Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettavin asia mitä työnantajasi on ehdottanut

Vierailija
23.06.2021 |

Tästä oli keskustelu toisella sivulla mutta se on sen verran hiljainen paikka että keskustelu loppui lyhyeen.

Eli mitä naurettavaa työnantajasi on ehdottanut?

Esim.
Työnantajani oli aivan pokalla sitä mieltä ettei sunnuntaista tule tuplapalkkaa, että ei hevosalalla hevoset katso kelloa eivätkä tiedä mikä päivä on. Joo eivät niin mutta minä katson ja tiedän joten otin ja lähdin koko tallista

Kommentit (1462)

Vierailija
161/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tekisin toisen työntekijän työtä 2 tunnin ajan ilman palkkaa, jolloin tämä saa palkallisen vapaan tuolle ajalle. Ei ollut ehdotus, vaan määräys. Ihan laillista opettajien VESin mukaan, sanoi luottamusmies.

Vierailija
162/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin uuteen työpaikkaan oltuani 8 vuotta esimiehenä. Uuden työn piti olla samaa kuin ennen.

Kun ensimmäinen työpäivä koitti, minulle annettiin allekirjoitettavaksi sopimus kokonaistyöajasta. Kysyin, mitä se tarkoittaa, kun en ole sellaisella sopimuksella koskaan ollut töissä. Minulle vakuutettiin, että ihan samat oikeudet: vuosilomaa kertyy, tunnit on keskimäärin 38 t/vko ja hyötynä saa itse pitää vapaata silloin kun haluaa. Naureskellen vielä todettiin, että mikäs sen mukavampi kuin lähteä vaikka mökille torstaina ja pitää pe vapaata ennen viikonloppua.

Olin sinisilmäinen. Todellisuus oli sitä, että työtunnit oli joka viikko 45-60 tuntia. Palkka oli sopimuksen mukainen kuukausipalkka, eli mitään ylitöitä ei kerry, eikä ole liukumia saldoa kerryttämässä. Sehän oli käytännössä täyttä riistoa. Kun esitin kirjallisesti työnantajalle kysymyksen, kuinka tilannetta korjataan, työnantaja ei suostunut vastaamaan kirjallisesti. Puhelimessa sanottiin, että pidä pari ylimääräistä vapaapäivää. Niin milloin? Kuka tekee työt sillä aikaa? Tiedän, että joissain yksiköissä kollegani delegoivat omia töitään varaesimiehelle, mutta eihän sekään ole oikein, kun eivät he saa mitään korvausta siitä. Kun aloin kysellä kollegoilta, paljonko muut tekivät työtunteja, niin poikkeuksetta vastaukset olivat 42-60 tuntia/vko. Vain yksi sanoi, että tekee keskimäärin 32-tuntista viikkoa. Hän oli juuri se pahin delegoija, joka laittoi varaesimiehen laatimaan allekirjoitusta vaille valmiiksi uudet työsopparit, ilmoittamaan toteumat palkkoihin, tekemään tilaukset jne.

Aloin hakea uutta työpaikkaa jo 3 kk jälkeen, mutta vuosi siinä lopulta meni, että onnistuin. Kun työnantaja kysyi syytä lähtööni, sanoin, että kohtuuton työmäärä. Vielä siinäkin vaiheessa sain halveksivan kommentin, että helppohan se on työnantajaa syyttää, jos ei itse osaa organisoida omia töitään. Hyvälle kollegalleni oli valehdeltu minun lähdöstäni, että minun työpanokseni ei vastannut työnantajan odotuksia. Siis mitä helv...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut että voisit vaihtaa työpaikkaa?

Eiköhän kaikki tässä kommentoineet ole jo vaihtaneet työpaikkaa, tai ainakin lähteneet näistä työpaikoista ja loputkin varmaan katselee uutta työtä. Surullista että on näin paljon työpaikkoja joissa työntekijöitä ei arvosteta yhtään ja yritetään hyväksikäyttää ja huijata niin paljon kuin keksitään ja ehditään. Missä on ne rehelliset, asiansa hyvin ja säntillisesti hoitavat yritykset ja esimiehet??  Ihan suotta hankkivat yritykselleen huonon maineen tai itselleen kusipäisen esimiehen maineen.

