hiekkatiellä...

Vierailija
70/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jossain FBI:ssa tai CIA:ssa sekä vakoojan hommissa on nounou, että moottoriturvat sukulaiset tulevat avautumaan kesken työtehtävien, mutta Suomessa tavallisissa palveluammateissa se on täysin ok.

Vierailija
71/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En ole, koska se ei kuuntele mua varsinaisesti, se vaan puhuu joko omasta elämästään, tai sitten kyselee multa miksi sä teet noin tai näin. Esimerkiksi kävelen hiekkatiellä...

Ok. Pyydä sitten "puhemieheksi" joku suvun matriarkka ym. statusta omaava henkilö. Eli joku iäkkäämpi henkilö, jolla on sananvaltaa suvussasi ja karismaa, selittää asian tälle "moottoriturvalle". Problem solved.

Vierailija
72/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa

No en mä ainakaan tykkäis. Enhän minäkään mene kenenkään työpaikalle esittelemään itseäni ja sukua. Työntekijä saa itse esitellä jos haluaa.

Nyt ei ole kysymys sinusta tai suvustasi, vaan asiakkaasta.

Minusta jo hyviin tapoihin kuuluu asiakkaan esitellä seurueensa työntekijälle ja myös kollegoille, jos ollaan samassa tilassa.

Vierailija
73/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa

No en mä ainakaan tykkäis. Enhän minäkään mene kenenkään työpaikalle esittelemään itseäni ja sukua. Työntekijä saa itse esitellä jos haluaa.

Minusta jo hyviin tapoihin kuuluu asiakkaan esitellä seurueensa työntekijälle ja myös kollegoille, jos ollaan samassa tilassa.[/quote

todellakaan ei missään isossa ruokailusalissa asiakkaat esittele seurueitaan. Höpö höpö

Vierailija
74/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, aloitushan oli hieman sekava, mutta luulen ymmärtäväni mitä ap tarkoittaa. 

Tottakai sukulaisetkin saavat tulla asiakkaiksi ravintolaan, mutta onhan se outoa ja vaivaannuttavaa, jos sinne tullaan sen takia, että päästään ystävystymään ap:n kollegoihin ja kälättämään ap:n asioista ummet lammet. Ja vielä halailemaan ja sekoilemaan jostain sielunkumppanuudesta tuntemattomalle asiakaspalvelijalle. Ei ole laitonta, mutta ei kyllä mitään toivottavaa käytöstäkään. 

Mulla oli joskus aikoinaan kaveri, joka sekosi jotenkin siitä, että pääsin työelämässä hyvään alkuun, kun hän oli työttömänä. Alkoi soitella muka hauskoja puheluita työpaikalleni ja pyrki jututtamaan pomoani. Kyseli milloin "Paula" pääsee töistä ja camoon, etkö päästäis sitä aikasemmin, hihihi, ole nyt reilu?!" Halusi tulla paikallekin "tutustumaan" pomooni. Perustelu oli "sähän sanoit, että se on hyvä tyyppi". Kyllä, ja sitä suuremmalla syyllä sulla ei ole mitään aihetta häiriköidä häntä. 

Kokemus oli karmiva. Yritä siinä nyt keskittyä töihin, kun saa kokoajan pelätä, milloin taas tulee joku sekava puhelu. Se pomon ilme, kun tuli hämmentyneenä kertomaan, että "joku sinun ystäväsi soitti...." Punastelen vieläkin häpeästä tätä kirjoittaessa! 

Että ap, otan osaa ja ymmärrän. Ei ole ok. 

Vierailija
75/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työelämässä pitänyt neutraalit välit työkavereihin. Tyyliin en puhu omista yksityisasioistani. Enkä myöskään kuuntele työkavereiden yksityisasioita. Jos mun työpaikalle olisi tullut lähisukulainen paasaamaan mun asioistani, niin olisin kyllä hänelle asiasta huomauttanut. Asiakkaana toki saa käydä, mutta siinä on raja mitä ei ylitetä. 

Onhan tuo äärettömän noloa ap.lle. Voiko toista enää pahemmin nolata. Vaikka se sukulaisesi on itse vastuussa omasta käytöksestään, niin myötähäpeähän tuossa vielä tulee lisäksi. 

Ja miksi hänen on pitänyt edes mainita että on sukulaisesi? Eihän se työkavereillesi kuulu. Sinuna kohtelisin tuota sukulaistasi asiakkaana viileästi ja kohteliaasti. Työ on työtä, vapaa-aika sitten erikseen.

Mutta tsemppiä sinulle.

T. Yx jolla myös hankalia sukulaisia

Vierailija
76/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jossain FBI:ssa tai CIA:ssa sekä vakoojan hommissa on nounou, että moottoriturvat sukulaiset tulevat avautumaan kesken työtehtävien, mutta Suomessa tavallisissa palveluammateissa se on täysin ok.

Mua kiinostaisi todella, että jos tämä aloitus olisi tullutkin ap:n sukulaiselta ja hän olisi päivitellyt, että miksi ihmeessä sukulaistyttö pahastui, kun hän ystävällisyyttään meni perheensä ym. sukulaisten kera tytön työpaikalle lähemmin tutustumaan tytön työkaverihin. Että niin olivat mukavia ja hän tuli niin hyvin juttuun niiden kanssa kun kertoili kaiken sukulaistytön taustoista. Vielä kun yksi itseä nuorempi työntekijä olikin ihan sukulaissielu, niin piti oikein halailla ja varmaan tästä urkenee ihana ystävyys tytön kollegoiden kanssa! Niin miten tyttö ei ollut innoissaan? 

