Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin ulkomaille miehen perässä - nyt suhde rakoilee

Vierailija
17.06.2014 |

Minulla oli Suomessa asiat hyvin, vakituinen työpaikka, opiskelut pulkassa, asunto ja tasainen elämä.

Sitten muutin miehen asuinmaahan, ja jo nyt 4 kk:n jälkeen suhde rakoilee reilusti. Itselläni ei ole kontakteja tässä maassa, hänellä taas tietysti, mitä nyt omassa kotimaassa minullakin? Tuntuu, että olen yksin.

Viime viikolla mieheni kilahti riidan päätteeksi ja alkoi pakata tavaroitani laukkuihin, aikomuksena heittää minut siis ulos. Rauhottui kyllä tuolla kertaa, ei ole koskaan aiemmin ollut noin. Voiko olla, että miehellä on vain jonkinlainen stressikausi...?

En usko, että pärjäisin vielä tässä uudessa maassa jos eroaisin miehestäni. Erota en todellakaan haluaisi. Emme ole naimisissa, tarkoituksena olisi kyllä mennä naimisiin. Mutta mitä jos tällainen käytös tulee takaisin? Voiko sitä oppia luottamaan?

Parhaimmillaan mies on aivan ihana, vie ulos ja puhuu tulevaisuudesta...

Nyt on kyllä mieli ihan sekaisin! Mitä tässä pitäisi tehdä?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei, mieheni ei ole "lakupekka" eikä "neegeri", tosin en ymmärrä myöskään suomalaisten kamalaa vihaa ko. kulttuureja kohtaan. Eikö meil suomalisillaki ole meidän omat ongelmamme? ap

Vierailija
22/40 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitelittekö miten paljon ennen muuttoa vai onko tämä riitely täysin uutta? Vietittekö paljon aikaa yhdessä ennen muuttoasi? Jos olitte toistenne seurassa vain lyhyitä pätkiä kerrallaan, niin onhan se varmaan stressaavaa molemmille asua nyt yhdessä, varsinkin kun toinen on läpikäynyt valtavan elämänmuutoksen. Kuulostaa kyllä aika hurjalta, että alkoi tavaroitasi pakkaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oishan se voinut olla suomalainenkin mies, joka työskentelee muualla..

Vierailija
24/40 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se sinun tavaroiden pakkaus siis mielenilmaisu että "lähde sitten pois jos et tässä maassa kerran viihdy" vai oliko sen viesti että "ala laputtaa akka, tämä suhde on loppu" ?

Mikä sun teoria on, kumpaa se silloin tarkoitti?

Vierailija
25/40 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 01:58"]

Riitelittekö miten paljon ennen muuttoa vai onko tämä riitely täysin uutta? Vietittekö paljon aikaa yhdessä ennen muuttoasi? Jos olitte toistenne seurassa vain lyhyitä pätkiä kerrallaan, niin onhan se varmaan stressaavaa molemmille asua nyt yhdessä, varsinkin kun toinen on läpikäynyt valtavan elämänmuutoksen. Kuulostaa kyllä aika hurjalta, että alkoi tavaroitasi pakkaamaan.

[/quote]

Kyllä aika ajoin riideltiin myös aiemmin, mutta ei kyllä erolla mietitty riitelyä. Pisin aika ennen muuttoa oli reilun kuukauden mittainen jakso, kun olimme yhdessä.

En vain osaa suhtautua tähän ollenkaan. Kai sitä on pakko ottaa selvää paluumuutosta. ap

Vierailija
26/40 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko J joka asuu Kreikassa? jos olet hän niin mitä jos vaihtaisit miestä kuten Suomessakin teit?

Vierailija
27/40 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko J joka asuu Kreikassa? jos olet hän niin mitä jos vaihtaisit miestä kuten Suomessakin teit?

Vierailija
28/40 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranska? Saksa?

aika epätasapainoinen mies, ei tuollaiseen voi luottaa..

Vierailija
29/40 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 02:03"]

Oliko se sinun tavaroiden pakkaus siis mielenilmaisu että "lähde sitten pois jos et tässä maassa kerran viihdy" vai oliko sen viesti että "ala laputtaa akka, tämä suhde on loppu" ?

