Jaksaisitko tehdä säännöllisesti 45 tuntia viikossa?
Kommentit (29)
Onko viikonloput ja illat aina vapaata?
Eipäole tullut kieleen et vähemmän tunteja tekisi, joskus olin töissä niin et tunti määrä oli just sen ettei kerry pekkasia, muuten työt olleet todella raskaita. Ja palkkaa jäi käteen n.1300. Nyt työt pilannut selän ja nivelet ja ikää vasta 30v.
Siis mieleen, sorry, ärsyttävää kirjottaa kännykällä.. 17
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 09:34"][quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 09:32"]Jaksaisin, jos siitä sais palkkaa, eihän se nyt oo paljoa normia enemmän. Mut tosiaan tällä hetkellä olen osa-aikaisena ja palkka tuo sama ja ihan kaupan myyjä olen, että missäköhän työpaikassa noilla tunneilla noin surkea palkka??
[/quote]
Perhepäivähoitajalla
[/quote]Kauheeta riistoa tosiaan, ja kuinka tärkeetä työtä teette tolla summalla :(
Itse en jaksaisi. Mulla siis sama raha tulee 21h/vk kaupassa. Tai melkein sama, oiskohan keskiarvo nettona 1100-1300
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 09:06"]
Olen tehnyt viimeiset 8 vuotta n. 90-100 tuntisia viikkoja, 7 päivää viikossa. Vapaapäiviä pidän ehkä 10 / vuosi, nyt on syyskuussa 4 päivää lomaa.
[/quote]
09.06 arkiaamuna kuitenkin olet AV-palstalla?Joko sinulla on todella epätyypilliset työajat, tai työntekosi ei ole mitenkään huikean intensiivistä. Minulla on kokemusta noin 55 viikkotunnista, johon sisältyi pari 12 tunnin päivää, ja jossa täytyi jatkuvasti skarpata asiakaspalvelussa. Se oli raskasta jopa parikymppisenä. Nykyisessä työssäni olen tehnyt hetkittäin noin 60 viikkotuntia, yleisemmin kuitenkin juurikin 40-45 tuntia. Yleensä kyllä on niin, että sosiaalisia kontakteja ja ollenkaan ajattelua vaativassa työssä työteho alkaa huikeasti laskea jo 6-7 tunnin yhtäjaksoisen työskentelyn jälkeen, joten niistä lisätunneista ei varsinaisesti ole hyötyä.
Joten ap:hen palatakseni, hänen tapauksessaan jo 45 tuntia viikossa alkaa olla mielestäni paljon, koska hän on koko tuon ajan vastuussa muiden lapsista. Tauollekaan ei pääse samalla tavalla kuin päiväkodissa, jossa on useampia hoitajia ja mahdollisuus vaikka siihen kahvitaukoon.
Joo, hyvin ehtii kirjoittelemaan palstalla, fb:ssa ja muita mitä tarvitsee tai haluaa, nimenomaan aamulla. Minä syön aamiaisen ennen töitä ja lapset syö tultuaan. Klo 8.30 siirrymme ulos leikkimään joten hiekkalaatikolla on hyvin aikaa kirjoitella. Meillä on pieni aidattu piha jossa lapset keinuu ja leikkii hiekkalaatikolla enkä näihin leikkeihin yleensä osallistu itse.
Minä käyn asiakkaana heidän kakkukaupassaan, istun matkustajana rakentamassaan autossa jne. Hyvin ehtii näpytellä viestejä :)
Nyt lapset ovat kuunnelleet sadun ja nukkuvat. Minulla on päivän ainoa lyhyt tauko. Kahdelta tarjoan välipalan joten kohta alan valmistelemaan. Keitän omista marjoista kiisseliä ja tarjoan sen kanssa tuoretta porkkanasämpylää hedelmäpalan kanssa.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 09:39"]Onko viikonloput ja illat aina vapaata?
[/quote]
Joskus työvuorot kestää kuuteen saakka. Ne on kyllä pitkiä päiviä. Aamupuuro pitää valmistaa ennen töitä ja päivällinen vasta töiden jälkeen, kun en raaski iltapäivällä jo nälkäisiä lapsia härnätä hyvillä ruoan tuoksuilla.
Jos välipalan syö klo 14, pieni masu kurnii jo klo 17.
Työmatkojen ja palkattomien ruokataukojen kanssa tuntimäärä menee suunnilleen tuohon, netto satasen enemmän ja työ on etenkin fyysisesti kuormittavaa. Vituttaa aika paljon tuo palkka. Ja oikeastaan työ kokonaisuudessaan.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 09:32"]Jaksaisin, jos siitä sais palkkaa, eihän se nyt oo paljoa normia enemmän. Mut tosiaan tällä hetkellä olen osa-aikaisena ja palkka tuo sama ja ihan kaupan myyjä olen, että missäköhän työpaikassa noilla tunneilla noin surkea palkka??
[/quote]
Perhepäivähoitajalla