TODELLA fiksu vastaus!!!! Juuri näin! TOTTA KAI jokainen näissä riistopaikoissa oleva haluaa vaihtaa työpaikkaa, mutta Suomen työmarkkinat eivät ole joustavat. Kunnallisella alalla varmaankin harva on sitä mieltä, että heillä olisi mitään arvostusta työnantajan puolelta.

Monilla kunnilla on huono maine opettajien työnantajina. Moni toivoisi hakusaartoa, eli ko. kunnat jäisivät ilman päteviä opettajia. (Siinä kunnassa siis lapset joutuisivat kärsimään aikuisten palkkakiistoista). Lääkäreillähän tämä on toiminut hienosti, koska epäpätevän lääkärin palkkaaminen on rikos. Opettajan paikalle sen sijaan otetaan sitten vaikka ylioppilas, koska joku siinä on PAKKO olla. Vahemmathan eivät tiedä onko heidän lapsellaan koulutettu opettaja vai joku harrastelija.

Eli siis mitä enemmän opettajat vaihtavat alaa, sen sekalaisempi seurakunta opettaa lapsia. En siis ekana neuvoisi opettajia lähtemään muualle vaan ennemmin alkaisin mielummin taistella näitä epäkohtia, kuten määräaikaisten palkanalennuksia, vastaan.

Vierailija
164/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri oli työpaikalla, jo8ssa hänen osastollaan (pieni osasto, kourallinen työntekijöitä) töitä oli välillä enemmän, välillä vähemmän. Kerran, kun töitä oli vähemmän, naapuriosastolta tuli joku pikkupomo vaahtoamaan, että kaverin osaston työntekijöiden täytyisi mennä ulos parkkipaikkaa hiekoittamaan, kun oli niin liukasta. Että tekisivät edes jotain palkkansa eteen. Mitkään ulkohommat ei kuuluneet ko. osaston toimintaan, ihan sisätöistä oli kyse. Eikä se kuulunut tippaakaan tuolle vieraalle pikkupomolle, että mitä kaverin osastolla tapahtui ja tehtiin töitä.

Sama mun yhdessä entisessä työpaikassa. Meitä oli kaksi toimistotyöntekijää hoitamassa paperihommia ja yhteydenpitoa asiakkaisiin ja sitten lauma duunareita joille meidän kuului antaa tiettyjä tehtävänkuvaan kuuluvia tehtäviä tilausten mukaan. Esimiehiä heille ei kuitenkaan oltu, kuuluttiin ihan eri osastoon kuin he, vaikka työpaikka oli samoissa tiloissa.

No, mun työkaveri oli kova puuttumaan asioihin jotka ei hänelle kuuluneet. Kerran kun tyypeillä oli hiljaista ja me tiesimme sen, niin tämä ilmoitti näiden esimiehelle, että kun ne vaan istuu eikä tee mitään, kai niillä voisi jotain siivoamista tms teettää. Tyyppien esimies oli tän työkamuni perhetuttu ja alkoi säätää jotain jonninjoutavaa hommaa. Siitä nousi melkoinen sota kun ne hommat eivät työnkuvaan kuuluneet pätkääkään. Oli aikamoisen hyytävää olla töissä jonkun aikaa.

Mun työkamu ei koskaan oikein nähnyt kokonaisuutta. Itse olin näiden duunareiden kanssa enemmän tekemisissä ja homma toimi hyvin. Työkaverini sijaisti mua ja aina oli jutut sekaisin sen ihme säädöistä. Homma kun meni niin, että jos siellä oli kiire ja paljon töitä, äijät myös painoi niska limassa hommia, eikä mun ollut ongelmia saada heitä tekemään niitä. Vastaavasti silloin kun oli hiljaisempaa saivat olla vähän helpommalla. Voin sanoa että niitä hiljaisia hetkiä oli huomattavasti vähemmän kuin kiirettä, joten kohtuus on että voivat joskus puhaltaakin pienen tovin.

Vierailija
165/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kolmen hengen tiimissä, esimies ja me kaksi alaista. Tiimimme piti varttia lyhyemmän ruokatunnin ja työpäivän lopussa saimme lähteä varttia aikaisemmin. Tämä siis ihan suunnitellusti luvan kanssa. Kerran puljun pomo (ei edellämainittu esimies) keksi että meidän kahden alaisen täytyy pitää täyspitkä ruokatunti ja se puuttuva varttitunti on pidettävä päivän päätteeksi. Siis kun työt on lopetettu niin istuskellaan vartti tekemättä mitään. Emme suostuneet.

Vierailija
166/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekkaspäivän pitämistä ehdotti pomo kun kerran lapsen ollessa sairas ehdotin jääväni häntä hoitamaan.

Vierailija
167/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että pitäisin korvani auki ja tulisin sitten aina raportoimaan hänelle, mitä työyhteisössä puhutaan.

Iäkkäällä uudella esimiehellä oli osastolla kolme vahtia, jotka raportoivat hänelle, mitä muut sanoivat tai tekivät.

Enpä ole vastaavaan aiemmin törmännyt.

Yksi heistä oli yhtä kammottava ihminen kuin esimies, joten hänestä tuli osaston seuraava esimies. :D

Vierailija
168/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimieheni salli lellikkinsä tehdä työvuorolistat. No eipä sitten yllättänytkään, että hän oli merkinnyt minulle ihan joka ikisen juhlapyhän työvuoroksi, vaikka olimme sopineet esimerkiksi, että jos minä saan olla joulun vapaalla, niin hän saa sitten olla uuden vuoden. No, olihan hän tavallaan merkinnyt minulle joulun vapaaksi, työvuoroni päättyisi 24.12. klo 16. Vaput, juhannukset sun muut olivat tietenkin minun työvuorojani. Kun kehtasin kritisoida näitä vuoroja ja vaatia hieman oikeudenmukaisuutta, ei määräaikaista sopimustani enää uusittu ja minua moitittiin yhteistyökyvyttömäksi.

Samoin tapahtui entisessä työpaikassani. Aikaisempi, tasapuolinen työvuorolistojen laatija jäi eläkkeelle ja homman otti hoitaakseen pomon lellikki, firman pahin selkäänpuukottaja ja juonittelija. Yhtenä keväänä minulle ja muutamalle muulle osui työvuoroiksi kaikki ne päivät, jotka olisivat mahdollistaneet hieman pidemmän vapaan eli pääsiäislauantai, vapunaatto ja helatorstai. Hänellä itsellään ja hänen suosikeillaan nuo päivät olivat vapaita. Kun kysyimme asiasta, hän vain levitteli käsiään ja selitteli, että ne nyt vaan meni niin. Tämä epäoikeudenmukaisuus pisti intoa uusien työpaikkojen hakemiseen, toki siinä lafkassa oli paljon muutakin epäkohtaa ja huutamalla johtamista.

Vierailija
169/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei ennen uuden kaupan saamista avauskuntoon kerry myyjäksi palkatulle palkkaan mitään lisiä - esim. iltalisiä, vaan vain se peruspalkka. Eikä myöskään viikonloppuna tarvitse mitään extraa maksaa - sunnuntain tuplapalkkaa varsinkaan. Ja 14h työpäiviä väännettiin jotta saatiin puljun hyllyt paikoilleen ja täytettyä. No eipä se pulju lopulta kauaa pystyssä pysynyt ;)

Vierailija
170/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalle olisi hyödyllistä koulutusta ymmärtää pienten ja suurten yritysten ero. Pienissä yrityksissä on oikeasti ihan täyttä horroria muilla jos joku saikuttaa koko ajan tai jos joku jää äiteelomalle. Arvottamatta mitenkään edellisiä, näin se vain käytännössä on. Jos saikutat tai olet millään tavalla maksetulla omalla lomalla niin ne muut tekee senkin edestä ja päälle miettii että miten paikataan se sinun maksettu työtätekemättömyys budjetissa. Isossa firmassa joustoa on enemmän mutta ei tietenkään rajattomasti. Jos jonkun ison firman pomo kyykyttelee niin todennäköisesti hänelläkin on pomo joka kyykyttelee. Olen ollut isossa firmassa jossa olen saanut suht hyviä vastaantulemisia johdolta siksi (ja vain siksi eikä automaattisen olemassaolemiseni vuoksi) että olen hyvä työntekijä. On oltu valmiita esimerkiksi kuittaamaan joitakin työtunteja kassaan vaikka en edes niitä tehnyt, ehkä kerran vuodessa. Ylityölisät maksettiin mukisematta ja kukaan ei kiusannut. KOSKA tein hyvää työtä ja olin pitämisen arvoinen. Turhaa purista niitä oikeuksia jos ei edes ole mitenkään kovin arvokas työntekijä. Olemassaolo ei ole itseisarvo liike- tai työelämässä eikä pitäisikään olla. Muutenhan työelämästä tulisi Kela 2.

Vierailija
171/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mattilanori kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain lääkäriltä sairaslomaa 3päivää kuumeen takia. Seuraavana päivänä pomo soittaa ja kysyy voinko tulla jo töihin sairaslomasta huolimatta. En voinut.

Itse sain viikon saikkua ja paranin parissa päivässä, soitin pomolle, että voinko tulla töihin, kielsi, on kuulemma jotain vakuutuksiin liittyviä riskejä jos saikulla töissä.

No ei kylläkään ole, se on pelkkä kaupunkilegenda. Pomosi ei ilmeisesti ole vaivautunut edes vakuutusehtoja lukemaan tai ei ymmärrä lukemaansa.

Vierailija
172/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikallani ovet avattiin asiakkaille yhdeksältä ja silloin alkoi myös palkka juoksemaan. Kerran tuli palautetta asiakkaalta että miksei kukaan avannut hänelle ovea kahdeksalta. Tästä pomo keksi että minä tulisin joka päivä töihin kahdeksaksi varmuuden vuoksi. Palkkaa en saisi kahdeksan ja yhdeksän väliltä, mutta olisin paikalla aikaisia asiakkaita varten. En suostunut.

Tää nyt ei kuulu tähän ketjuun, mutta meillä oli yhteen aikaan ongelma asiakkaiden kanssa kun osa oli sitä mieltä ettei aukioloajat koske juuri heitä.

Meillä siis tietyt palveluajat ja osa viikosta ollaan suljettu mutta toki töissä tehden muita töitä kuin asiakaspalvelua. Yksi jos toinenkin kävi nykimässä ovea ja vaikka aukioloajat ovessa lukee selkeästi, niin silti ovea hakattiin ja viittoiltiin aukaisemaan se. Nyt tuo on rauhoittunut kun sanoin ettei tapa lopu jos ovi aina aukaistaan (työkaverit tätä harrasti), lisäksi se muille töille tarkoitettu aika kärsii tällaisesta.

Itselle ei moinen tulisi mieleenkään, mennä nylomään suljetun kaupan ovea vaan koska onhan siellä nyt joku töissä kun kerran valot on. Jos liike, toimipiste tms on kiinni niin se on kiinni.

Vierailija
173/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

cybershopin kiusaamis kamppanja

olin cybershopin omistajalla töissä

kun olin ollut vuoden töissä.hän kertoi :sinulle on kertynyt vuosilomaa 1 päivä joka kuukaudelta.

Soitin liittoon ja ei se niin ollut.

Omistaja sanoi: ettei muistanut oikein.

koska olin vetänyt liiton mukaan

omistajan silloinen miesystävä sanoi

Tiedän et poikaystäväsi soittaa bändissä.Tunnen ihmisiä.Järjestän niin että eivät saa koskaan keikkoja.

Onneks valehteli..bändin pojat nauroi koko jutulle

Eikös tuohon Cybershopin  kiusaamisen vastaiseen kampanjaan osannistunut julkkiksia?

Ei taida koskea yritystä itseään moinen???

Esittävät jotain mitä eivät ole?

Vierailija
174/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyyppi osti firman, jonka alasta hän ei tiennyt hönkäsen pöläystä. Sai palkattua minut siihen, koska olin alan ammattilainen. Tilanteeni oli silloin taloudellisesti ja monelta muultakin osa-alueelta tosi heikko, joten suostuin. Koko ajan hän hoki, että tämä on aloitteleva firma ja pitää osallistua talkoisiin. Ajattelin, että osallistutaan nyt sitten, ehkä tämä tästä lähtee käyntiin ja tulevaisuus on ruusuisempi.

Tein töitä monesti aamu seiskasta ilta seiskaan. Tein töitä viikonloput siihen päälle. En laskuttanut alussa ylityötunteja, en lauantai- tai sunnuntailisiä, en iltalisiä. Kun aikaa kului aloin kyselemään, että mitenhän olisi nyt korvausten kanssa. Tyyppi vastasi, ettei niitä makseta, kun kuuluvat työn luonteeseen.

Tein niitä hommia nelisen vuotta putkeen ilman lomia. Sitten aloin kysellä kesäloman perään. Sanoi, ettei voi pitää, kun ei ole varaa palkata kesäloman sijaista. Pyysin kesälomaa korvattavaksi rahana. Tyyppi sanoi, ettei maksa, koska en ole pitänyt kesälomaa.

Lopulta pääsin siitä hullun hommasta irti sanomalla itseni irti. Tyyppi kirjoitti työtodistukseen, että olin ollut hänellä osa-aikasena työntekijänä.

Kyllä tuossa et voi kuin katsoa peiliin jos olet vuosia tehnyt talkoolla töitä! Viimeistään viikon jälkeen olis pitänyt nostaa kytkintä. Tyhmyydestä sakotetaan 👍

Vierailija
175/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kun olin ollut vuoden töissä.hän kertoi :sinulle on kertynyt vuosilomaa 1 päivä joka kuukaudelta.

Tiedän et poikaystäväsi soittaa bändissä.Tunnen ihmisiä.Järjestän niin että eivät saa koskaan keikkoja.

Eikös tuohon Cybershopin  kiusaamisen vastaiseen kampanjaan osannistunut julkkiksia?

Ehkä se omistaja unohti taas (tällä kertaa riiston ja kiusaamisen)?

Vierailija
176/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se omistaja on osallistunut tosi teevee ohjelmaan..saanut kait sieltä ihmisiä kamppanjaansa?

Rumaa yrittää valkopestä ihme kampanjoilla omaa huonoa johtamistaan ...

Vierailija
177/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se omistaja on osallistunut tosi teevee ohjelmaan..saanut kait sieltä ihmisiä kamppanjaansa?

Mihin teevee ohjelmaan??

Cyyperi on makee mesta myyvät pride tavaraa..

Vierailija
178/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos meillä on vielä Suomessa työlainsäädäntö ja työehtosopimukset, ettei mene ihan villiksi täälläkin.

Vierailija
179/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies oli mukana perustamassa yritystä, josta sitten omisti osan. Firman tj ehdotti miehelleni, että me tekisimme avioehdon sen takia.

Eikö tämä nyt ole varsin järkevä neuvo jos et ole mukana firman toiminnassa. Varsinkin uudelle ja pienelle firmalle voi olla hyvin haastavaa jos osakkaan avioeron seurauksena yksi omistajista onkin yhtäkkiä täysin alasta tietämätön ihminen tai vaihtoehtoisesti avainhenkilö joutuu myymään osuutensa koska ei pysty muuten maksamaan tasinkoa ex-puolisolle. Teidän avioerolla olisi voinut olla vaikutusta muidenkin ihmisten ja heidän perheidensä elintasoon.

Jos taas olet firman toiminnassa mukana niin pyyntö on toki härski.

Avioehto kuuluu vain ja ainoastaan avioliiton osapuolille. Onneksi mieheni oli samaa mieltä eikä edes harkinnut suostumista tj:n ehdotukseen. Pitäköön tj huolen ihan vaan omasta avioliitostaan ja sen ehdoista.

Vierailija
180/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain ehdottanut, vaan kaksikin entistä työnantajaani on käytännössä pakottanut työntekijät maksamaan työmatkoilla työnantajalle kuuluvat menot omalla kortilla. Rahat on sai vasta jälkikäteen työnantajalta laskuttamalla. Luottokortteja ei annettu, ei vaikka töihin sisältyi pakollista matkustamista. Melko reilua joutua lainaamaan rahaa isoille ja vakavaraisille työnantajille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi