Minkälaisia puoskareita nämä käräjäoikeuden tuomarit ovat?
Jouduin oikeuteen, koska ex-puolisoni, juu nainen tietysti, halusi lapsen yksinhuoltajuuden ja syytti minua ties mistä oikeudessa. Klassikko. Mitään ei saatu todistettua, kun todistettavaa ei ollut. Huoltajuus säiyi tasan kuten ennenkin. Sitten ex-puoliso valehteli, että hän maksaa lapsen kaikki kulut, jonka tuomari uskoi ilman kuitin kuittia. Ja minä maksamaan enemmän tienaavalle puolisolle oikeuden päätöksellä elatusta.
Hovioikeudessa homma kääntyi, kun laitoin valituksen ja läjän kuitteja tuomareille.
Uskoin jotenkin tätä ennen oikeuslaitokseen, mutta tämä ensivisiitti oli kaikkea muuta kuin oikeutta. Se oli sirkus, jonka kuka tahansa voi laittaa pystyyn. Ja siis tuomari (nainen) uskoi asioita ihan tosta noin vaan ilman mitään todisteita. Kun ex-puolisoni valehteli, tuomari käytti termiä, "ei ole syytä epäillä".
Että mitä että? Fiilikselläkö noita tuomioita valmistellaan. Onko vastaavia kokemuksia?
Kommentit (12)
Suomessa ei kannata joutua mistään asiasta oikeuteen. Kun prosessi alkaa, joudut huomaamaan, millainen vitsi tuo järjestelmä on, miten heikko se on ja miten kyvytön se on jakamaan oikeutta. Tuomarit: henkilöitä, jotka ovat päässeet yliopistoon lukemaan oikeutta. Niiden talentti on tasan siinä. Jäykkiä, lähes autistsisen kankeita virkamiehiä, joille tuo työ ei todellakaan ole mikään sydämen asia, vaikka käsittelevät mitä vaikeimpia asioita, kuten nyt huoltajuuskiistoja. Ja jos käsittely vaatii lautamiehiä, noita maallikoita, ne vasta järkyttävä vitsi ovatkin. Itse olen ollut oikeudessa ja vaikka olin siellä uhripuolella aitaa, koin koko käsittelyn ajan olevani itse syytettynä. Lopputulemana oli häväisty olo. Aivan kuin olisin ollut oikeuslaitoksen sek su aa li sesti hyväksikäytettävänä, iljettävästi kopeloitavana ja tirkisteltävänä. Asiani ei siis koskenut mitään sellaisia asioita ,mutta se käsittely, jonka rikoksen uhri oikeusprosessissa saa, on hyvin uhriin kajoava, kuin jonkilaista kourimista ja tunkeilua, ja vielä julkista sellaista. Hyvin häpäiseväå. Hyi. Jos olisin tämän tiennyt, en olisi mennyt oikeuteen. Minulle jäi yhtä kipeä trauma oikeuskäsittelystä kuin itse rikoksesta. Järkyttävä paikka, johon kannattaa vain paatuneiden rikollisten ja muiden kovahermoisten joutua.
Vasta näiden tapahtumien jälkeen tuttavapiiri kertoi tarinoita, kuten käräjäoikeus on lottoa ja puuhastelua. Tähänkin mielivaltaiseen asiaan meni rahaa reilusti yli 10000 euroa. Turhaan. Yhden ihmisen mielivallan takia. Mutta kai oikeudessa vielä tulee sentään TODISTAA väitteensä.
Mutta saithan lopulta oikeutta ap.
Juuri sitä varten ovat valitusprosessit eri oikeusasteisiin olemassa.
Tuomarit eivät toimi lääkäreitä vaan nimenomaan tuomareina. Sinä taas olet l u u s e r i.
Niin. Sain oikeutta, joka maksoi minulle aivan helvetisti. Se ei käsittääkseni ole oikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei kannata joutua mistään asiasta oikeuteen. Kun prosessi alkaa, joudut huomaamaan, millainen vitsi tuo järjestelmä on, miten heikko se on ja miten kyvytön se on jakamaan oikeutta. Tuomarit: henkilöitä, jotka ovat päässeet yliopistoon lukemaan oikeutta. Niiden talentti on tasan siinä. Jäykkiä, lähes autistsisen kankeita virkamiehiä, joille tuo työ ei todellakaan ole mikään sydämen asia, vaikka käsittelevät mitä vaikeimpia asioita, kuten nyt huoltajuuskiistoja. Ja jos käsittely vaatii lautamiehiä, noita maallikoita, ne vasta järkyttävä vitsi ovatkin. Itse olen ollut oikeudessa ja vaikka olin siellä uhripuolella aitaa, koin koko käsittelyn ajan olevani itse syytettynä. Lopputulemana oli häväisty olo. Aivan kuin olisin ollut oikeuslaitoksen sek su aa li sesti hyväksikäytettävänä, iljettävästi kopeloitavana ja tirkisteltävänä. Asiani ei siis koskenut mitään sellaisia asioita ,mutta se käsittely, jonka rikoksen uhri oikeusprosessissa saa, on hyvin uhriin kajoava, kuin jonkilaista kourimista ja tunkeilua, ja vielä julkista sellaista. Hyvin häpäiseväå. Hyi. Jos olisin tämän tiennyt, en olisi mennyt oikeuteen. Minulle jäi yhtä kipeä trauma oikeuskäsittelystä kuin itse rikoksesta. Järkyttävä paikka, johon kannattaa vain paatuneiden rikollisten ja muiden kovahermoisten joutua.
Onhan se harmi ettei mielenterveysongelmainen luuseri Eino pääse tuomariksi toimimaan ja valitettavasti vielä oikeudessa lakeja noudatetaan. Lol.
Kyllä tuomari rikkoo lakia, jos se uskoo keskeisen rahaan liittyvän väitteen, ilman mitään todistetta.
Vierailija kirjoitti:
Sinä et maksa expuolisolle elatusta vaan lapsellesi.
Niin maksan ja sen todistin. Sen rahan ei tarvitse mennä expuolisoni kautta, kuten hovioikeus oikein linjasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se harmi ettei mielenterveysongelmainen luuseri Eino pääse tuomariksi toimimaan ja valitettavasti vielä oikeudessa lakeja noudatetaan. Lol.
Jos itse luet yliopistossa oikeutta tai olet peräti järjestelmässä töissä, asenteesi ja kömpelö viestintäsi osoittavat täydellisesti, millaisia sekopäitä tuo yhteiskunnan osa-alue vetää puoleensa. Viestistäsi päätellen saatat tietysti olla itse rikollinen, joka tuosta systeemistä hyötyy. Vai jompikumpi syy selittää näin sekopäisen asenteen. Vielä kerran sanon, että välttäkää viimeiseen saakka oikeuteen menemistä. Ja tästähän on tullut oma ansaintakeinonsa sovittelijoille. He tietävät tämän ja lähestulkoon pakottavat ihmiset olemaan käymättä oikeutta, koska käsittelyjonot ovat pitkät ja uhrille käy oikeudessa tavalla tai toisella huonosti: joko joutuukin syytetyksi ja maksamaan oikeuskulut niin itseltä kuin vastapuolelta tai joutuu samanlaiseen traumaan kuin minä tai saa oikeutta ja maksaa silti, kuten ap. Mutta omanlaisensa riiston muoto on sekin, että lähestulkoon kiristetään näiden seikkojen vuoksi kansalaisia hyväksymään sovitteluratkaisuja, jottein tarvitsisi mennä oikeuteen saakka. Ja taas uhri häviää.
Vierailija kirjoitti:
Mutta saithan lopulta oikeutta ap.
Juuri sitä varten ovat valitusprosessit eri oikeusasteisiin olemassa.
Noin simppeli juttu, niin luulisi käräjäoikeuden tuomarinkin hoitavan työnsä kunnolla. Kaikkien ajan ja rahan tuhlausta, jos joutuu valittamaan ylemmälle taholle.
Oikeutta eläimille. Tasa-arvoon vielä matkaa.