Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehet, jotka eivät osaa kokata

Vierailija
23.06.2021 |

Turnoff?

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä pidän kokkaustaidotonta ihmistä vähän outona. Täytyisi osata tehdä edes viittä eri ruokaa. Ihan vaan senkin takia, että saa lapset ruokittua.

Mun exä oli aivan osaamaton ja saamaton keittiössä. Oli sitä mieltä, että kotityöt kuuluu naiselle. Täysin junttimainen tapa ajatella. Onneksi on ex enkä lisääntynyt sen kanssa. Tuon ihmisen jälkeen en ole sovinisteja elämääni huolinut. Valitettavasti oli tuolta osin kuin isäni.

Isäni ei koskaan tehnyt ruokaa, paitsi joskus harvoin paistoi ITSELLEEN kananmunia. Muitahan hänen ei tietenkään tarvinnut ajatella. Äitini teki aivan kaiken kotona oman palkkatyönsä ohella. Oli äijälle shokki, kun kotipiika päätti 20 vuoden jälkeen lähteä. Joutui itse opettelemaan kaiken pesukoneen käytöstä lähtien. Ai että mä nautin, kun juntti sai napautuksen.

Äidin uusi mies tykkää tehdä ruokaa ja tekee automaattisesti kotitöitä, koska näkee ne normaalina asioina joihin kummankin on osallistuttava jotta arki pyörisi.

Noin ajattelee normaali ihminen joka ymmärtää parisuhteen päälle ja arvostaa toista.

Vierailija
22/94 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen erittöin huono tekemään ruokaa. Keskityn sisältöön ja se kiinnostaa koska treenaam mutta ruoka mitä teen maistuu pahalta tai on mautonta. Mikä pahinta niin en myöskään osaa tehdä perinteisiä miestentöitä kovin hyvin. Kumma juttu, että olen kuitenkin naimisissa ja ollut saman naisen kanssa jo 10 vuotta. Ehkä olen sitten jossain muissa puuhissa ihan hyvä kuitenkin.

Lisää harjoittelua vaan,ei kukaan ole seppä syntyessään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kokkaan, mies siivoaa jäljet.

Vierailija
24/94 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin tuollainen mies 20-vuotiaana on kun muutin pois kotoa. Olin kasvanut talossa missä minun ei ikinä tarvinnut tehdä mitään kun äiti teki kaiken.

Noh, aika nopeasti sitten opettelin kokkailun muun kodinhoidon ohessa. Nykyään teen monipuolisesti erilaisia ruokia ja jälkiruokia sekä leivon pullia, sämpylöitä ja naan-leipää. Kokkaaminen on itseasiassa niin naurettavan helppoa, että en ymmärrä miksi kokkaustaidoista tehdään nykypäivänä niin iso numero.

Vierailija
25/94 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran sairaalassa osastolla ja samassa huoneessa oli vähän iäkkäämpi nainen, joka oli joutunut sairaalaan yllättäen. Naisella oli huoli miten mies pärjää ja varsinkin mitä mies syö. Mies kertoi, että hän on käynyt joka päivä ravintolassa syömässä. Nainen oli aika myrtsi, sillä muutoin mies oli sitä mieltä, että ulkona syöminen on turhuutta, kun kotonakin voi tehdä ruokaa.

Olipa taas uskottava juttu.

Vierailija
26/94 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se turnoff ollut mutta pieni pettymys. Koska itse tykkään ruoanlaitosta silloin, kun on aikaa ja voimia kokeilla uusia reseptejä tai tehdä ihan omasta päästä uusia ruokia, niin loppujen lopuksi työnjaosta tuli ihan toimiva; minä kokkaan, mies siivoaa jäljet.

Vierailija
27/94 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, joa ei osaa naisten töitä kirjoitti:

Itse en tosiaankaan osaa kokata, siivota, pestä pyykkiä tai  muitakaan naisten töitä. Oon hyvä useissa muissa asioissa.

Aika avuton tunnut olevan,mikä niissä on vaikeaa.Jos ei viitsi itse tehdä,pitäisi olla varaa palkata kotiapua.Suosittelen opettelemaan kyseiset perustaidot,jos jää joskus yksin asumaan,on vähän kinkkinen tilanne.

Vierailija
28/94 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy jo seurustelu vaiheessa niin ei tule yllätystä. Muissakin asioissa...

Vierailija
29/94 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se turnoff ollut mutta pieni pettymys. Koska itse tykkään ruoanlaitosta silloin, kun on aikaa ja voimia kokeilla uusia reseptejä tai tehdä ihan omasta päästä uusia ruokia, niin loppujen lopuksi työnjaosta tuli ihan toimiva; minä kokkaan, mies siivoaa jäljet.

Tyhmä mies:D Ruuanlaitto on sata kertaa mielekkäämpää kuin niiden jälkien siivoaminen.

Vierailija
30/94 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä mies:D Ruuanlaitto on sata kertaa mielekkäämpää kuin niiden jälkien siivoaminen.

Hän on toinen niistä kahdesta tuntemastani ihmisestä, jotka tykkäävät tiskata. Toki vain astiat, joita ei voi panna koneeseen. Muutenkin hän tykkää kotitöistä enemmän kuin minä ja hoitaa meillä imuroinnin ja pyykit.

Vierailija
31/94 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran sairaalassa osastolla ja samassa huoneessa oli vähän iäkkäämpi nainen, joka oli joutunut sairaalaan yllättäen. Naisella oli huoli miten mies pärjää ja varsinkin mitä mies syö. Mies kertoi, että hän on käynyt joka päivä ravintolassa syömässä. Nainen oli aika myrtsi, sillä muutoin mies oli sitä mieltä, että ulkona syöminen on turhuutta, kun kotonakin voi tehdä ruokaa.

Ihan tavallista vanhemmalle sukupolvelle.Eräässä tapauksessa vaimo kuoli ja mies kertoi,ettei ole viitsinyt laittaa ruokaa.Hän kuoli sitten muutaman vuoden kuluttua paksunsuolen syöpään.

Vierailija
32/94 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy jo seurustelu vaiheessa niin ei tule yllätystä. Muissakin asioissa...

Kyllä joskus tulee yllätyksenä, miten osattu taito häviää vuosia myöhemmin.

Vierailija
33/94 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet jotka ette osaa laittaa ruokaa. Huomio.

Käyttäkää kesälomanne tähän. Ostakaa vähän parempia aineksia, katsokaa vaikka YouTubesta ruokaohjeita (esim. Gordon Ramseyn videot) ja kokeilkaa eri juttuja. Ruuanlaitto on vähän niin kuin muutkin asiat elämässä, kun siinä huomaa kehittyvänsä niin siihen jää koukkuun ja haluaa lisää. Yhtäkkiä ruuanlaitosta tulee mukavaa puuhaa – arkisen puurtamisen sijaan siitä muodostuu harrastus.

Vierailija
34/94 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallista vanhemmalle sukupolvelle.Eräässä tapauksessa vaimo kuoli ja mies kertoi,ettei ole viitsinyt laittaa ruokaa.Hän kuoli sitten muutaman vuoden kuluttua paksunsuolen syöpään.

Jokainen mies osaa sen verran väsätä sapuskaa että tulee toimeen.

Vierailija
35/94 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, joa ei osaa naisten töitä kirjoitti:

Itse en tosiaankaan osaa kokata, siivota, pestä pyykkiä tai  muitakaan naisten töitä. Oon hyvä useissa muissa asioissa.

Läpä läpä

Vierailija
36/94 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, mitä tarkoitetaan kokkaamisella. Perunoiden keitto, jauhelihan paisto, munakkaan teko ja vihannesten pesu ja leikkaus onnistunee kaikilta. Sitä varten se köksä on peruskoulussa. Kukaan ei kuole nälkään.

Ongelma on se, onko ruoka hyvänmakuista. Siihen kukaan ei ota kantaa, koska Suomessa ruokailu on nälän poistamista. Usein einekset ovat paremman makuisia, ja helpompia valmistaa. Joskus jopa halvempia.

Suomalainen ruokakulttuuri on melko luterilaista. Kytätään vain ruoan ravintoarvoja. Eivät taida edelleenkään opettaa mausteiden käyttöä kouluissa? Ei ymmärretä ruokailun sosiaalista merkitystä. Ruoan ulkonäkö on sekin osa maistuvuutta, kokemusta. Maailmanpelastus, kasvissyönti ja sun muu on tärkeämpää perusluterilaisille suomalaisille.

Kokkaus on jotain muuta kuin pari jauhoista perunaa, kauha vetistä jauhelihaa ja kurkkusiivuja lautasen reunalla. Vaatii taitoa. Eikä sitä kaikilla ole, ja miksi pitäisikään olla? Raksamies rakentaa, sähkäri asentaa ja kokki kokkaa.

Vierailija
37/94 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä mies kokkaa. Minä kokkaan ja se on toiminut meillä vuosikymmeniä. Meillä on tietyt hommat mitä tehdään ja yhdessä osa ja ei niistä riidellä. Mies tekee paljon hommia ja minäkin, joten mitä sitten vaikka mies ei kokkaa? Keneltä se on pois. Parisuhteen/perheen omia asioita. Ja jos niistä voi sopia yhdessä, niin mikä sen parempaa. Niin, kyllä meillä hyvät lihat grillissä mieskin tekee ja hyvää tulee🤩👍

Vierailija
38/94 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä mies kokkaa. Minä kokkaan ja se on toiminut meillä vuosikymmeniä. Meillä on tietyt hommat mitä tehdään ja yhdessä osa ja ei niistä riidellä. Mies tekee paljon hommia ja minäkin, joten mitä sitten vaikka mies ei kokkaa? Keneltä se on pois. Parisuhteen/perheen omia asioita. Ja jos niistä voi sopia yhdessä, niin mikä sen parempaa. Niin, kyllä meillä hyvät lihat grillissä mieskin tekee ja hyvää tulee🤩👍

Taas yksi mielistelijä, joka haluaa kehuja sovinistpaskoilta. Sellainen ilmestyy aina takuuvarmasti tällaiseen ketjuun kommentoimaan. 🤔

Vierailija
39/94 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vain OSAA kokata. Ap tarkoitti varmaan "miehet jotka eivät halua kokata"? Mulle ihan sama miten muut parisuhteissa toimivat, mutta kummasti oma mieheni on oppinut kokkaamaan kun en ole alkanut keittiöpiiaksi.

Vierailija
40/94 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kokkaus hoidetaan puoliksi, mutta minusta on mukavaa että nämä jutut voi saada toimimaan monella tyylillä. Ei ole kahta samanlaista miestä ja naista, pitäkää linjanne ylpeänä!