Saako asiakas esitellä itsensä ja sukulaisiasi kollegoillesi asiakaspalvelu tilanteessa?
Vai pitäisikö työntekijän itse saada esitellä, jos haluaa esitellä?
Mitä ajattelet sellaisesta sukulais asiakkaasta, joka tulee työpaikallesi esittelemään ja puhumaan kollegallesi ilman sinun lupaa?
Kommentit (99)
Kyllähän ihmiset saa puhua kenelle ne haluaa puhua. Joskus voi olla hyvä selventää tilannetta kertomalla "Moi oon Matti, Maijan veli".
Ap on tarjoilijana ravintolassa.
Ap:n eno vaimoineen käyvät asiakkaina samassa ravintolassa. Pariskunta on sattunut mainitsemaan ap:n kollegalle, toiselle tarjoilijalle, että miehen siskontyttökin on siellä töissä.
Tämä risoo ap:tä niin, että hän tekee asiasta aloituksen toisensa jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ap on tarjoilijana ravintolassa.
Ap:n eno vaimoineen käyvät asiakkaina samassa ravintolassa. Pariskunta on sattunut mainitsemaan ap:n kollegalle, toiselle tarjoilijalle, että miehen siskontyttökin on siellä töissä.
Tämä risoo ap:tä niin, että hän tekee asiasta aloituksen toisensa jälkeen.
Joo mutta se nainen haluaa olla mun mieskollegan paras ystävä. Sielunkumppani.
Se nainen sanoi mulle että he ovat oikeat sielunkumppanit. No mä sanoin sille naiselle , että en mä halua olla tekemisissä koska mun työpaikka.
Ap
"Se nainen", onko tämä siis sinun sukulaisesi? Selität niin omituisesti.
Vierailija kirjoitti:
"Se nainen", onko tämä siis sinun sukulaisesi? Selität niin omituisesti.
No juu'u.
Ap
Okei, kyllähän ihmiset niin sanotusti saavat tehdä melko vapaasti asioita, ei tuollainen ole mitenkään kiellettyä. Se voi olla epämiellyttävää tai harmillista, muttei se mitenkään kiellettyä ole.
Vierailija kirjoitti:
Okei, kyllähän ihmiset niin sanotusti saavat tehdä melko vapaasti asioita, ei tuollainen ole mitenkään kiellettyä. Se voi olla epämiellyttävää tai harmillista, muttei se mitenkään kiellettyä ole.
Jos naimisissa oleva ihminen haluaa ystävän, ei sitä haeta sun kollegasta. Sielunkumppania haetaan sellaisesta paikasta, ettei mua tai mun sukua esitellä työpaikalla.
Ap
Mikä sä olet sanomaan mistä kukakin sielunkumppaninsa löytää? Miksei sun työkaveri voisi olla sukulaisesi sielunkumppani?
Jos kollegasi kokee sukulaisesi käytöksen häiritsevänä, hän hoitaa itse asian työnantajanne ja/tai virkavallan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sä olet sanomaan mistä kukakin sielunkumppaninsa löytää? Miksei sun työkaveri voisi olla sukulaisesi sielunkumppani?
Jos kollegasi kokee sukulaisesi käytöksen häiritsevänä, hän hoitaa itse asian työnantajanne ja/tai virkavallan kanssa.
Mun mielestä se nainen käyttäytyy kuin maailman omistaja. Vapaa ajalla kun mä näen sitä vaikka lenkillä, niin hän kysyy multa ihan tyhmiä, että miksi sä kävelet täällä, että miksi sä kävelet tuolla. Että eikö ole ihan tyhmää kävellä maantiellä ym. Kaikki mitä mä teen on ihan tyhmää. Hän ei ymmärrä miksi mä käyn lapissa vaeltamassa yksin, esimerkiksi.
Mä en tiedä missä mä saisin kävellä ja kenen kanssa
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä se nainen käyttäytyy kuin maailman omistaja. Vapaa ajalla kun mä näen sitä vaikka lenkillä, niin hän kysyy multa ihan tyhmiä, että miksi sä kävelet täällä, että miksi sä kävelet tuolla. Että eikö ole ihan tyhmää kävellä maantiellä ym. Kaikki mitä mä teen on ihan tyhmää. Hän ei ymmärrä miksi mä käyn lapissa vaeltamassa yksin, esimerkiksi.
Mä en tiedä missä mä saisin kävellä ja kenen kanssaAp
En tiedä miten tämä liittyy mihinkään. Se että sinä pidät tyyppiä ärsyttävänä ei tarkoita etteikö hän saisi asioida ravintolassa jossa sinä olet töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten tämä liittyy mihinkään. Se että sinä pidät tyyppiä ärsyttävänä ei tarkoita etteikö hän saisi asioida ravintolassa jossa sinä olet töissä.
Mun kollega sanoo sitä häiriköksi. Ap
Saako sukulaiset käydä ihmisen työpaikalla?
No jos se työpaikka sattuu olemaan ravintola, niin todellakin saa. Sun työnantajasi mielestä on hyvin toivottavaakin, että asiakkaita tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naimisissa oleva ihminen haluaa ystävän, ei sitä haeta sun kollegasta. Sielunkumppania haetaan sellaisesta paikasta, ettei mua tai mun sukua esitellä työpaikalla.
Ap
Siis toiko se enon vaimo sinne töihisi isovanhempasi, vanhempasi, sisaruksesi puolisoineen ja lapsineen, serkut perheineen jne. ja esitteli ne työkaverillesi? Joka on tarjoilija ja sinun tavallasi kammoaa ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
No jos se työpaikka sattuu olemaan ravintola, niin todellakin saa. Sun työnantajasi mielestä on hyvin toivottavaakin, että asiakkaita tulee.
Mä luulen että mun sukulaiset haluaa että mä esittelen heidät kaikille ja kehun heitä kaikille , kuinka hyviä asiakkaita he ovat.
Mä en itse halua esitellä sukulaisia tai ylipäätään puhua heistä, koska kollega kokee ne ihmiset rasitteeksi. Ja muutenkin en ole koskaan missään työpaikalla esitellyt sukua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kollega sanoo sitä häiriköksi. Ap
Mitä sitten? Ärsyttäviä asiakkaita on joka paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis toiko se enon vaimo sinne töihisi isovanhempasi, vanhempasi, sisaruksesi puolisoineen ja lapsineen, serkut perheineen jne. ja esitteli ne työkaverillesi? Joka on tarjoilija ja sinun tavallasi kammoaa ihmisiä?
Serkut on tuonut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Serkut on tuonut. Ap
Ja veljeni on esitellyt. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen että mun sukulaiset haluaa että mä esittelen heidät kaikille ja kehun heitä kaikille , kuinka hyviä asiakkaita he ovat.
Mä en itse halua esitellä sukulaisia tai ylipäätään puhua heistä, koska kollega kokee ne ihmiset rasitteeksi. Ja muutenkin en ole koskaan missään työpaikalla esitellyt sukua.
Ap
No sitten et esittele, mikä ongelma tässäkin on? Kohtelette siellä heitä ihan niin kuin muitakin asiakkaita, jos ovat oikeasti häiriöksi, niin sitten esimies voi varmaan puuttua asiaan tai kertoa miten toimitaan.
Mikä hän on esittelemään mun veljeni?
Ap
En mä mene rasitteeksi kenenkään työpaikalle
AP