Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mökkivieraiden uusi sukupolvi ja ihan uudet ongelmat!

Vierailija
17.06.2014 |

Olen itse jo kypsässä 50-vuoden iässä. Kesäpaikkamme on upea paikka, jonne on ystävillä ja sukulaisillakin sopiva ajomatka. Ei siis mikään erämaamökki jossain jänkhällä. Tilaa on kahdessa talossa ja moni on mielellään tulossa kyläilemään. Mielellään otetaan vieraita vastaan aina.

Talossa on vesi, sähköt, tv, ranta, veneet ja tilaa. Ylätalossa sisällä kemiallinen vessa, ja tontilla uusi, kompostoiva iso ulkohuussi.

Eli ei siis vesivessaa.

Tämä on nyt ylitsepääsemätön ongelma jollekin 7-vuotiaalle, joka ei osaa käydä kummassakaan.Ei osaa myöskään pissata ulos. 

Ymmärtäisin että tommonen 16-v, joka on muutenkin hermona kropastaan, vois olla vähän vaikeena noista vessoista, mutta että pikkutyttö, joka ei pysty ollenkaan käymään missään muualla kuin vesivessassa. Kotona kait mieluiten täytyy kaikki hoitaa.

Opettakaa niille muksuillenne, että vessoja on monenlaisia ja että se tarpeen teko ei ole mikään elämää suurempi prosessi tai uroteko, vaan normaalia toimintaa. Pisto-posto- ja ravistus.

Mun lapsuudessa oli itsestään selvää, että osattiin käydä puskapissalla, ja ulkohuussiit oli siihen aikaan jotain korkeita tötteröitä ja kärpästen munimisalustoja. Silti vaan käytiin., eikä tehnyt heikkookaan.

Ylihygieeniset hienostelijat, joita oma pissakin ällöttää, niin muuttakaa joiden Kardashienien kanssa samalle ranchille. Vessanpönttökin on automatisoitu, ettei tarvi edes pyttyä vetää. 

Mies mutisi näistä ongelmista kuultuaan, että pitäisi kaikki laittaa käymään armeija, niin oppisivat senkin homman hoitamaan ilman mitään ylimääräisiä itse kehitettyjä ongelmia. Olen samaa mieltä.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhepäivähoidossa on pieniä poikia, jotka ei osaa pissata ulos ollenkaan. En ole ennen tämmöisistä pojista kuullutkaan. Uusi ilmiö kyllä ihan varmasti. Mutta jos ei ole kotona iskä opettanut niin mistäpä se lapsi sitä olisi oppinut. Sama tytöillä. 

Olisit tyytyväinen. Eivätpähän kuse kännissä rapunpieleen kun ovat isompia.

Vierailija
62/63 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat varsin luonnosta vieraantuneita nykyisin. Välillä pitäisi viedä yläkoululaiset luontoretkelle, mutta onpa hienoa viedä esim. suolle kun yksi lähtee ballerinat jalassa, toinen huutaa hysteerisenä jokaisen ötökän nähdessään, kolmas itkee hyttysen pistolle ja neljäs ei osaa pissata ulkohuussissa...

bilsan ope

Ei tuo ole enää luonnosta vieraantumista. Kyllä nyt on jo vieraannuttu elämästäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just joo, ei yllätä yhtään. Onneksi en ole enää katsomassa, kun nämä kersat ovat aikuisia.

Komppaan. Usein ajattelen juuri noin.