Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ELOisat keskellä viikkoa***

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuinen tyttö syntyi maanantaina! Antoi odotuttaa itseään viisi päivää yli, mutta sitten tulikin vauhdilla maailmaan. Sunnuntainahan muistaakseni tänne laitoin että veristä limaa bongasin ja suppareitakin oli sekalaisesti. Su-ma yönä heräsin puoli neljän aikoihin suppareihin joiden kanssa aamuyön kärvistelin. Tulivat kymmenen minuutin väliajoin, mutta olivat aika kipeitä että aloin jo sairaalaan lähtöä miettimään. Sairaalaan mies heitti mut pikkasen vajaa seitsemän ja lähti itse viemään esikoista hoitoon mummolaan (matkaa n. 5km). No homma olikin niin hyvässä vaiheessa jo että samantien synnytyssaliin ja tyttö olikin maaimassa 9:03 eli parisen tuntia sairaalassa ehdin olemaan ja mieskin mukana tunnin verran (huh, onneksi ehti! oli juonut vielä aamukahveet anopin kanssa!) =) Pikkasen oli eri tahti kun esikoisen kanssa oltiin jo su päivällä kun ma syntyi...

Synnytys oli todella helppo ja spinaalipuudutuksen myötä kivuton. Ponnistusvaihekin muutaman hassun minuutin. Ihanaa että sain näin myönteisen synnytyskokemuksen kun esikoinen syntyi imukupilla vähän sekavissa fiiliksissä...

Niin ja tyttö painoi 3160g ja 48,5cm pitkä. Sulonen, vaaleahiuksinen neiti. Ja ainakin alkufiilareiden mukaan rauhallisempi kuin esikoinen vauvana.

Vierailija
22/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä minäkin vielä roikun - tänään on eräpäivä, mutta ei merkkiäkään siitä, että vaaveli joskus lähiaikoina haluaisi yksiöstään poistua. Muita eräpäiväisiä taisi olla Ikarus, joka edelleen on langoilla, (tsemppiä!) mutta entäs Tuuli72, oletkohan jo päässyt toimeen?

Tänään oli neuvolakin ja terkkari jo lupaili, että viikon sisään se sieltä tulee....saas nähdä! Yöllä oli outoja tuntemuksia (jomotusta siellä ja täällä), jotka valvottivat sitkeästi ja ehdin jo toivoa, että lähtö tulisi, mutta ei! Viimeksi ei tämä loppuraskaus ollut näin tuskaista. Hitusen verta oli virtsan mukana tullut ja terkkari uumoili limatulpan irtoamista lähiaikoina. Itsekin eilen olin havaitsevani hiukan punertavaa, mutta en uskonut silmiäni. Viimeksi meni kyllä koko tulppa-homma kokonaan ohi.

KOKOARVIOISTA on ollut puhetta: mulle tehtiin synnytystapa-arvio viime raskauden lopulla (olikohan viikot 38+), perustuen ihan omaan pituuteeni (=lyhyyteeni). Lääkäri arvioi vauvan kokoa ultralla ja tunnustelemalla mahan päältä ja lantion luut kuvattiin. Lantio todettiin normaaliksi ja vauvan kokokin keskiverroksi, joten alatiesynnytystä sitten odoteltiin. Tällä kertaa lääkäri totesi, että tarvetta uudelle arviolle ei ole, koska yksi ongelmaton alatiesynnytys on jo ollut. Vauvan pään koko on se ratkaisevin ja sisarusten päät kuulemma ovat suht samaa kokoa. Enpä tiedä sitten mikäli paljonkin yliaikaiseksi menee, niin äitipolilla sitten varmaan tutkivat kuinka paljon yli annetaan mennä. Nyt sovittiin vielä ihan normaali neuvolakäynti viikon päähän ja kun menee kymmenen päivää yli, yhteys äitipolille, että mitä tehdään. Tässä raskaudessa viimeisin ultralla tehty kokoarvio on viikolta 30+5, jolloin istukkakontrollin yhteydessä lääkäri teki myös kokoarvion ja kertoi em. asiat. Sen jälkeen on ollut yksi neuvolalääkärikäynti 35+6, mutta mitään kokoarvioita en saanut, eikä ultrattu ollenkaan. Eli nyt loppuraskaudessa kokoarviot perustuvat vain terkkarin mielipiteeseen vatsan päältä kokeilemalla. Saa nähdä kuinka oikeaan osuu.

TAPAAMISESTA: mielelläni tulen mukaan, mikäli ajankohta vain sopii. Lokakuun loppu/marraskuun alku varmaan parhaiten, mikäli ei satu ristiäiset ko. ajankohdalle.

emali 40+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisen kiva oli kuulla, että Smynnillä noin positiivinen synnytyskokemys edelliseen verrattuna. Toivottavasti minulle käy itselleni yhtä hyvin. Eka kun kanssa tuli imukupilla ja se ei ollut kivaa...

Sateista päivää vietetään. Autokorjaamolta tuli ikävä soitto ja minua odottaa noin 1000 euron lasku, jos haluan ilmastoinnin korjauttaa. Kuulemma joku auton pohjaan osunut kivi hajottanut ilmastoinnin ja se ei tietenkään mene takuuseen. Tässä kohtaa vakuutusyhtiökin on pessyt kätensä. Sopivasti menevät kivien ym. aiheuttamat vahingot sellaiseen sarakkeeseen, jossa omavastuuosuus on huikean korkea. Tuntuu, että ikinä ei noista vakuutuksista ole hyötyä :(

Velho78 rv41

Vierailija
24/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smynnillä olikin nopea synnytys - tahtoo samanlaisen (paitsi esikoisen hoitaja ei kyllä tuolla aikataululla ehtisi paikalle)...

emali

Vierailija
25/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutkin jotka ovat vauvan saaneet. Meillä on nettiyhteys pätkiny, eilen kerkesin hetken olemaan koneella kun katkes eikä toiminu ennenkun aamulla vaan katketakseen jälleen. Nyt taas toimii ja sais jatkaakin toimimista et mies vois pitää ns. kotitoimistopäiviä to ja pe. Mun kun mitä todennäköisimmin on taas huomenna raahauduttava neuvolaan kun mitään merkkejä nelkku ei anna... Onkin eka kerta kun joudun yliajalla menemään neuvolaan... Niin ja jos mies on kotona pääsen autolla menemään. Kävellen en kyllä enää menem, sit otan taksin.

Kovempia supisteluja on tullu jo muutamana päivänä mut niitä tulee harvakseltaan. Mä sanoin tänään jo suoraan yhdelle tutulle joka tuli vastaan kun vein poikaa eskariin et älä kysy mitään! Kysy vaan sit et alkaako olemaan jo pinna kireällä ;)

Meille tulee sit toinen neitsyt taloon, pojalla kun on 6v synttärit maanantaina. Toisaalta olis ollu kiva jos oltais kaikki kuus oltu eri horoskooppia mut toisaalta sillä ei ole mitään merkitystä. Voipahan jatkossa ainakin viettää kahdet synttärit samaan aikaan kun nyt tosiaan taitavat aika lähekkäin saada syntymäpäivät.

Mitähän mun piti kommentoida... Enpä sit muistakaan. Täytyy palata takas jos tulee mieleen. Nyt meen vilkaseen eilisen pinon loppuun.

Peeveli ja nelkku rv 40+5

Vierailija
26/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huippujohtaja:kodinhoidon tuki pois on otsikko

Vierailija
27/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko tulla taas koneelle, muuten vaan nuohoan kaappeja ja mietin mitä vois syödä..Nyt muutaman päivän ollu tälleen että kokoajan tekee jotain mieli, mutta vieläkään en tiedä mitä. Hulluksi meinaa tulla. Eilen ostin kaupasta ihan kaikkea, karkkia, vanukkaita, sipsiä, eri dippejä, lihaa, kanaa, nakkeja, leipää, jogurttia jne jne..tuolla ne on vieläkin..ei ainakaan mitään niistä tee mieli...Kamalaa..

Jotain Tekee Kamalasti Mieli!

Koskaan ennen ollu tämmöstä oloa, onneksi ei tarvii mitään isompia päätöksiä tehdä..:)

Onko muilla?

Jos sitä koittais vaikka järjestellä nuita tyhmiä valokuvia, oon ottanu kaikista huoneista ja talosta + piharakennuksista ja tietty elukoista kuvia ja koonnu niitä sepustuksien kera kansioon jonka annan sitten joskus lapselle omaksi. Itse olen saanut vastaavan nyt tässä odotusaikana. Siellä oli mun nlakortti ja kaikkea pientä ihanaa, joka vuodelta kuvia ylppäreihin asti, ekalta vuodelta tais olla kuukausittain jokunen kuva. Uskokaa tai älkää, olen joskus ollut ihan nätti tyttö:) Mutta kauneus on katoavaista..

Kummeilta ja mummeilta ollaan pyydetty oma kuva ja selostus siitä millaisena he näkevät meidät ja maailman yleensä vuonna 2006, tulossa loistavia paljastuksia myös meistä, ainakin uskoisin niin. Nämä tulisi sitten liittää vaikka vauvakirjaan.

Lisäksi olen suunnitellut että laminoin joka elukasta kuvan ja laitan ne jotenkin nippuun (kirjaksi) jota saa sitten " lukea/imeskellä/retuuttaa" kun on sen aika. Olisi sitten tuttuja kuvia kuvakirjassa.

Nyttemmin oon ruvennu miettimään että onko mulla vaan hirvee hinku ikuistaa elämä ennen vauvaa, että teenkö tän kaiken vaan itelleni.. Kaikki muuttuu, sehän on totta, mutta..ehkä tämä on jo ylireagointia...

huoh..taas pois..

Vierailija
28/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi elokuinen joka päässyt vihdoin ja viimein masusta eroon (tai noh..tossahan toi roikkuu ;) ) Ja IHANA neiti syntyi viikoilla 41+4. Kokoakin kivat 4kg ja 54cm pitkä. Nopeutta tapahtumassa oli, hyvä ettei matkalle tullut.. ;) Synnytys kesti puolitoista tuntia kaikkineen..

Nyt kotona..

Terv. höpis ja neito (2vrk)

Vierailija
29/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut SYMNILLE ja HÖPIKSELLE vaaveleista!!!

Vierailija
30/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MYRY JA POIKA 5VK

Vierailija
31/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei täälläkään missään synnyttämässä olla. Kansalle alan laittaa tuota iltapalaa pöytään, kun sain juuri kolme koneellista pyykkiä silitettyä ja kämpän imuroitua...Ei merkkiäkään synnytyksestä.

Missäs Ode?????

Opemamma

Vierailija
32/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMAA NAPAA

Ei supistuksia. Ei mitään. Maltillisena odottelen täällä vielä viikonlopun yli. Verikokeiden tuloksia kyselin tänään ja sain huonoja uutisia. Seerumin rauta oli vain 6,7 kun pitäisi olla väliltä 9-30. Tarkoittanee siis sitä, että tää mamma on TOSI väsynyt synnytyksen jälkeen ja saattaa joutua verensiirtoon. Terkka sanoi et laittais lähetteen sairaalaan jos ei oltais jo lasketussa ajassa. Maanantaina on seuraava neuvola ja jos vauva silloin vielä masussa niin katsellaan tilannetta uudelleen. Siihen asti vaan popsitaan rautaa ja toivotaan synnytyksen alkavan.

Tiia rv 40

Vierailija
33/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas pikkupojumme syntyi lauantai iltana. Painoa vauvalla 3615cm, pituutta 50cm ja pipo 33.

Epäsäännölliset ja kipeät supistukset alkoivat siis pe 03.00 aikaan ja jatkuivat lauantai päivälle jolloin 13.00 aikaan alkoi supparit tiuhentua ja voimistua. Synnärille läksimme n. 17.00 aikaan ja kätilö totesi synnytyksen todella olevan käynnissä. Kohdunsuu sormelle auki ja kanava kadonnut... Perhehuoneessa suihkuttelin lämpimällä suihkulla niin kauan kuin olo kävi sietämättömäksi ja oli siirryttävä saliin ilokaasulle ja epiduraalin odotukseen. Salissa n.20.00 paikat auki 6 cm ja epiduraali toi hetkeksi helpotusta tuskaan. Epiduraalin aikana painon tunne kasvoi ja kasvoi ja n. vartin yli 22.00 ponnistamisen tarve hirmuinen. Lupa ponnnistaa ja 28 min ponnistuksen jälkeen ihana tummatukkainen poju maailmassa!

Tänään juuri kotiuduttiin ja totutellaan mullistuneeseen arkeen. Isoveli osoittaa toistaiseksi vielä ainakin hellyyttävää huolenpitoa.

Maito on noussut ärhäkästi ja epparihaavaa tässä toipuutellaan.

Nyt pikkumiehen syöttöpuuhiin...

Onnea myös kaikille muille nyyttinsä saaneille ja paljon tsemppiä ja jaksamista loppumetrin odottajille!

MrsKole ja poju 4 pv

Vierailija
34/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunaa lämmitellessä ja ukkoa ootellessa...

Tiedä sitten onko joku merkki jostain että tänään on taas alapää " vuotanut" , eli hiurjan vetistä valkovuotoa ja paljon!

Huomenna on se inhoneuvola! Ihme jos ei sen jälkeen synnytys käynnisty, oikein pelottaa kun viimekerrallakin sattu niin s**tanasti kun täti runnoi mahan, ja alakertaakin tosta päältä, nyt varmasti vielä paljon pahempi kun paikat on entisestään herkistyny. Että kiva! en haluaisi ollenkaan mennä sinne!

..jännityksellä yötä odottaen, jos viimeyö sittenkin oli vain tyyntä myrskyn edellä...

Nyt salkkareita

Keru ja naatti

Vierailija
35/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin meilläkin aika koitti ja vauvan sai kotiin hakea.

POIKA syntyi 19.8 klo 4.12.

Painoa 3940g, pituutta 51cm ja pipo 35cm.

Raskausviikkoja kasassa oli 40+4.

Iki-onnellinen äippä ja ukkeli 4 päivää vanha:)

Vierailija
36/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpikselle ja Smynnille pikkuisista prinsessoista ja

Mrskolelle ja Mami1985:lle pikku prinsseistä.

puuhis ja pikku-ukko 40+6

Vierailija
37/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MrsKole, Mami1985, Höpis ja Smynni!!!!

Ikarus

Vierailija
38/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon Onnea Smynnille ja Höpikselle tytöistä ja MrsKole ja Mamille pojista!