Miehet: Jos nainen torjuu sinut (tietyllä tavalla
olosuhteiden pakosta), niin loukkaannutko siitä niin, että et enää ikinä aio osoittaa kiinnostusta uudelleen?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo torjunnan jälkeen uudelleen yrittäminen ole jotain rikoslain mukaista ahdistelua? Miehenä tuskin haluan ottaa riskiä tuomiosta.
Niinpä. Tässä näkee taas tämän tekopyhyyden. Ahdistelua, ahdistelua...... Miksi miehet ei ikinä yritä toista kertaa? Heti ensimmäisellä kerralla luovuttaa.....
No väkivaltaa ei saa koskaan tehdä. Jos ihailun kohde sanoo ei, se on parasta tulkita torjunnaksi. Mutta kyllä senkin jälkeen voi ilmaista oman ihailunsa. Kyllä se vastapuoli alkaa lähetellä paljon selkeämpiä joo-viestejä, jos se todella on kiinnostunut. Lopulta se tulee itse aktiivisesti ihoon kiinni, jos mies tulkitsee kaikki ei-viestit torjunnoiksi mutta ei kuitenkaan katkeroidu vaan jatkaa sen kertomsita, miten paljon naista silti ihailee.
Vierailija kirjoitti:
NAISET hei! Kertokaas nyt vihdoin sedälle....miksi se torjuminen/testaaminen täytyy AINA tehdä pakenemalla ja usein sanattomasti!? Miksei naisissa ole 'miestä' kohdata mahdollisesti ei-toivottua lähestymisyritystä reilusti kommunikoiden? Kasvotusten nainen usein keplottelee itseään irti puhumalla asian vierestä, ja oman avautumisen jälkeen sitä joutuu vissiin jonnekin kartettavien listalle. Puhumattakaan, että kiinnostuksen esittää tekstarilla tai Facebookin yksityisviestillä. Mikä kumma, ettei niihinkään sitten vastata yhtään mitään? On vissiin kuin roskapostia saisivat.
Siis sedälle eli olet jo vanhempi? En koskaan vastaa yhtään mitään vanhojen miesten lähestymisiin. Minusta vastaamattomuus on vahva viesti: teitä ei ole olemassa minulle seksuaalisessa mielessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo torjunnan jälkeen uudelleen yrittäminen ole jotain rikoslain mukaista ahdistelua? Miehenä tuskin haluan ottaa riskiä tuomiosta.
Niinpä. Tässä näkee taas tämän tekopyhyyden. Ahdistelua, ahdistelua...... Miksi miehet ei ikinä yritä toista kertaa? Heti ensimmäisellä kerralla luovuttaa.....
Siksi, että ei epätoivoinen yrittäminen koetaan halveksuttavaksi.
Tylyn torjunnan jälkeen vain alhainen heikko ihminen ei osaa myöntää virhettään. Kunniallinen poistuu suosiolla taaemmaksi ja ei vaivaa naista asialla toista kertaa. Jos myöhemmin nainen osoittaisi kiinnostusta niin senkin suhteen ollaan erittäin varovaisia ja epäluuloisia, koska ei haluta toista samaa virhettä.
Miehet oppivat nuorena nopeasti, että osa naisista saa kiksejä pakkien antamisesta ja sitä enemmän mitä äänekkäämmin.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 15:48"]
Vaikeasti tavoiteltavan leikkiminen on oksettavaa. Eli kyllä, jos nainen torjuu minut, en enää tee elettäkään saadakseni hänet. Torjunnalla nainen ilmaisee tahtonsa ja saa sen läpi. Etsiköön toisen miehen, minä löydän kyllä paremman naisen.
Mitä te tätäkin alapeukutatte? Tosissanneko odotatte, että mies juoksee perässänne sen jälkeen, kun torjutte hänet? Jos ei seura kelpaa, olkoon ilman. Miksi miehen pitäisi pakkienkin jälkeen yrittää teitä? Miksi olette niin vammaisia, ettette osoita kiinnostustanne, jos sitä on?
Ymmärrän naisena tämän miehen näkökannan oikein hyvin. Itsekään en tekisi kahta kertaa aloitetta miehen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä naisena kokisin niin, että fiksu mies perääntyy, jos nainen sanoo selkeästi ei. Mutta jos silmäpeli ja flirttailu jatkuu epämääräisen "ein" jälkeenkin, voi olla, että mahdollisuuksia kuitenkin olisi. Joku mies tyytyy epämääräiseenkin vastaukseen, joku toinen ei. Kiinnostavalle miehelle on vaikeampi antaa pakkeja, vaikka olisi joku hyvä syykin, kuin vastenmieliselle.
Eli "ei" ei tarkoitakaan "ei" vaan siinä on salainen asteikko? Asteikon tulkinta on jokaisen oman mielikuvituksen varassa. Tässähän alkaa pikku hiljaa ymmärtämään miten nämä ahdistelu- ja raiskaustilanteet oikein käynnistyvät.
Minä olen miehenä tyypillisen yksioikoisesti olettanut että "ei" on "ei". Ei kyllä kukaan ole syytänyt ahdistelustakaan sen puoleen.
En ymmärrä tätä naisten ihmeellistä peliä, että joskus ei on ei ja joskus ehkä ja joskus kyllä. Ja itsekin olen nainen... Jos on kiinnostusta, niin kai sen nyt voi ilmaista suoraan. Ja jos ei ole, niin senkin voi varmasti sanoa ihan ok tavalla nolaamatta miestä. Kohteliaisuushan se on aina kun joku osoittaa mielenkiintoa itseä kohtaan. Ja osoittaa rohkeutta ainakin yrittää lähestyä, eihän siinä mitään menetäkään.
