Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perinnönjako ja tontin lohkominen / halkominen

JBL
23.06.2021 |

Meitä on 5 sisarusta ja lapsuuskotimme sijaitsee isolla tontilla johon kuuluu metsää, vähän peltoa, valtava puutarha sekä kiinteistöjä. Isämme on saattohoidossa ja jo nyt näyttää siltä että perinnönjaosta tulee riitaisa. Tontti sinällään on aivan liian iso kenellekään meistä yksin ja äitimmekin haluaa muuttaa omilleen pienempään asuntoon lähemmäksi palveluita.

Kaikki haluavat siis myydä tontin sekä sillä olevat kiinteistöt. Minä olen kuitenkin se joka haluaisi rakentaa osalle tonttia pienen kesämökin. (Muut sisareni asuvat omakotitaloissa kukin tahoillaan, itse asun kerrostalokaksiossa). Miten tällaisessa tilanteessa tulisi toimia niin että vältyttäisiin isommilta riidoilta ja isoimmilta kustannuksilta? Ja mitä kannattaisi ottaa huomioon?

Tässä kysyn siis lähinnä kokemuksianne, lainopillisia neuvoja kysyn vielä toisaalta mutta jos niitäkin on niin saa toki kertoa.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oma perintönsä pitäisi ostaa? En ihan ymmärrä logiikkaa. Perintöosansa voi ihan hyvin pyytää määräalana,jonka sitten itse lohkottaa emäkiinteistöstä erilleen.

Ei sitä tarvitse maksaa mitä perii.

Vierailija
42/44 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on provo.

Ja tyhmä, kyselijä on totaalinen luuseri henkisesti.

Muka ostamassa tonttia, kun ei tiedä onko rakennus oikeutta.

Ja kun ei tiedä, millaiset ihmiset sen vanhempien talon ja tontin on lopulta ostaa.

Vaikkapa juuri jokin joku maansiirto yrittäjä, mikä aiheuttaa alueelle melua ja työkoneiden kuljetusta edesrakaisin, myös yöllä.

Eikä edes tilaa ja kiinteistöä ole arvioitettu, jotta miten paljon myynnistä vois rahaa saada.

Ja arvio ja hinnan todellinen saaminen ovat kaks eri asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on pösilö.

On, on.

Se samanen hullu nainen, joka työkseen laatii provoja tänne.

Vierailija
44/44 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä koko ketjussa puhutaan nyt elossa olevan ihmisen varallisuudesta. Isäsi on voinut,ja voi niin kauan kuin on oikeustoimikelpoinen,hoitaa asiat itse haluamallaan tavalla.

Miksi aloittaja puhuu asiasta,että perhee jäsenten pitäisi toimia asioissa? Ei pidä,ei kuulu toimia,kuin vasta sitten kun isä on kuollut,voi alkaa varailla hautaisia ja perunkirjoitusaikaa,etsiä tietoja omaisuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi