Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistathan olla vieraanvarainen myös niille mökkivierailijoille, jotka tekevät yllätyspiipahduksen!

Vierailija
23.06.2021 |

Vieraanvaraisuutta, kiitos!

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori vaan lokki. En ole.

Vierailija
2/39 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikkilankaa mökin ympäri ja suolahauleja kankkuun. Itse en pitäisi yhtään tällaisista yllätysvieraista, jos minulla olisi mökki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Millä perusteella pitäisi olla? Ja mitä se on se vieraanvaraisuus?

Vierailija
4/39 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätysvierailu ei enää ole nykypäivää kun kaikilla on kännykät. Mökkivierailulle vain kutsuttuna!

Vierailija
5/39 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan toki. Pakastin on täynnä yllätysvieraille varattuja herkkuja, samoin kellari ja juomatkin on jo odottamassa.

Petivaatteet viikattuna ja mökki koko ajan huippusiistinä, jos joku sattuu tulemaan.

Vierailija
6/39 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ihmeessä pitäis olla? En pidä vierasvaraa, mutta voin tarjota, jos tuovat herkkunsa mukanaan. Kyllä pitää olla tosi hyviä YSTÄVIÄ , että yösijan annan.

Vierailija
7/39 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi mökki tekisin jokaiselle selväksi kasvotuste: sinne ei asiaa.Hankikaa oma mökki tai vuokratkaa! Saman olen tehny ihan selväksi,kotin on turha tulla tuttavat ja ystävät! Ovi aukeaa vain lapsilleni ja lasten lapsilleni.Koti osaan yksinkin olla.Mitä virikettä on passata paapoa tutavia ystäviäni? Kun ei ollut muuten koskaan vasta vierailuja!Uusille tulokaille vaikka ihania kivoja,sama asia.kahvilat voin tavata tai kesätorit.Jokainen maksaa kahvinsa itse.

Vierailija
8/39 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathat olla piipahtelematta yllättäin kenenkään kesämökeille! Kunnioitusta toisten yksityisyyttä kohtaan kiitos!

Vierailija
9/39 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätysvierailu ei enää ole nykypäivää kun kaikilla on kännykät. Mökkivierailulle vain kutsuttuna!

Ja mielellään ei silloinkaan!

Vierailija
10/39 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi mökki tekisin jokaiselle selväksi kasvotuste: sinne ei asiaa.Hankikaa oma mökki tai vuokratkaa! Saman olen tehny ihan selväksi,kotin on turha tulla tuttavat ja ystävät! Ovi aukeaa vain lapsilleni ja lasten lapsilleni.Koti osaan yksinkin olla.Mitä virikettä on passata paapoa tutavia ystäviäni? Kun ei ollut muuten koskaan vasta vierailuja!Uusille tulokaille vaikka ihania kivoja,sama asia.kahvilat voin tavata tai kesätorit.Jokainen maksaa kahvinsa itse.

Tuolla asenteella ei taida montaakaan ystävää löytyä.

Vierailija
11/39 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vain! Meillä on kotivara ajan tasalla mökilläkin - makaroonia ja kaurapuuroa riittää kaikille ämpärikaupalla <3

Vierailija
12/39 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
13/39 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kaikille vieraille keitetään kahvit :) ja korppuja vähintään on kaapissa ja jos sattuu hyvä päivä, saatan paistaa lettujakin.  Yöksi meille ei oikein mahdu. Pari kertaa on kavereita käynyt asuntoautolla, mahtuu hyvin pihalle, sähköt saavat siihen myös tietysti

Vierailija
14/39 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kylässä, missä on enemmän mökkejä kuin ympärivuotista asutusta. Kolmivuorotyötä tekevänä kiroan väliin ihmisten ajattelemattomuutta yllätysvierailuillaan. Ovella oleva ihmettelee yhdentoista aikaan: 'Nukutaanko täällä vielä? Olipa hyvä, että tulin herättämään, eikä mene hyvä päivä hukkaan.' Yövuoron jälkeen olen ehtinyt nukkua kolme tuntia, mitähän kysyjä tuumisi, jos tulisin yöllä pimputtamaan ovikelloa ja ihmettelisin nukutaanko täällä.

Yllätysvierailut saavat jäädä jo historiaan.

Vierailija
15/39 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan aikaan ei kyllä piipahda yksikään meillä. Se on varmaa.

Vierailija
16/39 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tekemään kuusenkerkkäjuomaa. Se maistuu ihan tärpätiltä, mutta sitä saa kaikki yllätysvieraat, kehun vielä, että vie janon.

Aika äkkiä ne piipahtajat jatkavat matkaa.

Vierailija
17/39 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille saa tulla kaikki tutut, tietty puhelinsoitto etukäteen olisi kiva.

Vierailija
18/39 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en mökkeilystä välitä, kun on tuota lääniä ihan omankin talon ympärillä hoidettavana.

Mutta eräs vanha koulukaveri monesti pyysi, että voisinko piipahtaa heidän mökillä, kun käyn vanhempieni luona lapsuudenmaisemissa.

En yleensä käynyt, kun en halunnut tuhlata sitä lyhyttä aikaa vanhempieni luona vierailemassa muualla. Kovin kun tuo elämä oli kiireistä itselläkin. Kerran sitten päätin piipahtaa, kun oli huono omatunto siitä, että aina vain kaasutin heidän mökkitiensä ohi. Ostin mansikoita ja jotain muutakin kahville. Ajelin pihaan ja kolkutin ovelle ja olin juuri kertomassa, että nyt piipahdan, mutta en ehdi olla kauaa. Tämä kutsujatuttavani oli juuri sinun asenteella. Hyvä kun ei huutanut, että tänne ei tarvitse tulla kutsumatta loisimaan ja hänellä ei ole ylimääräisiä lakanoita ja ei halua mitään mökkivieraita passattavaksi.

Hieman olin suu auki, että mitä ihmettä. Itsehän hän oli kutsunut ja minun oli tarkoitus vastata kutsuun vain korkeintaan tunnin vierailulla mansikoiden ja muiden tarjottavien kanssa.

Toki käännyin kassini kanssa pois ja naurahtelin itsekseni, että mikähän homma tämäkin oli. Että kaipa osa kutsuu vain siksi, että saa raivota, että ei tarvitse tulla mun mökkielämää pilaamaan.

Vanhemmilleni sitten kerroin tämän jutun ja ihmeissään hekin olivat, koska ei siellä pikkukylässä, missä lapsuuskotini oli, niin paljon yleensä edes vierailijoita käy. Mutta helpotti, kun ei tarvinnut enää tämän jälkeen huonoa omaatuntoa kärsiä, etten lapsuudenaikaista tuttavaani mennyt tapaamaan, vaan sain painaa kaasua aivan rauhassa mökkitien kohdalla,

Vierailija
19/39 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo

Vierailija
20/39 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako piipahdus että joku huudahtaa kaksi kertaa piip korkealla äänellä ja lähtee pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi