Voinko jättää yhdeksi yöksi lapset
Kommentit (60)
Miksi isovanhemmat tulevat vasta huomenna?
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 14:56"]
[/quote]
Nokun en kehtaa laittaa niitä sinne kahdeksi yöksi.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 14:56"]Miksi isovanhemmat tulevat vasta huomenna?
[/quote]
Mitä väliä. Kyllä ne pärjää yhden yön keskenään.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 14:56"]
[/quote]
Nokun en kehtaa laittaa niitä sinne kahdeksi yöksi.
[/quote]
Täh? Otat mieluummin riskin kuin pyydät lasten omia isovanhempia huolehtimaan heistä? Sairaaksi on mennyt joidenkin arvomaailma! Ryyppäämäänkö pitää päästä?
Ihme pelleilyä. Todellakin tuon ikäiset pärjäävät yhden yön yksin.
Perusteet, miksi ei? Kyllä 15v (täyttää elokuussa 16) on niitä aikaisemminkin hoitanut. ovat nytkin lomalla ollessaan päivät yksin kun vielä ei minulla ole loma alkanut.
No, voit. Minä olin jo 14-vuotiaana kotiapulaisena hoitamassa 2- ja 4-vuotiaita+ taloutta.
Eiköhän ne voi jos hieman tunnet niitä. Toisaalta jos jotain sattuu niin itsesyytökset ovat valtavat.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 14:52"]
Nyt juhannuksena? Et kyllä voi.
[/quote]
Koskaan ole niin rauhallista kuin juhannuksena jos kaupungissa asuvat.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 15:10"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 14:52"]
Nyt juhannuksena? Et kyllä voi.
[/quote]
Koskaan ole niin rauhallista kuin juhannuksena jos kaupungissa asuvat.
[/quote]
Vaan jos jotain sattuu ja lopulta vaikka lastensuojeluviranomaiset ovat mukana, niin juhannuksena keskenään jätettyinä ei katsota hyvällä, etenkin kun ne isovanehmmat ovat ihan lähellä ja menevät sinne kuitenkin toiseksi yöksi.
Mutta ap ei kehtaa tunnustaa vanhemmilleen, että lähtee JUHLIMAAN jussina...
Jos se 16v. on aikaisemminkin hoitanut ja on luotettava, niin miksei voisi? Onhan kännykät keksitty ja isovanhemmat kuitenkin lähellä!
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 14:50"]
Keskenään kotiin? Iät 8,11,14,15
[/quote]
Mielestäni voit, MUTTA ei todellakana niin, että vanhin on yksin vastuussa muista.
Itse tekisin niin, että kaksi vanhinta pitävät huolta sääntöjenne noudattamisesta, ja kahden nuoremman on ehdottomasti toteltava heitä. MUTTA nuoremmilta kysytään jälkikäteen olivatko isommat oikeudenmukaisia ja käyttivät valtaansa oikein.
Kaiken kaikkiaan mielestäni lapsesi ovat niin isoja, että varmasti pärjäävät yhde yön keskenään. Jos joku heistä ehdottomasti ei haluaisi jäädä tuolla porukalla kotiin, miettisin uudestaan.
Jättäisit siis kaksi alakoululaista (pienin taitaa aloittaa syksyllä tokaluokan?) kahden teinin hoiviin illaksi ja yöksi etkä olisi edes aamulla paikalla kun lapset heräävät? Ansaitsisit kyllä vuoden äiti -palkinnon!
Jos jotain sattuisi, miten puolustelit asian itsellesi?
Veisin isovanhemmille tai ne tulis meille. Jos ei käy, muuttaisin omia suunnitelmia.
En kyllä jättäisi, koska kukaan ei ole lapsistasi täysi-ikäinen ja nuorinkin vasta 8v.
Itse hommasin pe-su meille ystäväni pitämään "vahtia" 15 ja 17-vuotiaille nuorilleni, kun olen ulkomailla. Su-illasta-Ma yöhön ovat keskenään. Äitinikin asuu 200m päässä...
En kyllä jättäisi, koska kukaan ei ole lapsistasi täysi-ikäinen ja nuorinkin vasta 8v.
Itse hommasin pe-su meille ystäväni pitämään "vahtia" 15 ja 17-vuotiaille nuorilleni, kun olen ulkomailla. Su-illasta-Ma yöhön ovat keskenään. Äitinikin asuu 200m päässä...
Teinitkö ovat sitten kiltisti kotona ?
to-pe. Jäisivät tänään yksin klo 18 ja isovanhemmat (asuvat 2km päässä) tulevat huomenna hakemaan ne luokseen klo 11.