Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehet, jotka eivät osaa kokata

Vierailija
23.06.2021 |

Turnoff?

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasin kokata vielä parisuhteen alkuaikoina. Vaimon mielestä hitaasti. Mutta hyvää ruokaa!

Suhteen edetessä napina kokkaamisen hitaudesta räjähti kerta kerralta aikaisemmassa vaiheessa minun kokkaamista.

Nykyisin pelkkä ruuanlaiton suunnittelu on tuskaista. Vaimo ei kehtaisi aina kokata - mutta jos ehdotan omatoimista osallistumista ruuanlaittoon niin vaimo tyrmää heti ja uhriutuu itse pannujen ja kattiloiden ääreen.

Älkää olko aina niin niuhosti. Menetätte vaan toisen avuliaan työvoiman. Nykyisin en kokkaa... eikä suoraan sanottuna edes kiinnosta.

Vierailija
62/94 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tärkeämpää, että mies on järjestelmällinen ja siisti. Edellisessä suhteessa tein aina ruuat, koska etätöitä tehdessä mulle jäi enemmän aikaa, kun ei ollut työmatkoja. Lisäksi pidän ruoanlaitosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieskin turn off, jos ei osaa kokata ja monet naiset ylpeilevät sillä, etteivät osaa laittaa ruokaa.

Vierailija
64/94 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieskin turn off, jos ei osaa kokata ja monet naiset ylpeilevät sillä, etteivät osaa laittaa ruokaa.

Totta. Tinderissä näkyi naisten profiileja, jossa kerrotaan kuinka huono kokki nainen on. Vaatimukset eivät mene ihan tasan miehillä ja naisilla nykyään.

Vierailija
65/94 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis ennemmin sanoa että ei halua opetella kokkaan.

Tuollaisia ihmisiä en siedä yhtään jotka ei edes kokeile asioita.

Vierailija
66/94 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen mies osaa kokata, koska jokainen mies osaa lukea. Kaikki muu on vain viitsimisestä kiinni. Nykyään ei tarvitse edes lukea osata, kun voi laittaa Youtube-videon päälle ja seurata sitä.

Vierailija
67/94 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen taitava laittamaan ruokaa eikä minua haittaa se jos mies ei osaa laittaa ruokaa, mutta hän voi hakea meille pizzaa tai jotain muuta valmisruokaa aina välillä, koska en jaksa laittaa ruokaa joka päivä ympäri vuoden.

Minulle on ihan sama osaako mies laittaa ruokaa vai ei, mutta jos ei osaa niin mies voi hakea valmisruokaa silloin tällöin. Muut naiset tuntuvat olevan todella vaativia nykyään.

Joo. Todella vaativaa, että aikuisen ihmisen pitää osata pyyhkiä pyllynsä. 😀

Mut hyvä, että heikommillekin miehille on ottajansa.

Onpa rouvalla/herralla pokkaa väittää oikein nauruhymiön kera miten ruoanlaittotaidoton mies on "heikompi mies" jolle on "säälistä ihan kiva että löytyy ottaja". Aika ylimielistä jos kysytään minulta? Olen itsekin ruoanlaittotaidoton mies mutten vaatisi naiselta parisuhteessa mitään gourmet-kokin taitoja.

Taito laittaa arkiruokaa on perustaito, joka kuuluu osata. Hifistely on eri juttu. Joten kyllä, mies joka ei osaa perustaitoja vertautuu lukutaidottomaan.

Vierailija
68/94 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Tinderissä näkyi naisten profiileja, jossa kerrotaan kuinka huono kokki nainen on. Vaatimukset eivät mene ihan tasan miehillä ja naisilla nykyään.

Ne naiset, jotka ei osaa kokata, tuskin vaatii sitä miehiltäkään. Muutos on tapahtunut siinä, että suuri osa kokkaustaitoisista naisista ei enää siedä kokkaustaidotonta kumppania.

Vierailija
69/94 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehellä ainakin peruskokkaustaidot täytyy olla. 

Vierailija
70/94 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on. Miten ne miehet pärjää jos asuvat yksin jos ei osaa tehdä ruokaa? Se on hyvä taito eikä ole naisten hommia pelkästään. Ja olisi hyvä jos naisetkin osaisi vaikka vaihtaa autoihin renkaat. Minä osaan vaihtaa ja olen nainen.

Vierailija
71/94 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osasin kokata vielä parisuhteen alkuaikoina. Vaimon mielestä hitaasti. Mutta hyvää ruokaa!

Suhteen edetessä napina kokkaamisen hitaudesta räjähti kerta kerralta aikaisemmassa vaiheessa minun kokkaamista.

Nykyisin pelkkä ruuanlaiton suunnittelu on tuskaista. Vaimo ei kehtaisi aina kokata - mutta jos ehdotan omatoimista osallistumista ruuanlaittoon niin vaimo tyrmää heti ja uhriutuu itse pannujen ja kattiloiden ääreen.

Älkää olko aina niin niuhosti. Menetätte vaan toisen avuliaan työvoiman. Nykyisin en kokkaa... eikä suoraan sanottuna edes kiinnosta.

Tuossapa hienoa ongelmanratkaisua. Kotona on ongelma joten yrität ohjeistaa täällä miten ventovieraitten pitäisi käyttäytyä. Tehokkaampaa olisi jutella kotona.

Vierailija
72/94 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo on meille aina kokannut. Minä hoidan miesten työt.

Miksi ammattikokeissa on miesten yliedustus, mutta vapaa-ajan kokeissa aliedustus? Mikään muu ala/harrastus ei taida toimia näin.

Vierailija
73/94 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Exä oli ja ajattelin, että sitä kompensoi se, että on todella hyvä perinteisissä miesten töissä. Mutta arjen kannalta menee vaan niin, että nykymaailmassa perinteisiä naistentaitoja tarvii enemmän.

Paskapuhetta jos tätä sanoo. Otetaan ne miesten tekemät homma pois niin alkaa itku johonkin asiakaspalveluun.

Vierailija
74/94 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihan valtava arjen helpotus jos mieheltä luonnistuu ruoanlaitto. Esim. meillä oli pitkään sellainen tilanne jossa oma työpäiväni venyi lähes päivittäin pidemmäksi kuin mieheni. Oli ihanaa kun tuli kotiin niin mies oli laittanut ruoat ja ruokkinut lapset ja itse saattoi tulla vain valmiiseen pöytään. En tiedä miten olisin jaksanut jos vastassa olisi aina ollut nälästä huutavat lapset ja ruokaa malttamattomasti odottava mies kun itse oli tehnyt pitkän työpäivän.

Vierailija
75/94 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo on meille aina kokannut. Minä hoidan miesten työt.

Miksi ammattikokeissa on miesten yliedustus, mutta vapaa-ajan kokeissa aliedustus? Mikään muu ala/harrastus ei taida toimia näin.

Kyllähän miehet nykyään nimenomaan harrastavat paljon ruoan laittoa. Se missä miehillä on aliedustus on päivittäinen arjen kokkailu.

Vierailija
76/94 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten ajatellut kehittää hieman rutiinejasi? Ei se kokkaaminen mitään rakettitiedettä ole joten sen voi tehdä myös nopsasti. Oma nopein pastaruokani valmistuu 10 minuutissa alusta pöytään. Ja on muuten pelastanut monta kertaa arjen kun lapsilla on ollut nälkäkiukku pahimmillaan.

Vierailija
77/94 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Exä oli ja ajattelin, että sitä kompensoi se, että on todella hyvä perinteisissä miesten töissä. Mutta arjen kannalta menee vaan niin, että nykymaailmassa perinteisiä naistentaitoja tarvii enemmän.

Paskapuhetta jos tätä sanoo. Otetaan ne miesten tekemät homma pois niin alkaa itku johonkin asiakaspalveluun.

Mieluummin sitä soittaakin ammattilaiselle ja ostaa ne miesten työt rahalla. Paljon vaivattomampaa kuin passata miestä joka päivä

Vierailija
78/94 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, joa ei osaa naisten töitä kirjoitti:

Itse en tosiaankaan osaa kokata, siivota, pestä pyykkiä tai  muitakaan naisten töitä. Oon hyvä useissa muissa asioissa.

Ei taida olla kyllä osaamisesta kiinni? Esim. kotitaloustyöt eivät ole mitään rakettitiedettä. 

Minä osaan miesten töitä ja olen nainen. 

Vierailija
79/94 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten ajatellut kehittää hieman rutiinejasi? Ei se kokkaaminen mitään rakettitiedettä ole joten sen voi tehdä myös nopsasti. Oma nopein pastaruokani valmistuu 10 minuutissa alusta pöytään. Ja on muuten pelastanut monta kertaa arjen kun lapsilla on ollut nälkäkiukku pahimmillaan.

Olen kyllä eri mieltä tässä. Mä itse naisena kokkaan myös hitaasti ja mies siitä mulle naputtaa. No hänen kokkaustensa maku kyllä kertoo, että on pikaruokaa. Mieluummin teen ajan kanssa hyvää

Vierailija
80/94 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä eri mieltä tässä. Mä itse naisena kokkaan myös hitaasti ja mies siitä mulle naputtaa. No hänen kokkaustensa maku kyllä kertoo, että on pikaruokaa. Mieluummin teen ajan kanssa hyvää

Ja jatka vielä, että on hyvä, että tekee arkiruokaa. Mutta mun tapaani tehdä ruokaa on turha puuttua.