SJ kirjoitti:
Pitää kuitenkin vielä täsmentää, että täysin tuntemattomia ihmisiä ei noin vain voi mennä lähentelemään. Ensin pitää puhua ja koettaa arvioida, millaisia katseita tai hymyjä sieltä tulee vastauksina. Jos palaute vaikuttaa positiiviselta, sitten voi mennä vähän lähemmäs. Omalla kohdallani vain hyvin harvoin fyysinen lähentyminen on tapahtunut salamannopeasti. Yleensä sitä edeltää jonkinlainen tutustumisjakso joka kestää viikkoja, kuukausia, jopa vuosia. Mutta tutustumisjakson aikana kyllä tulee selväksi, onko kiinnostusta vai ei. Itse flirttaan kyllä ja kehun naisen ulkomuotoa ja muuta ihanuutta, jos todella tunnen ja ajattelen niin. Kaikki pitävät kehuista etenkin jos ne tulevat vilpittömältä taholta eli henkilöltä joka selvästi sanoo sen miltä tuntuu. Nuorempana ongelmani oli päästä tutustumisjaksosta eteenpäin fyysiseen kontaktiin. Pelkäsin torjuntaa ja ajattelin, että siinä menee kasvot. Nykyään ajattelen, etteivät kasvot siinä voi mennä, jos olen jo tutustumisjakson aikana tehnyt selväksi, että tykkään, ihailen ja haluan. Ihailusta pitävät kaikki ja ovat aina siitä imarreltuja. Jos tulee torjunta, ei siitä pidä säikähtää, vaan senkin jälkeen pitää tehdä selväksi, että torjunnasta huolimatta ihailu ei ole mihinkään kadonnut. Jokainen lienee sen verran narsistinen, että uskoo ihailulle olevan todellisia perusteita, joten tehdessään torjunnan torjujalla on juuri meneillään melkoinen egobuustaus, mistä hän on ihailijalleen kiitollinen tavalla tai toisella. Jokainen haluaa olla haluttava, ihailtava, kaunis ja hyvän näköinen. Mutta se tieto halutaan saada ihailijoilta. Peilistä sitä tietoa ei saa. Nykyään siis tutustumisjakson jälkeen otan fyysistä kontaktia sen mukaan kuin se minulle sallitaan. Siis halailua, poskipusuja, hierontaa. Jos pääsen pitemmälle, menen kyllä mutta ellen, olen iloinen pienestäkin menestyksestä.
Kaikki naiset eivät halua miesten ihailua. Tätä on miesten lähes mahdotonta ymmärtää. Moni nainen on myös oppinut, että katsominen on pelkästään flirttailua, joten se voi vaan vituttaa tai olla loukkaavaa. Myös väärässä tilanteessa tehty iskuyritys, esim. työpaikalla kaikkien nähden, aiheuttaa lähes automaattisesti torjunnan, mutta kahden kesken tilanne olisi toinen. Mies voi itse paljon vaikuttaa, tuleeko torjunta vai ei. Hetkellinen tyhmä käytös aiheuttaa, että nainen torjuu. Asiallinen käytös seuraavalla kerralla voi tuottaa toisen tuloksen, ellei nainen pidä jo miestä täysin typeränä edellisen kerran perusteella.
Salama ei iske kahta kertaa samaan paikkaan. Se on naisen vuoro tehdä aloite jos sattuu myöhemmin kiinnostumaan kun ensin on torjunut minut.
Lisätäänpä vielä sellainen yksityiskohta, että ihailun kohteelle pitää tehdä hyvin selväksi, että häntä ihaillaan ja halutaan sekä se miksi häntä ihaillaan ja halutaan. Niitä viestejä ei pidä säästellä. Aluksi siinä voi ylittää rajan ja saada torjunnan eli ihailtava laittaa jo palautetta että alkais riittää. Mutta hän muistaa sen jälkeen kuka häntä ihailee ja miksi. Sitten voikin pitää tauon viesteissä, esim. viikkoja, kuukausia. Pitää kunnioittaa palautetta, että viestejä tuli aluksi liikaa. Ihailun kohde eli minun tapauksessani nainen alkaa jonkin ajan kuluttua ihmetellä, miksi viestejä ei enää tule. Hän saattaa alkaa epäillä, että hänen viehätysvoimansa on heikennyt. Hän voi siis ottaa jollakin kierolla tavalla selvää, vieläkö ihailija ihailee. Mutta tätä hän ei tee, ellei hän ole tippaakaan kiinnostunut. Jos hän kuitenkin ottaa siitä selvää, silloin pitää hänen itsetuntonsa palauttaa ennalleen ja viestiä, ettei ihailu ole mihinkään kadonnut. On kuitenkin hyvä muistaa, että ihmisten viehätysvoima vaihtelee. Jotkut naiset ovat koko ajan ihailijalauman ympäröimiä, joten eivät he pidä lukua yksittäisistä ihailijoista, ellei ihailija jotenkin erityisellä tavalla erotu porukasta. Eli tietenkin tärkeää on elää omaa elämäänsä, huolehtia terveydestään ja kunnostaan riippumatta siitä, millaista menestystä saavuttaa lemmenseikkailuissa. Mitä paremmin on sinut itsensä kanssa, mitä paremmassa kunnossa ja terveemmät elämäntavat, sitä varmemmmin pystyy herättämään kiinnostusta. Lisäksi on hyvä olla kiinnostunut asioista ja ihmisistä laajasti ja positiivisella tavalla. Tiivistäen sanottuna, jos elämänhallinta on kunnossa eikä tarvitse muita onnensa lähteiksi, silloin menestyskin on todennäköistä.