Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anna minulle googletustehtävä, mitä tietoa, et ole itse löytänyt?

Vierailija
18.06.2014 |

Olen omasta mielestäni hyvä käyttämään googlea ja penkomaan netistä tietoa, mutta tuli mieleen, että tällanen aihe olisi kiva ja tähän voisi siis myös vastakin kaikki. Mutta nyt jotain hyviä googletus kohteita esim.

kauan sitten unohdettuja biisejä, leffoja, elintarvikkeita yms.

tietoa törkyfirmoista

ja kaikke muuta vastaava tiiäättehän

Kommentit (253)

Vierailija
81/253 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on riippuliidon vuokra Espanjan Palermossa? Kiitos.

Vierailija
82/253 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan katsoneeni lapsena 90-luvulla kirjastosta lainattua VHS:ää, jonka pääosassa olivat erilaiset hirviöt. Ainakin muumioita videolla oli, lisäksi varmaan zombieja ja vampyyrejä. Lisäksi videolla oli jonkinlainen "auttava käsi", joka muistaakseni oli siis pelkkä leijuva käsi tai hanska. Videolla oli myös tyrmimarjapensas (?), josta ilmestyi nyrkki/nyrkkeilyhanska, jos pensaan lähelle meni. Mikähän tämän lastenohjelman/elokuvan nimi oli? Olen useasti yrittänyt etsiä ohjelmaa googlesta, tuloksetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/253 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin ilmestyy Skylanders trap team peli ps3:lle??? siis milloin sitä voi tilata/ostaa kaupoista? vai onko jo ilmestynyt?

Vierailija
84/253 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju! Tuli tosi hyvä mieli tästä alotuksesta. Että joku tuntematon ihminen lupautuu selvittämään asiaa puolesta.

Vierailija
85/253 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täällä on joku, joka ei saa vastausta kysymykseensä, kokeile ihmeellä http://www.kirjastot.fi/fi-FI/kysy/

Vierailija
86/253 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 17:03"]

Mulla oli joskus pienenä (90-luvun alkupuolella) sellainen c-kasetti, jossa oli lastenlauluja. Yhdestä niissä laulettiin "kato kato kiiltomato" ja jotain vastaavaa. Mua on jäänyt vaivaamaan, että löytyykö tuota kiiltomato-kappaletta mistään ja mikä se c-kasetti oli? (haluaisin muistella niitä muitakin kappaleita kyseiseltä kasetilta). Viimeinen kappale taisi olla aja hiljaa isi.

[/quote]

Heh, meillä oli myös jollain kasetilla tai cd:llä tuo laulu.

Taisi olla tämä cd: http://kauppa.nrj.fi/mobiili/kappale/Eri-Esitt%C3%A4ji%C3%A4/Kato,-kato-kiiltomato/318e1c29-70db-3d40-aabc-766722065959/

Googlesta löytyi heti Suomi24 keskustelu jossa mainittiin muutama kasetti, jolla se on ollut:

Näistä neljästä c-kasetista löytyy ”kato kato kiiltomato” –laulu
Peukaloinen ja muut suositut (c-kasetti)
Mörököllit (c-kasetti)
Muumibuumi (c-kasetti)
Lasten toivekonsertti (C-kasetti)

Vierailija
87/253 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on Selena Gomezin uusi kotiosoite?

Vierailija
88/253 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvun teinielokuva, sijoittuu high schooliin. Aloituskohtauksessa oli vihreä, saastunut lampi, jonka takana näkyy koulurakennus. Ehkä jokin Grease-parodia? Rehtori oli ilkeä kaljupää muistaakseni.

Vierailija
89/253 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se vanha aivan 2000-luvun alussa tullut lastenohjelma, jossa oli pahisnainen nimeltä Ahnelma? Lennettiin kuumailmapallolla, jotenkin mukaan liittyivät sanat Belladonna, Lancelot ja Buster. Jos löydät googlella, olet aika nero, koska minä en! tulee samat vaihtoehdot, ja mistään ei tunnu löytyvän vastausta.

Vierailija
90/253 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitäs mulle sen Kotirouva Lontoossa ja nykyisin W1 -blogin Minnan tyttärien nimet? M&M ne on blogiteksteissä, siitä lienee apua. Instagramissa kumpikaan ei oo maininnu nimiä.
Ja Minnan mies, Jeremy Bussey, on ihan pirun rikas, niin selvitäs huvikseen että mitä se tekee. Pörssimeklarihan se on, mutta liittyen mihin.

Vierailija
91/253 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 22:42"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 22:34"]

Minulla oli lapsena 90-luvun puolen välin kieppeillä R-kioskilta saatavia pieniä muovisia avaruusolioleluja, mutten muista lelujen nimeä. Olioita myytiin sellaisissa pusseissa, joista ei etukäteen tiennyt minkä olion saa. Tunnustelemalla pussia pystyi vähän arvioimaan mikä figuuri olisi tulossa. Muistan ainakin vaaleanpuna-vihreän cowboy-hattuisen olion, jonka nimi saattoi olla Tex tai joku muunnos tuosta, sekä jalkapallo-olion, jolla oli monta jalkaa. Mikä tämän lelusarjan nimi oli?

[/quote]

GoGot? http://en.wikipedia.org/wiki/Gogo%27s_Crazy_Bones
Keräilin noita ite muksuna niin tuli mieleen, en voi syyttää mustaa vyötäni google-jutsusta jos osuin oikeaan.

[/quote]

Eivät olleet näitä. Muistan nuo Gogot itsekin, mutta ne tulivat hieman myöhemmin kuin nuo avaruusoliot. 5 vuotta nuorempi pikkuveli niitä aikoinaan keräili :) Mut hyvä yritys! Noissa avaruusolioissa oli ihan piirretyt kasvot ja värikkäät vaatteet, eivätkä olleet yksivärisiä kuten Gogot.

Vierailija
92/253 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄSSÄ HAASTETTA KAIKILLE GOOGLEMESTAREILLE:

Jos joku löytäisi mulle tästä piirretystä elokuvasta suomenkielisen version joko katsottavana tai paikan mistä sen voi suomeksi ostaa, olisin niin iloinen! Siis suomeksi dubattuna. Elokuvan nimi David Copperfield hankaloittaa googletusta melkoisesti. Lapsena meillä oli tämä

nauhoitettuna videokasetille ja katselimme sitä usein.

Vierailija
93/253 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MISSÄ MINÄ OLEN? KÄNNYSTÄ LOPPUU AKKU JUST JA KOTIIN PITÄIS PÄÄSTÄ 

Vierailija
94/253 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 00:22"]

Mä haluaisin nähdä yhden Coca Colan tietyn joulumainoksen, mitä en jostain syystä ole onnistunut löytämään mistään. Myönnän kyllä, että viime yrityksestä on aikaa, mutta ehkä sinä löydät?

Ko. mainoksessa soi muistaakseni taustalla jonkinlainen rock-henkinen versio White Christmasista, ja jossain kohtaa mainosta pariskunta suuteli suihkussa. Siinä vinkit :)

[/quote]

tästä tuli mieleen tämä 

Vierailija
95/253 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 17:04"]

Hei voisiko tuo etsitty maalaus olla joku Muchan työ?

https://www.google.fi/search?q=mucha+painting&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=OeyiU7udKoOuygOJsYJY&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1366&bih=667

Tuli tuosta "seireenistä" mieleen.

[/quote]

Sereeni, ei seireeni. Ilmeisesti väännetty englannin sanasta serene, seesteinen.

Vierailija
96/253 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittajan numero(oikealla vois olla hyvä mainita, jos toistuvasti kirjoittaa? Muutkin voisi googlailla, kuin aloittaja, KIITOS ! !

Vierailija
97/253 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittajan numero(oikealla vois olla hyvä mainita, jos toistuvasti kirjoittaa? Muutkin voisi googlailla, kuin aloittaja, KIITOS ! !

Vierailija
98/253 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
99/253 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 18:39"]

Melkein kaikki hakemani kappaleet olen löytänyt itse, mutta tätä en. Siinä Pate Mustajärvi laulaa naisen (Saara?) kanssa mm. uskothan lempeen vanhanaikaiseen, kultaiseen kihlasormukseen...

[/quote]

Joku näistä?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Pate_Mustaj%C3%A4rven_kappaleista

Vierailija
100/253 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:29"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 10:42"]

Josko joku löytäis....

Onneks huomasin tän ketjun!!

Oon yrittänyt etsiä tietoa yhdestä maalauksesta. Luulisin, että maalaus on 250-350 vuotta vanha (joo, en ole mikään taiteentuntija)

Naisen muotokuva. Kuvassa on naisen olkapäät ja pää. Naisen kasvot on kuvattu vähän oikealta, hänellä on vaaleanpunainen paita/mekko ja päässä valkoinen huivi joka on solmittu leuan alta. Muistaakseni huivin alta näkyy vähän vaaleita hiuksia.

Kaunis ja 'sereeni' muotokuva. Ei suomalainen.

Muistaakseni olen joskus onnistunut löytämään tän netistä ja jopa taiteilijan nimen, mutta en löydä enää. En sitten millään.

Olisko tarpeeksi haastetta?

[/quote]

Näitä on varmaan vaikka kuinka.

Georgios Roilos? Maalaus: http://www.paletaworld.org/Images.asp?id=241

[/quote]

Ei ole 250-350 vuotta vanha, päätellen naisen vaatteista. 1800-luvun lopusta varmaan tuo. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan