Ajatuksia sähkötupakasta?
Arvon naiset, kuulisin kovin mielelläni teidän mielipiteitänne sähkötupakasta. Onko sellaista polttava aivan nolo ilmetys, kummastuttaako se, naurattaako se, herättääkö mitään ajatuksia?
Tilanne on se, että lopetin hetki sitten pitkään jatkuneen tupakoinnin. Nyt olen syönut maltillisesti nikotiinipurkkaa ja sain tänään postissa tilamaani sähkötupakan. Tarkoituksena olisikin poltella sitä "pahan paikan tullen", ettei tulisi normaaliin tupakkaan enää sorruttua. Etenkin näin kesällä kun käyttää alkoholia hieman normaalia enemmän, terasseilla jne, tuntuu savuttomuus toisinaan erittäin vaikealta. En aio alkaa polttelemaan sitä säännöllisesti, vaan pitää nimenomaan sellaisena NYTPOLTANTUPAKAN-hetkien korvikkeena ja hissukseen vieroittautua siitäkin sitten kokonaan pois.
Vaikka ihan aikuinen olenkin, en pysty oleen ajattelematta sitä kuinka nolon näköinen vekotin tuo on. Ei sillä, että se normiröökikään mikään cooliudeen huipentuma olisi, mutta silti. Kehtaako alle kolmekymppinen nainen poltella sellaista vaikka terassilla ollessaan?
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 15:47"]Hyvin kehtaa ja todellakin parempi vaihtoehto hirveän hajuiselle ja makuiselle röökille. Itsekin sauhuttelen sähköllä ja ikää parisenkymmentä. Näkeehän noita vempuloita yhä enenevässä määrin myös katukuvassa. Ihmetteleviä katseita olen nähnyt, koskaan ei huonoa kommenttia.
[/quote]
Komppaan. Mä polttelen myös sähkötupakkaa.
Onko joku höyrytellyt sähkösavukkeita pidempään?
Omassa tuttavapiirissä yksi jos toinenkin nikotiininorja on sanan mukaisesti höyrähtänyt sähkötupakoihin, mutta parissa kuukaudessa ovat jättäneet ne ja palanneet röökin röyhytykseen.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 15:47"]
Hyvin kehtaa ja todellakin parempi vaihtoehto hirveän hajuiselle ja makuiselle röökille. Itsekin sauhuttelen sähköllä ja ikää parisenkymmentä. Näkeehän noita vempuloita yhä enenevässä määrin myös katukuvassa. Ihmetteleviä katseita olen nähnyt, koskaan ei huonoa kommenttia.
[/quote]Osta tutti, se ajaa ihan saman asian ja näyttää ihan yhtä naurettavalta kuin tupakointi tai sähkötupakointi.
Mulla on ja se on tosi nätti. Polttelen vaniljan aromista nestettä. Eikä hävetä yhtään!
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 15:49"]Onko joku höyrytellyt sähkösavukkeita pidempään?
Omassa tuttavapiirissä yksi jos toinenkin nikotiininorja on sanan mukaisesti höyrähtänyt sähkötupakoihin, mutta parissa kuukaudessa ovat jättäneet ne ja palanneet röökin röyhytykseen.
[/quote]
Mä olen kohta kaks vuotta. Ja olen kirjaimellisesti höyrähtänyt :D
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 15:49"]
Onko joku höyrytellyt sähkösavukkeita pidempään?
[/quote]Lokakuussa tuli 2 vuotta täyteen. Eikä yhtään tavallista tupakkaa sinä aikana.
Vuoden oon poltellu, enkä vaihtais!!! Oksettaa röökin haju ja tän kanssa voi poltella vaikka sängyssä kirjaa lukiessa.
Noloa? Sähkötupakka on apuväline, jonka avulla kenties säästyt ennenaikaiselta ja tuskalliselta kuolemalta. Sun mielestä tuossa on jotain noloa? Kuulostat ihan teiniltä.
Minä et ole kovin paljoa tupakoinut koskaan, mutta monet sosiaaliset tilanteet ja etenkin kaikki hetket missä tulee otettua se lasillinenkin viiniä laukaiset todella voimakkaan tupakan tarpeen. Lähinnä sellaisiin hetkiin tuon hommasinkin. Onko täällä muita sähkötupakan "viihdekäyttäjäjiä"?
Alentaa nuorten kynnystä tupakkaan, vaikka sen pitäis just siirtää tupakoijia sähkötupakkaan. Sähkötupakka on niin kiinnostava, et useakin nuori tahtois hommata sen, ku se on niin "terveellinen", mut siitä ei ole pitkä matka oikeaan tupakkaan.
t. teini
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 12:58"]
Alentaa nuorten kynnystä tupakkaan, vaikka sen pitäis just siirtää tupakoijia sähkötupakkaan. Sähkötupakka on niin kiinnostava, et useakin nuori tahtois hommata sen, ku se on niin "terveellinen", mut siitä ei ole pitkä matka oikeaan tupakkaan.
t. teini
[/quote]
Kiitos tästä näkökulmasta, mutta ei nyt ihan vastannut aloitukseen.
AP
Mä olen vähentänyt reilusti tupakointia sähkötupakan avulla. Poltin säännöllisesti n. 25-30 tupakkaa päivässä, nyt n. kymmenen, ja tästä "sosiaalisesta tavasta" en edes halua luopua. Aina kun teki mieli tupakalle "taas", niin polttelin sitä sähköistä, sain näin pidettyä hanskassa oikeiden tupakoiden määrän. Nykyisin siis poltan sen kymmenisen tupakkaa päivässä, jos tuska on niin saatan vielä sähköistäkin sauhutella, mutta harvemmin. En ole kokenut sitä nolona, jos joku on kysynyt jotain niin olen kertonut miten olen onnistunut vähentämään sen avulla eikä kukaan ole virnuillut. En ole kyllä edes älynnyt ajatella asiaa tuolta kantilta...
Meillä mies on ollut sen avulla polttamatta jo yli vuoden. Ja sähkötupan käyttökin on vähentynyt. Mies tilaa niitä nicolites merkkisiä tupakoita Briteistä, nekun näyttävät aivan aidoilta, eroa ei juuri huomaa. Siis siinä on ladattava (vaikka tietsikalla) "tupakkaosa" ja nikotiini on vaihdettavassa "filtteri"kapselissa. ei siis tarvitse pelata nesteiden kanssa.
Hyvin kehtaa ja todellakin parempi vaihtoehto hirveän hajuiselle ja makuiselle röökille. Itsekin sauhuttelen sähköllä ja ikää parisenkymmentä. Näkeehän noita vempuloita yhä enenevässä määrin myös katukuvassa. Ihmetteleviä katseita olen nähnyt, koskaan ei huonoa kommenttia.