Lapsi loukkaantuu hoidossa - voiko hoitajan haastaa oikeuteen?
Eli siis lapsi tipahtanut kiipeilytelineestä, joutui sairaalahoitoon. Hoitajalla samanaikaisesti viisi lasta pihalla. Voiko haastaa oikeuteen?
Ei ole minun lapsestani kyse vaan ystävän, lapselle jää loppuiän vamma.
Kommentit (27)
Haastaisitko itsesi oikeuteen jos lapsesi loukkaantuisi omassa valvonnassasi?
Tää on vähän ohi aiheen, mutta mitä te tekisitte tässä tilanteessa?:
Lapsi kertoo kotona, että nuori hoitajatäti "leikkii" lapsen kanssa sillain, että ottaa lapsen syliin ja fyysisesti koskettelee ja pyytää koskemaan hoitajaa.
Mun mielestä toi on selvää pedofiliaa, mies kertoi siis miten hänen ystävänsä lapsi kertoi kotona tällaisia ja ystävä sitten raivoissaan oli mennyt päiväkotiin ja vaatinut selitystä, ja hänelle oli nauraen kerrottu, että kyseinen hoitaja vain "leikkii" lasten kanssa. Kun mun käsittääkseni hoitajat ei oo niin "fyysisiä" vaan lapset leikkii keskenään ja hoitajat vain hoitavat/valvovat/ohjeistavat yms.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 00:12"]Tää on vähän ohi aiheen, mutta mitä te tekisitte tässä tilanteessa?:
Lapsi kertoo kotona, että nuori hoitajatäti "leikkii" lapsen kanssa sillain, että ottaa lapsen syliin ja fyysisesti koskettelee ja pyytää koskemaan hoitajaa.
Mun mielestä toi on selvää pedofiliaa, mies kertoi siis miten hänen ystävänsä lapsi kertoi kotona tällaisia ja ystävä sitten raivoissaan oli mennyt päiväkotiin ja vaatinut selitystä, ja hänelle oli nauraen kerrottu, että kyseinen hoitaja vain "leikkii" lasten kanssa. Kun mun käsittääkseni hoitajat ei oo niin "fyysisiä" vaan lapset leikkii keskenään ja hoitajat vain hoitavat/valvovat/ohjeistavat yms.
[/quote]
Jotkut lapset on tykännyt musta niin paljon että tulevat pyytämättä tai vinkumalla vinkuvat syliin tai reppuselkään. Jos lapsesi on tykännyt hoitajasta ja pyytänyt syliin.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 00:12"]Tää on vähän ohi aiheen, mutta mitä te tekisitte tässä tilanteessa?:
[/quote]
No toihan nyt riippuu aivan siitä mihin kosketaan. Jos hoitaja leikkii lapsen kanssa leikkiä jossa vaikka "piipataan" toisen nenää sormella vuorotellen niin onhan se nyt ihan eri asia kun koskea johonkin muualle.
No kyllä ne hoitajatkin ottaa lapsia syliin ja leikkii niiden kanssa. Tuo koskettelu riippuu vähän siitä, mitä on leikitty ja minkä ikäisen kanssa. Jos ruumiinosia opettelevan pienen lapsen kanssa on pyydetty näyttämään, että missä on oma napa ja missä on hoitajan polvi, niin mielestäni on tosiaankin leikkiä.
Ja onnettomuuksista en lähtisi heti syyttämään. Meillä on ollut pk:ssa tilanne, että hylly oli kaatunut tyttöni (2v)päälle ja hoitaja ihan rehellisesti sanoi, ettei tiedä mitä tapahtui, kun ei ollut samassa huoneessa. Totesin vain, että enhän minä kotonakaan aina ole. Mielestäni on vain hyvä, että suurta pk-ryhmää jaetaan pienemmiksi ryhmiksi leikkimään eri tiloihin, vaikka se sitten tarkoittaakin sitä, että joka tilaan ei riitä aikuista vahtimaan.
Jos isoveli lyö Keija-Meleenaa lelulapiolla päähän, haukkuu tyhmäksi, rikkoo lelun ja vie tikkarin suusta, niin tässä tapauksessa on syytä välittömästi tehdä rikosilmoitus törkeästä pahoinpitelystä, kunnianloukkauksesta, aseellisesta ryöstöstä, vahingonteosta ja varkaudesta!!!
Olisi ihan hyvä valottaa myös, mitä tälle lapselle sitten tapahtui. Eli millaisesta vammasta kyse! Emme taida saada siihen vastausta!?