Miehet, jotka eivät osaa kokata
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Miehet jotka ette osaa laittaa ruokaa. Huomio.
Käyttäkää kesälomanne tähän. Ostakaa vähän parempia aineksia, katsokaa vaikka YouTubesta ruokaohjeita (esim. Gordon Ramseyn videot) ja kokeilkaa eri juttuja. Ruuanlaitto on vähän niin kuin muutkin asiat elämässä, kun siinä huomaa kehittyvänsä niin siihen jää koukkuun ja haluaa lisää. Yhtäkkiä ruuanlaitosta tulee mukavaa puuhaa – arkisen puurtamisen sijaan siitä muodostuu harrastus.
Kannattaisiko kuitenkin aloittaa ihan jokapäiväisistä aineksista ja keittokirjoista? Gordon Ramses on tehnyt ruokaa huipputasolla vuosikymmeniä. Jos välttämättä on lähdettävä julkkisesikuvista, niin suosittelen Jamie Oliveria: tekee hyvää ruokaa tavallisista aineksista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Exä oli ja ajattelin, että sitä kompensoi se, että on todella hyvä perinteisissä miesten töissä. Mutta arjen kannalta menee vaan niin, että nykymaailmassa perinteisiä naistentaitoja tarvii enemmän.
Paskapuhetta jos tätä sanoo. Otetaan ne miesten tekemät homma pois niin alkaa itku johonkin asiakaspalveluun.
No siis, ainakin minä mieluummin maksan kaksi kertaa vuodessa 30 euroa siitä, että joku toinen vaihtaa mun autooni kesä- ja talvirenkaat. Muuten auto tulee hoidatettua maksua vastaan vuosihuollon yhteydessä - siinä vaihtuvat öljyt ja kaikki. Tuskin kovin moni mieskään viitsii tai jaksaa vaihtaa itse enää öljyjä.
Mitä muita "miesten tekemiä hommia" mukamas sitten on? En asu omakotitalossa, joten ruohonleikkaus ei ole ongelma (mökillä taas vanhemmat pistivät minut tekemään sen, joten oli pikkutyttöjen töitä). Naulat ja ruuvit saan tauluja sekä hyllyjä varten itse seinään, ja rakastan Ikea-huonekalujen kokoamista.
Eipä niillä perinteisillä "miesten töillä" enää ole käyttöä nykymaailmassa, harvoin tehtäviä kertaluontoisia juttuja, joista on helpompi, mukavampi ja monesti myös halvempi maksaa.
Vierailija kirjoitti:
On. Exä oli ja ajattelin, että sitä kompensoi se, että on todella hyvä perinteisissä miesten töissä. Mutta arjen kannalta menee vaan niin, että nykymaailmassa perinteisiä naistentaitoja tarvii enemmän.
Tätä en ymmärrä. Ne perinteiset miestentyöt on ostettavissa, miksi ei osteta naistenkin töitä? En ompele vaatteita, en leikkaa itse hiuksiani enkä pese pyykkiä saunanpadassa, joten miksi ruuanlaittoa ja siivousta ei voisi ostaa, ostetaanhan autonhuolto, lämmitys ja lumenluontikin.
Todellakin turn off. Ja vielä jos sama mies on sellainen vikisijä, joka nipottaa eikä voi syödä sitä tätä ja tuota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo on meille aina kokannut. Minä hoidan miesten työt.
Kokkaaminen on lähes jokapäiväistä,ns.perinteiset "miestentyöt " puolestaan silloin tällöin tehtäviä hommia.Varmaan ei voi sanoa,että kukaan ei osaa laittaa ruokaa,kyse on enemmänkin viitsimisestä.
Tee enemmän ruokaa niin ei tarvitse kokata lähes joka päivä? Näen tässä täysin saman kuvion kuin vaikkapa kotitöissä, miehet ja naiset näkevät asian eri tavalla. Täällä palstallakin ovat naiset sanoneet ihan pokkana kuinka siivoavat päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä en ymmärrä. Ne perinteiset miestentyöt on ostettavissa, miksi ei osteta naistenkin töitä? En ompele vaatteita, en leikkaa itse hiuksiani enkä pese pyykkiä saunanpadassa, joten miksi ruuanlaittoa ja siivousta ei voisi ostaa, ostetaanhan autonhuolto, lämmitys ja lumenluontikin.
Juuri näin.
Minä olen liian laiska kokkaamaan, kunhan heitän mahaan jotain nopeaa ja helppoa polttoainetta(einestä) ja se siitä. Ei sitä näin sinkkuna viitsi käyttää aikaa ja vaivaa keittiössä oleskeluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskapuhetta jos tätä sanoo. Otetaan ne miesten tekemät homma pois niin alkaa itku johonkin asiakaspalveluun.
Mieluummin sitä soittaakin ammattilaiselle ja ostaa ne miesten työt rahalla. Paljon vaivattomampaa kuin passata miestä joka päivä
Jos sulla on rahaa, anna mennä. Tässä oma mieshistoriani. Nuorena libenä ollessani: ei osaa mitään vaan istuu tietokoneella ja vaatii hyvinvointioikeuksia. Vanhempana nöyrtyneenä duunarina jonka täytyy elää muiden duunareiden kanssa: ahkeria, sanoinko jo ahkeria, miehiä jotka painaa ja painaa ja painaa hommia joita kukaan viheripipero ei unissaankaan tekisi koska hänen mielestään nämä hommat pitäisi vain jotenkin taikasauvan heilautuksella teettää avaruusolioilla kun on liian alhaista ihmisoikeutetuille.
Ihan näin on ja off the record. Minua vtutti ihan hirveästi nuo aiemman elämän korkeakoulutetut miehet jotka ei olisi tehneet yhtään mitään peemäistä vaan vain niitä kivoja asioita. Ihan niin kuin vastaavat naispuoliset olisi tehneet. He tutti ihan yhtä paljon. Ihmisillä on oikeasti Suomessa nykyään todella paha asennevamma matalan tason hommille ja miten tärkeää on että ne tulee tehdyiksi.
Tiedän molemman tyypin miehet ja noista ahkerista sanon, että tekevät sitä vain rahasta tai omaksi edukseen. Sillä ei ole paskankankaan merkitystä parisuhteelle, että tappavat itsensä duuniin.
Koulutettu tienaava nainen saa paljon paremman elämän kun ei valitse tuollaista rinnalleen. Just nuo ahkerat miehet on niitä, jotka vaativat passsaamista eivätkä valvo öitä itkevän vauvan kanssa, koska ne the miestentyöt on niin raskaita ja heitä pitäisi siitä perse ruvella ylistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo on meille aina kokannut. Minä hoidan miesten työt.
Kokkaaminen on lähes jokapäiväistä,ns.perinteiset "miestentyöt " puolestaan silloin tällöin tehtäviä hommia.Varmaan ei voi sanoa,että kukaan ei osaa laittaa ruokaa,kyse on enemmänkin viitsimisestä.
Tee enemmän ruokaa niin ei tarvitse kokata lähes joka päivä? Näen tässä täysin saman kuvion kuin vaikkapa kotitöissä, miehet ja naiset näkevät asian eri tavalla. Täällä palstallakin ovat naiset sanoneet ihan pokkana kuinka siivoavat päivittäin.[/quote
]Viikko samaa ruokaa putkeen? No olisihan se hyvä dietti, ei tekisi mieli palko syödä.
Suurissa ikäluokissa on vielä niitä naisia jotka passaavat ukkojaan aivan tolkuttomasti.
Nykyään ei onneksi enää tuommoinen mene läpi. Kyllä kuuluu miehille ruoanlaittoon ja pyykinpesuun osallistuminen. Samoin naisille se naulan naulaaminen ja "miesten töihin" osallistuminen.
Vierailija kirjoitti:
Suurissa ikäluokissa on vielä niitä naisia jotka passaavat ukkojaan aivan tolkuttomasti.
Nykyään ei onneksi enää tuommoinen mene läpi. Kyllä kuuluu miehille ruoanlaittoon ja pyykinpesuun osallistuminen. Samoin naisille se naulan naulaaminen ja "miesten töihin" osallistuminen.
On jonkin verran nuoremmissa myös.
Jos sulla on rahaa, anna mennä. Tässä oma mieshistoriani. Nuorena libenä ollessani: ei osaa mitään vaan istuu tietokoneella ja vaatii hyvinvointioikeuksia. Vanhempana nöyrtyneenä duunarina jonka täytyy elää muiden duunareiden kanssa: ahkeria, sanoinko jo ahkeria, miehiä jotka painaa ja painaa ja painaa hommia joita kukaan viheripipero ei unissaankaan tekisi koska hänen mielestään nämä hommat pitäisi vain jotenkin taikasauvan heilautuksella teettää avaruusolioilla kun on liian alhaista ihmisoikeutetuille.
Ihan näin on ja off the record. Minua vtutti ihan hirveästi nuo aiemman elämän korkeakoulutetut miehet jotka ei olisi tehneet yhtään mitään peemäistä vaan vain niitä kivoja asioita. Ihan niin kuin vastaavat naispuoliset olisi tehneet. He tutti ihan yhtä paljon. Ihmisillä on oikeasti Suomessa nykyään todella paha asennevamma matalan tason hommille ja miten tärkeää on että ne tulee tehdyiksi.