Miehet, jotka eivät osaa kokata
Kommentit (94)
On. Exä oli ja ajattelin, että sitä kompensoi se, että on todella hyvä perinteisissä miesten töissä. Mutta arjen kannalta menee vaan niin, että nykymaailmassa perinteisiä naistentaitoja tarvii enemmän.
Ne on näitä " no, kun sä, kulta, teet sen niiiiin paljon paremmin, ni hoida jooko" ja ihan kaikkeen sama laulu kokkauksesta tiskien hoitamisen kautta siivoukseen ja äijän omien sukulaisten syntumäpäivälahjoihin. Älkää menkö halpaan, siskot.
On aika avuton, jos ei pysty itselleen ruokaa laittamaan. Ehkä sitä voi kompensoida siivoamisella ja pyykin pesulla, joten kyllä tuollainenkin mies saattaa suhteeseen päästä.
Kyllä on. Ei nyt mikään mestarikokki tarvitse olla, mutta pitäisi osata suht monipuolisesti ruokkia lapset. Teini joutui ottamaan ruokahuollon kontolleen jo suht nuorena, kun ex ei muka osaa mitään. Osaisihan se ohjeita noudattaa kun viitsisi.
On vähän outoa kyllä. Herää kysymys, onko oppimisvaikeuksia vai asenneongelma.
Olin kerran sairaalassa osastolla ja samassa huoneessa oli vähän iäkkäämpi nainen, joka oli joutunut sairaalaan yllättäen. Naisella oli huoli miten mies pärjää ja varsinkin mitä mies syö. Mies kertoi, että hän on käynyt joka päivä ravintolassa syömässä. Nainen oli aika myrtsi, sillä muutoin mies oli sitä mieltä, että ulkona syöminen on turhuutta, kun kotonakin voi tehdä ruokaa.
Miehet kautta aikojen ovat olleet kokkeja ja tarjonneet mukaville naisille aterioita. Se on junttien juttu että mies ei osaa tai halua tehdä naisellensa ruokaa. Se on myöskin noloa. Mutta mehän asumme metsäläismaassa joten. Ja tämä on miehen mielipide.
Olen erittöin huono tekemään ruokaa. Keskityn sisältöön ja se kiinnostaa koska treenaam mutta ruoka mitä teen maistuu pahalta tai on mautonta. Mikä pahinta niin en myöskään osaa tehdä perinteisiä miestentöitä kovin hyvin. Kumma juttu, että olen kuitenkin naimisissa ja ollut saman naisen kanssa jo 10 vuotta. Ehkä olen sitten jossain muissa puuhissa ihan hyvä kuitenkin.
Eksäni oli tällainen. Hänellä oli ylisuojeleva hössöttäjä-äiti joka oli aina tehnyt hänelle kaiken. Mies ei tiennyt parikymppisenä edes teoriassa miten tehdään puuroa tai miten spaghetti keitetään.
Kun hän muutti omilleen, hän alkoikin syödä karmeaa valmisruokaa, kuten metripizzoja. Ei vähääkään välittänyt omasta terveydestään, vaikka hänellä oli kroonisia sairauksia jotka olisivat tätä edellyttäneet.
Jupisin tuolloin äidilleni usein miehen kädettömyyttä, ja ettei hän vain kasvattaisi veljistäni samanlaista. No, veljestäni tuli erinomainen kokki. :D
Lasketaanko grillaus kokkaamiseksi?
Itse en tosiaankaan osaa kokata, siivota, pestä pyykkiä tai muitakaan naisten töitä. Oon hyvä useissa muissa asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen erittöin huono tekemään ruokaa. Keskityn sisältöön ja se kiinnostaa koska treenaam mutta ruoka mitä teen maistuu pahalta tai on mautonta. Mikä pahinta niin en myöskään osaa tehdä perinteisiä miestentöitä kovin hyvin. Kumma juttu, että olen kuitenkin naimisissa ja ollut saman naisen kanssa jo 10 vuotta. Ehkä olen sitten jossain muissa puuhissa ihan hyvä kuitenkin.
Monesti on tietty niinkin että jos ei ole mielenkiintoa tiettyihin juttuihin niin eihän siitä hyvä tule. Itsekin koettu. Ajattelen kuitenkin että ruuanlaitto on niitä aika perustaitoja. Vaikka aina ei huvittaisi. Itseä kyllä huvittaa koska se on harrastus ja tainnu aika monen naisenkin sydämen sulattaa näillä taipumuksilla.Tämä on miehen mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Ja naisetko osaa?
Kysymyksesi, niin nokkela kuin onkin, menee ohi aiheesta.
Nyt kysyttiin, onko eroottis-romanttisessa mielessä epäkiinnostavaa, jos mies ei osaa kokata.
Ei otettu kantaa siihen, osaavatko naiset kokata. Ei otettu myöskään kantaa siihen, osaavatko miehet. Tiedän, että lukeminen on vaikeaa, enkä sinua ongelmistasi tuomitse. Aina kannattaa kuitenkin yrittää ymmärtää mitä tarkoitettiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt yleensäkin teet ruokaa, vaikka sitten mautonta, niin se on ok. Mun exäni ei tehnyt. Ja kyllä se siinä kohtaa esim. ketutti aika paljon, kun tulit töistä, miehellä oli ollut vapaapäivä ja käyttänyt päivän autonsa fiksasmiseen. Että kyllä olisin arvostanut valmista ruokaa, vaikka sitten mautonta, enemmän kuin renkaiden vaihtoa kaksi kertaa vuodessa ja öljynvaihtoa kerran vuodessa
Vierailija kirjoitti:
Joo joo, on ne miehet kamalia. Pitäisi tappaa jokaikinen.
Kamalia sikoja on kun ei mitään osata. Pitäisi antaa äidin kädestä niin että tukka vaan heiluu.
Nainen joka ei osaa kokata on vielä turn offimpi. Niitähän nykyään löytyy...
Vierailija kirjoitti:
Nainen joka ei osaa kokata on vielä turn offimpi. Niitähän nykyään löytyy...
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo on meille aina kokannut. Minä hoidan miesten työt.
Kokkaaminen on lähes jokapäiväistä,ns.perinteiset "miestentyöt " puolestaan silloin tällöin tehtäviä hommia.Varmaan ei voi sanoa,että kukaan ei osaa laittaa ruokaa,kyse on enemmänkin viitsimisestä.
Vaimo on meille aina kokannut. Minä hoidan miesten työt.