Niin kuinka moni olisi sitä mieltä, että ihana ajatus ja käy ihmeessä viikoittain tapailemassa ja halailemassa tätä uutta ystäväpiiriäsi. 

Vierailija
77/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseilevä sukulainen? Hän ilmeisesti on sellainen rajaton tapaus. Otan osaa.

Vierailija
78/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin lapsettomana ja lomalla on huvittavaa seurata tätä keskustelua, kuinka naiset haukkuvat toisiaan. Nainen on toiselle naiselle susi.

Ja mikä hämmästyttävintä, nämä jotka arvostelevat vanhempia, joiden lapset ovat kesällä tai lomalla hoidossa, niin eivät näytä näkevän metsää puilta, kun ihan samalla tavalla on yhtä paheksuttavaa, jos äiti on päivät pitkät somessa haukkumassa muita vanhempia, eikä ole läsnäoleva vanhempi lapselleen. Siinä lapsen virikkeet on kaukana, kun äidin naama kuvaruudulla ja sormet näyttävät tekstiä.

Eikö sen lapsen olisi olla parempi silloin hoidossa ja leikkimässä muiden lasten kanssa ulkona?

Jopa päiväkodin hoitajaksi tai perhepäivähoitajaksi itseään kutsuvat, kirjoittelevat tänne kommenteista päätellen pitkiä kommenteja, myös ap. mukaan lukien ja se aika on lapselta pois ja lapsi on oman onnensa nojassa, vaikka lapsi on kotona ja sitten kehutaan, kuinka hyvä äiti on, vaikka ollaan netissä kuluttamassa aikaa tai työaikaa varastamassa työnantajalta.

Mitä lomaa se on lapselle olla kotona, jos äippä päivät pitkät surffaa netissä ja lapsi saa olla yksin, eikä ole edes leikkikaveria seuraksi. Puhumattakaan pihaleijeistä tai vesileikeistä.

Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.

Ap. kertoi aloituksessa olevan perhepäivähoitaja ja juhannusviikon töissä, mutta kun tarkastelee kommentien lähetysaikoja, hän työaikana surfailee vain netissä vai häiritseekö lapset surfailua välillä ja siksi pitää vanhempia paheksua.

Kyllä kaksoismoraali on voimissaan..

Vierailija
79/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa

Minusta jo hyviin tapoihin kuuluu asiakkaan esitellä seurueensa työntekijälle ja myös kollegoille, jos ollaan samassa tilassa.[/quote

todellakaan ei missään isossa ruokailusalissa asiakkaat esittele seurueitaan. Höpö höpö

Mua nyt naurattaa tämä, että joku menee ravintolaan isommalla seurueella ja tarjoilijan tullessa ottamaan tilausta alkaa esitellä, että "hei, minä olen Mäkisen Markku, tässä vaimoni Irina ja tänään mukana myös naapurimme Niemiset sekä Irinan sisko Sinikka, Sinikan lapset tässä ovat Eero ja Elina. Kutsuisitko muun henkilökunnan hieman lähemmäs, niin esittelen heille myös.."

Vierailija
80/99 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, aloitushan oli hieman sekava, mutta luulen ymmärtäväni mitä ap tarkoittaa. 

Tottakai sukulaisetkin saavat tulla asiakkaiksi ravintolaan, mutta onhan se outoa ja vaivaannuttavaa, jos sinne tullaan sen takia, että päästään ystävystymään ap:n kollegoihin ja kälättämään ap:n asioista ummet lammet. Ja vielä halailemaan ja sekoilemaan jostain sielunkumppanuudesta tuntemattomalle asiakaspalvelijalle. Ei ole laitonta, mutta ei kyllä mitään toivottavaa käytöstäkään. 

Mulla oli joskus aikoinaan kaveri, joka sekosi jotenkin siitä, että pääsin työelämässä hyvään alkuun, kun hän oli työttömänä. Alkoi soitella muka hauskoja puheluita työpaikalleni ja pyrki jututtamaan pomoani. Kyseli milloin "Paula" pääsee töistä ja camoon, etkö päästäis sitä aikasemmin, hihihi, ole nyt reilu?!" Halusi tulla paikallekin "tutustumaan" pomooni. Perustelu oli "sähän sanoit, että se on hyvä tyyppi". Kyllä, ja sitä suuremmalla syyllä sulla ei ole mitään aihetta häiriköidä häntä. 

Kokemus oli karmiva. Yritä siinä nyt keskittyä töihin, kun saa kokoajan pelätä, milloin taas tulee joku sekava puhelu. Se pomon ilme, kun tuli hämmentyneenä kertomaan, että "joku sinun ystäväsi soitti...." Punastelen vieläkin häpeästä tätä kirjoittaessa! 

Että ap, otan osaa ja ymmärrän. Ei ole ok. 

Joo, mä joskus sanoin sille naiselle, että on "mukava kollega", jossain yhteydessä ja silloin se nainen alkoi miehensä kanssa aina käymään siellä. Mä tajusin myöhemmin , että se oli virhe sanoa. Se nainen puuttuu asioihin.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi