Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat, jotka eivät pidä vauvojaan puhtaina.

Vierailija
18.06.2014 |

Voi että yökötti taas käydä siskolla kylässä. Hänellä on puolivuotiaat kaksoset, joiden naamasta ei edes räkää pyyhitä ja pienet tietysti levittää sen pitkin naamaa. Hyi yök että oksettaa.

Siskoni on korkeasti koulutettu ja fiksu ihminen kuten miehensäkin, mutta jostain hemmetin syystä he eivät osaa pitää lastensa hygieniasta huolta. Yleensä vauvoja on ihanaa pitää sylissä ja ne tuoksuvat ihanalta ja ovat suloisia söpöliinejä, mutta näiden vauvat ovat aina (aikaisempia lapsia 2) törkyisiä ja haisevia. Vaatteet on puhtaat ja vaipat vaihdetaan, mutta lapsia ei kylvetetä eikä edes kasvoja pyyhitä puhtaiksi.

Hävettää myöntää, mutta minulle on tullut vähän inhoava suhtautuminen kaikkiin heidän lapsiinsa. Vauvojen tukat on klimppisiä ja sisko ihmettelee taiveihottumaa...

En ole koskaan puhunut tälläsistä asioista siskolleni suoraan enkä tiedä mitä sanoisin, miehelleen vielä vähemmän. Enkä nyt voi lähteä kylvettämään toisten lapsia kesken kahvittelunkaan. Sisko tuo lapsiaan syliin ja mua inhottaa edes katsoa niiden räkänaamoja samalla kun syödään.

Olen inhottava, tiedän, mutta pakko purkaa johonkin! Tykkään niistä lapsista, mutten kestä katsoa tai koskea. PESE NE LAPSESI!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ap itse vähän kypsymättömältä. Olet havainnut ihan tärkeän ja pitkäaikaisen puutteen läheisten lasten hoidossa, mutta et meinaa puuttua asiaan. Kyllä sulla olisi velvollisuus ottaa asia esille ja näyttää, miten puhtaudesta huolehditaan, koska sulla tuntuu olevan ihan kohtuulliset käsitykset asiasta. Sisko loukkaantuu, kun menet pesemään ne muksut ja sanot, mutta aikuisena ihmisinä teidän kaikkien tulisi kestää se. Ne lapset ansaitsevat kohtuullisen hygienian!

Vierailija
22/24 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten harvoin lasta pitää pestä että saa toisen noin kamalaan kuntoon? Oletko vaihtanut vauvojen vaippoja; miltä heidän pyllyjensä iho näyttää?

Mulla on välillä huono omatunto siitä miten harvoin kylvetän omaa puolivuotiastani (noin kerran viikossa) varsinkin kun pikkupesutkin yleensä unohtuu, mutta ei mun vauva haise tai oo muutenkaan törkyinen. Vaatteet vaihdan parin päivän välein tai jos niihin on tullut jotain ryönää, niin silloin tietty useammin. Kasvot pyyhin tarvittaessa. Pylly pestään vähintään kahdesti päivässä, tarvittaessa useammin. Mitä ihmettä siis siskosi lastensa kanssa tekee, jos he todella HAISEVAT? Eikä mikään räkätautikaan kovin nopsasti parane, jos ei pesulla käydä, ja käsipesullahan noita vois ennaltaehkäistäkin..

Käsittämätöntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

24: Jos sinulla on huono omatunto siitä, ettet pese lastasi riittävän usein, niin miksi ihmeessä et tee niin? Omasta mielestäni lapsi on helpompi ja nopeampi kylvettää tai suihkuttaa vaikka joka ilta, kuin tehdä niitä "pikkupesuja" (taipeet, kasvot, kädet). Ei kuivata ihoakaan, kun lisää öljyä veteen. Ja pylly tietysti joka kakan jälkeen. Myös vaatteet pitää vaihtaa joka päivä. Onhan niissä kuolaa ja muuta tahmaa.

Ap: Mielestäni sinun kuuluu sanoa siskollesi suoraan tästä asiasta. Kauheasti säälittää nuo lapset, jos joutuvat jo vauvana toisten ällöämiksi. Vauvojen kuuluisi saada hellyyttä ja ihailua läheisiltään, ei inhotusta! Mieti lapsia, äläkä siskosi tunteita! Likaisuus ja haiseminen johtaa myös koulussa kiusaamiseen.

Vierailija
24/24 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meitä on monenlaisia. Mä komennan siskoni lapsia jos käyttäytyvät huonosti, riehuvat tai sotkevat. Ihan siinä missä omianikin. Nappaan myös kainaloon ja vaihdan vaipat jos tuoksuu. Käsken suihkuun ja käsienpesulle yms. Meillä on kyllä siisteyskäsitykset siskon kanssa eri luokkaa.. En ole katsonut naamasta loukkaantuuko kun muksujansa jynssään, ei ole ainakaan sanonut mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan