Linkittäkää kuva, jossa viimeisillään raskaana olevasta ei huomaa raskautta!
En nimittäin usko sellaista olevan. Kyllä se maha kaikilta näkyy.
Kommentit (72)
Itse olen nyt kahdeksannella kuulla ja saan useimmilta hämmästyneitä kommentteja, kun kerron jääväni kohta äitiyslomalle. Toisaalta ne, jotka ovat tienneet raskaudestani jo pitkään ihmettelevät, milloin se maha oikein pullahtaa ulos.
Pituutta mulla on 175cm ja kiloja alkaa olla 70 (normaalisti 62). Ja se maha, joka omasta mielestäni kyllä on jo iso, kasvaa vähän joka suuntaan, ei siis juurikaan työnny eteenpäin. Huippu-urheilijana vatsalihakset taisi pitää mahaa piilossa pitkään, nyt tosin näytän perustallaajalta, jolla on keskivartalossa ekstraa.
Kävin juuri tällä viikolla ultrassa, koska neuvolassa huolestuttiin SF-mitasta. Vauva kuitenkin kasvaa käyrien yläpuolella, joten enemmänkin pelkään nyt, että joudun puskemaan ulos jättiläisen.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 09:15"][quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 09:09"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 22:47"][/quote] No kyllä sä vähän läski olet..
[/quote]
ai niin, avn mukaan olen läski kun bmi ylittää 20.. Pahoitteluni
[/quote]No kyllähän tuolla painolla bmi on lievän lihavuuden puolella ihan virallisesti eikä vaan av:n mukaan.
[/quote]
läski ja lievä ylipaino on eri asia. Tästä kun pudottaisin 3 kg olisin tämän surullisenkuuluisan bmin mukaan normaalipainoinen. Läskistä pitäis pudottaa varmaan enemmän.. Ja tosiaan kun se vaaka ei kerro kaikkea. Peili kertoo. Ja siihen ei sinun/ muidenkaan mielipide vaikuta perseen vertaa.
[/quote]
Siksi sanoinkin vähän läski.
Arka aihe taitaa olla kun noin suivaannut vaikka muuta väitätkin. :)
[/quote]
en ole ole tuo kenelle kirjoitit mutta oliko ihan pakko tuokin kirjoittaa? Eikö olis vaan voinut pitää sen ruman turpansa rullalla, varsinkin kun ei liity nyt tähän ketjuun mitenkään.
[/quote]
No ei sen kirjoittamisessa mitään pakkoa ollut mutta kirjoitinpa vaan silti. Onhan se vähän hassua jos sanotaan ettei raskausmahaa erottunut vaikka ei ole läski ja näytti hoikan ihmisen pömppikseltä kun kuitenkin on vähän läski ja ihan virallisestikkin bmi on lievän lihavuuden puolella.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 09:15"][quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 09:09"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 22:47"][/quote] No kyllä sä vähän läski olet..
[/quote]
[/quote]No kyllähän tuolla painolla bmi on lievän lihavuuden puolella ihan virallisesti eikä vaan av:n mukaan.
[/quote]
läski ja lievä ylipaino on eri asia. Tästä kun pudottaisin 3 kg olisin tämän surullisenkuuluisan bmin mukaan normaalipainoinen. Läskistä pitäis pudottaa varmaan enemmän.. Ja tosiaan kun se vaaka ei kerro kaikkea. Peili kertoo. Ja siihen ei sinun/ muidenkaan mielipide vaikuta perseen vertaa.
[/quote]
[/quote]
en ole ole tuo kenelle kirjoitit mutta oliko ihan pakko tuokin kirjoittaa? Eikö olis vaan voinut pitää sen ruman turpansa rullalla, varsinkin kun ei liity nyt tähän ketjuun mitenkään.
[/quote]
No ei sen kirjoittamisessa mitään pakkoa ollut mutta kirjoitinpa vaan silti. Onhan se vähän hassua jos sanotaan ettei raskausmahaa erottunut vaikka ei ole läski ja näytti hoikan ihmisen pömppikseltä kun kuitenkin on vähän läski ja ihan virallisestikkin bmi on lievän lihavuuden puolella.
[/quote]
minä läski täällä : kyllä, minulla on bmin mukaan liikaa painoa, läski en ole ja en jaksa sinunlaisista suivaantua. Yritin vain saada pieneen kalloosi sen, että paino ei kerro kaikkea. Ja kuten aikaisemmin sanoin, että läskiä minulla on perseessä ja reisissä ja siellä ei vauvaa tietääkseni kasvateta vaan kohdussa. Että ne sinun minulle kuvittelemat vatsamakkarat EI ollut syy miksi raskausmahani ei tullut esille. Jos tämä on sinulle niinkin iso ongelma, niin pidä se omana tietonasi jooko.
Minullakaan ei ole kuvaa, mutta on kokemus/ muisto siitä, kun naapuriin ilmestyi yhtäkkiä lastenvaunut. Luulin, että naapurin tyttö oli alkanut hoitamaan jonkun muun lasta päivisin, kunnes sain kuulla, että lapsi oli hänen omansa. Ja vähän ennen vauvan ilmestymistä, näin tämän tytön baarissa tiukoissa farkuissa ja t- paidassa. En voinut millään käsittää, missä se vauva on mahtunut kasvamaan. Niin pienestä nuoresta naisesta oli kyse.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 15:04"][quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 09:15"][quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 09:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
minä läski täällä : kyllä, minulla on bmin mukaan liikaa painoa, läski en ole ja en jaksa sinunlaisista suivaantua. Yritin vain saada pieneen kalloosi sen, että paino ei kerro kaikkea. Ja kuten aikaisemmin sanoin, että läskiä minulla on perseessä ja reisissä ja siellä ei vauvaa tietääkseni kasvateta vaan kohdussa. Että ne sinun minulle kuvittelemat vatsamakkarat EI ollut syy miksi raskausmahani ei tullut esille. Jos tämä on sinulle niinkin iso ongelma, niin pidä se omana tietonasi jooko.
[/quote]No läskiä se on silti oli se vaikka pikkurillissä eikä se tee sinusta yhtään vähemmän läskiä jos sinulla on läskimahan sijaan läskiperse.
[/quote]
[/quote]No läskiä se on silti oli se vaikka pikkurillissä eikä se tee sinusta yhtään vähemmän läskiä jos sinulla on läskimahan sijaan läskiperse.
[/quote]
voi jumaliste, ootko nuin tyhmä? Tässä keskustelussa koko alkuperäinen pointtini on ollut se, että läskiMAHA ei ole ollut SYY miksi vauvamahani ei näy. Huom. RASKAUSMAHA. Ei se missä kannan läskini.
Jep.. ei löydy niitä linkkejä ei. Kyllä se raskaus kaikilla näkyy, kun raskausviikkoja 36+
-ap-
Ap on sokea kun ei nähnyt ylempänä olevaa daily mailin linkkiä. Ja voisiko nuo bmi:stä kinaavat häipyä muualle?!
Googlaa esim. daily mailin sivuilla oleva juttu, en jaksa itse... :)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 14:45"]
http://www.fugly.com/pictures/17541/mission-impossible-fatty.html
[/quote]
No kuka tahansa noin lihava voisi olla raskaana. Nyt kuva sellaisesta, joka on oikeasti raskaana.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 14:46"]
[/quote]
Mikä juttu. Nimi??
-ap-
Ei ole kuvaa näyttää, mutta muistan kuinka yksi tuttu sai lapsen ja kaikki olivat hämmästyneitä, kun eivät edes olleet huomanneet hänen olevan raskaana.
Tiedän yhden naisen joka on raskaana 36. viikolla ja mahaa ei tosiaan huomaa. Saunassa ollessa huomaa kun tietää, vastaa omaa raskausmahaani n. viikolla 10.
Hoikka nainen ja n. 170cm pitkä, en tajua minne sen vauvan jemmaa. Tää on toinen raskaus ja ekassa oli sama homma, synnytti 3,2-kiloisen terveen lapsen. Uskomatonta mutta totta.
Kuvaa en linkitä kun ei ole ystävän lupaa, sori.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 14:46"]
[/quote]
Mikä juttu. Nimi??
-ap-
[/quote]
Enpä muista, mutta ihan googlaamalla hakusanoilla "daily mail pregnant without knowing" artikkeli löytyy ekana hakutuloksena. En pysty linkittää puhelimella.
Sillä Oulun naisella ainakin raskaudet näkyivät, kun työkaveritkin huomasivat. Mies ei sitten ihme kyllä, vaikka oli ilmeisesti vähintään housut riisunutkin pois...
Daily mailin jutussa tyttö ei kyllä kovin raskaana olevalta näyttänyt tuntemattoman silmään. Siinä oranssi maksihame- kuvassa kyllä selvästi paksummalta mitä alussa ja raskauden jälkeen. Ihmettelen, jos ei epäillyt yhtään mahan suurenemista.
Mun kaverin pitäisi kuukauden sisällä synnyttää esikoisensa, ultrien mukaan terve ja normaalinkokoinen poika, eikä vieläkään ole tullut mahaa. Kyseessä on hoikka n. 175 cm nainen. Raskausoireina on ollut kuulemma vain nopeasti hengästyminen lenkkeillessä.
Vauvan liikkeistä en ole hoksannut kysyä, mutta kaverini näkymätön raskaus mitättömine oireineen voisi jäädä huomaamatta, ellei kaverini olisi erikseen yrittänyt lasta. Itse asiassa nyt muistan kaverini kertoneen, että raskaustestin hän teki n. rv 12, kun hän mietti, voisiko osallistua ryyppyjuhliin vai pitääkö vaihtaa alkoholittomaan. Siis miten ei aiemmin, kun kerran lasta yritettiinkin ja kaverini on ammatiltaan lääkäri eli jotain ymmärtää fysiologian päälle? Tiedän, ettei ollut oireita, mutta ehkäpä siis kuukautisetkin tulivat vielä?
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 14:43"]
En nimittäin usko sellaista olevan. Kyllä se maha kaikilta näkyy.
[/quote]
Mulla ei ainakaan eka raskaus näkynyt, naapuri ihmetteli kun satuttiin samaan hissiin ja mulla oli "kantolaukussa" vauva. Oli aivan äimän käkenä, ja oltiin monesti menty yhdessä hissillä tai nähty milloin missäkin, lapsi oli 3 900 syntyessään
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 09:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]