[/quote]

Tää maa ei ole miehenkään kotimaa, ollaan siis molemmat muutettu tänne eri maista. Miehen mielestä kai pidän tästä maasta vähän liikaakin, en ole ns. nähnyt tämän maan kurjaa puolta, tämä ilmeisesti pännii.

Jälkikäteen mies selitti tempausta yrityksellä selvittää, lähtisinkö, jos hän "käskisi" (ei siis oikeasti käskisi, mutta kyllä se tuossa tilanteessa harvinaisen todelta tuntui).

Sai siis johtopäätöksen, että suhde ei merkitse minulle paljoa, sillä hänen jankutettuaan aikansa aloin pakata tavaroitani.

Vierailija
30/40 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä toi on vaan sitä että rupee se ihana tutustumis vaihe olemassa ohi ja arki tulee vastaan. Kyllä meilläkin niitä kulmia hiottiin kun toisiimme tutustuttiin ja rupes ne toisen huonot puolet tulemaan esiin. Monesti meilläkin laukkuja paikkailtu silloin, mutta lopulta sitä vaan joko hyväksyy toisen kaikkine vikoineen tai jatkaa matkaan. Meillä ne hyväksyttiin. Se "riita" vaihe meni ohi ja edelleen yhdessä ja naimisissa. Katso vielä miten suhteenne kehittyy, älä kuitenkaan huonoon suhteeseen jää.

Vierailija
31/40 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 21 ap.

En asu Kreikassa, en tosin sanoisi Kreikan mitenkään olevan edes Keski-Euroopassa... ap

Vierailija
32/40 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 02:12"]

[/quote]

Tää maa ei ole miehenkään kotimaa, ollaan siis molemmat muutettu tänne eri maista. Miehen mielestä kai pidän tästä maasta vähän liikaakin, en ole ns. nähnyt tämän maan kurjaa puolta, tämä ilmeisesti pännii.

Jälkikäteen mies selitti tempausta yrityksellä selvittää, lähtisinkö, jos hän "käskisi" (ei siis oikeasti käskisi, mutta kyllä se tuossa tilanteessa harvinaisen todelta tuntui).

Sai siis johtopäätöksen, että suhde ei merkitse minulle paljoa, sillä hänen jankutettuaan aikansa aloin pakata tavaroitani.

[/quote]

No kuulostaa kyllä jonkinsortin manipuloijalta ja epävakaalta, kun tuolla lailla "testailee". Jos ei sitten ollut hätävale, että rauhoittuisit. Mutta kuulostaa siltä, että hän joko pelkää sinun lähtevän ja haluaa olla itse se, joka jättää, tai sitten hän ei enää rakasta ja yrittää nyt projisoida omat tunteensa sinuun. Aika vastenmieliseltä kuulostaa joka tapauksessa. Mistä riidassa oli alkujaan kyse?

Vierailija
33/40 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii aika paljon ihmiseltä, että olisi hyvä puoliso ulkomaantulokkaalle. Pitäisi osata tukea ja avata ovia, pitää puolia suvun edessä, käsittää toisen kaikenlaiset oireilut, jos tie alkaa syystä tai toisesta nousta pystyyn.

Itse suunnittelin yhteistä elämää englantilaisen kanssa, mutta mies oli aikas neuroottinen. Se näkyi jännästi niin, että Suomessa hän oli kuin onnellinen vauva ja antautui innoissaan kaikkeen, mutta kun mentiin hänen maailmaansa, alkoi hermoilu ja stressaaminen. Ilmeisesti todellisuus iski vastaan, eikä osannut kuvitella minua siihen elämäänsä. Ystävät ja sukulaiset suhtautuivat minuun nihkeästi, eikä mies osannut muuta kuin vetäytyä paineessa. Totesin äkkiä, että homma ei tule onnistumaan, vaikka muuten viihdyin ja olisin saattanut pärjätä hienostikin.

Ulkomaalainen on helppo kuvitella ihannepuolisoksi, koska kulttuuriin sitoutunut arviointikyky puuttuu, ja jatkuvasti jompikumpi on pois tontiltaan ja luultavasti tavallista mukautuvampi sen takia. Pettymykset voivat siksi olla tavallista suurempia, kun lopulta todellisuus puskee väkisin läpi.

Minäkin taitaisin katsella kotiinpaluuta, riippumatta siitä toteutuuko se lopulta. Ei auta olla ilman takaporttia, jos toinen on noin epävakaa, että on tavaroita nakkaamassa rappusille. Pitäisi oikeastaan löytää priimaluokan yksilö, mutta sellaisia harvemmin liikkuu irrallaan, jos ei enää ihan nuorista puhuta. Lisäksi on vaikea tietää, mikä sellainen on, kun kulttuuri on väärä.

Vierailija
34/40 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jos minulle tehtäisiin niin arvaa mitä minä tekisin?  yrittäisin hetken aikaa olla oikein maailman ihanin ja mukavin tuollaista miestä kohtaan, sitten kaikessa salassa pakkaisin laukut kun mies olisi töissä tai jossain muualla vaikka kaupassakin. Sitten lähtisin nopeasti pois, tilaisin esim. lennot ja lähtisin jälkiäkään jättämättä ilman että mies huomaisi lähtöäni, tai korkeintaan jättäisin jonkin kirjeen jossa lukee "tämä ei toiminut. Pakkasit jo minun laukkuni, kiitos mutta ei tarvitse auttaa osaan pakata laukkuni ihan itse! Oli mukava tuntea mutta se oli nyt tässä!"

Ilmeisesti miehesi ajatteli sinun olevan vain jokin lyhyt lomaromanssi(?) jos tunsitte vain lyhyen aikaa, tai sitten miehellä on jo toinen nainen kiikarissa kun käyttäytyy noin. Jos mies pelkän riidan takia käyttäytyy tuolla tavalla niin tuo on jo aika outoa ja näyttää siltä ettet ole miehelle merkannut muuta kuin ystävyyttä. Kokeile vinkkiäni tai tee miten itse parhaaksi koet, mutta jos mies jatkossakin vielä käyttäytyy noin hän on silloin arvaamaton ja varo ettei hän heitä tavaroitasi ulos jos on tuon tyyppinen. Olisi aika pelottavaa joutua vaikkapa kaatosateeseen ulkomailla vieraassa paikassa, eikö? tosin itse olen niin jääräpäinen että en enää tulisi takaisin jos mies riidan päätteeksi tulisin hakemaan pois ulkoa, se olisi sitten siinä. 

Vierailija
35/40 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä juttuja lukemalla kaikki sinkut saavat tuntea itsensä onnekkaiksi! miehillä on ihan yhtä paljon mielenailahteluita kuin naisillakin, joillain miehillä jopa enemmänkin

Vierailija
36/40 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 02:23"]

Vaatii aika paljon ihmiseltä, että olisi hyvä puoliso ulkomaantulokkaalle. Pitäisi osata tukea ja avata ovia, pitää puolia suvun edessä, käsittää toisen kaikenlaiset oireilut, jos tie alkaa syystä tai toisesta nousta pystyyn.

Itse suunnittelin yhteistä elämää englantilaisen kanssa, mutta mies oli aikas neuroottinen. Se näkyi jännästi niin, että Suomessa hän oli kuin onnellinen vauva ja antautui innoissaan kaikkeen, mutta kun mentiin hänen maailmaansa, alkoi hermoilu ja stressaaminen. Ilmeisesti todellisuus iski vastaan, eikä osannut kuvitella minua siihen elämäänsä. Ystävät ja sukulaiset suhtautuivat minuun nihkeästi, eikä mies osannut muuta kuin vetäytyä paineessa. Totesin äkkiä, että homma ei tule onnistumaan, vaikka muuten viihdyin ja olisin saattanut pärjätä hienostikin.

[/quote]

Minulla on ihan päinvastainen kokemus englantilaisen kanssa. Mies on alusta lähtien pyrkinyt tekemään minusta perheenjäsenen, puhunut minulle perheestään ja ystävistään ja heille minusta. Hänen vanhempansa ovat tukeneet suhdettamme alusta lähtien, vaikka pitivätkin häntä alkuun hieman tärähtäneenä. Saan heiltä joulu- ja synttärikortteja ja pieniä lahjoja. En ole missään saanut niin lämmintä kohtelua. Kai hekin näkevät, että mies rakastaa minua tosissaan. Ehkä se suhteen onnistuminen riippuu kuitenkin siitä, onko kyseessä se oikea ihminen, ei niinkään olosuhteista. Tai sanotaanko näin, että jos olosuhteet sen suhteen kaataa, niin ei se kovin vahvoilla ollut alunperinkään.

Vierailija
37/40 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää muualle riitelemään typerä rasisti ja typerä äö-huutelija! Hus pois aloittakaa vaikka oma keskustelu.

Olisi kiva tietää että miten tässä nyt käy? että mitä aiot seuraavaksi tehdä ap? ja mistä maasta mies on? jos osaisi sitten paremmin antaa jotain vinkkiä

Vierailija
38/40 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 03:00"]Menkää muualle riitelemään typerä rasisti ja typerä äö-huutelija! Hus pois aloittakaa vaikka oma keskustelu.

Olisi kiva tietää että miten tässä nyt käy? että mitä aiot seuraavaksi tehdä ap? ja mistä maasta mies on? jos osaisi sitten paremmin antaa jotain vinkkiä

[/quote]

Pitää vaan punnita asioita. .. muutto tänne oli hartaasti suunniteltu, mutta tosiaan, miehen varaan taisin laskea liikaa.. :( ei enää tiedä keneen luottaa. Miten sitä sitten Suomessa taas sopeutuisi? Ei... pakko jatkaa suhteen yrittämistä. Eihän mies kuitenkaan käyskentele baareissa, ei petä, ei ole väkivaltainen. ..

Ja jos hän joskus heittää pihalle, omaan sen verran pääomaa että varmaan pääsisin jaloilleni toki yksinkin... ap

Vierailija
39/40 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 02:46"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 02:23"]

[/quote]

Minulla on ihan päinvastainen kokemus englantilaisen kanssa. Mies on alusta lähtien pyrkinyt tekemään minusta perheenjäsenen, puhunut minulle perheestään ja ystävistään ja heille minusta. Hänen vanhempansa ovat tukeneet suhdettamme alusta lähtien, vaikka pitivätkin häntä alkuun hieman tärähtäneenä. Saan heiltä joulu- ja synttärikortteja ja pieniä lahjoja. En ole missään saanut niin lämmintä kohtelua. Kai hekin näkevät, että mies rakastaa minua tosissaan. Ehkä se suhteen onnistuminen riippuu kuitenkin siitä, onko kyseessä se oikea ihminen, ei niinkään olosuhteista. Tai sanotaanko näin, että jos olosuhteet sen suhteen kaataa, niin ei se kovin vahvoilla ollut alunperinkään.

[/quote]

Minäkin sain erittäin lämmintä kohtelua naapureilta ja uskon, että johonkin toiseen sukuun olisin solahtanut sujuvasti. En tarkoittanutkaan esittää, että ongelma oli kulttuurien yhteentörmäys, vaan nimenomaan tämän yhden perheen erityisen ikävät salaisuudet alkoivat tosissaan paljastua, kun alkoivat riidellä keskenään. Oli sitten sellainen soppa lopulta, että oli parempi lähteä läpyttämään, vaikka olin edelleen rakastunut.

Sanon kuitenkin edelleen, että yhtä hulluihin ihmisiin tuskin olisin joutunut niin läheltä tutustumaan kotimaassa. Olisin osannut lukea vaaranmerkkejä ihan toisella tapaa, ulkomailla ne oli liian helppo jättää huomiotta tai tulkita väärin. Ja olin itsekin jotenkin eri tavalla vietävissä kuin omalla maallani olisin ollut.

Vierailija
40/40 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kätevä vallankäytön väline toi ulosheitolla testailu. Ite en jäisi jos toinen kerrankin uhkaisi vaan siirtää mut ulos kodistani. Eikö sulla ole mitään oikeuksia asuntoon vai omistaako mies kaiken? Olen niin itseinäinen ja samalla arka tuollaiselle uhittelulle, että en jäisi odottamaan mitä seuraavaksi. Mulla on oma elämä josta olen vastuussa. Kauheaa olisi elää toisen varassa noin täysin että hän vain voisi ilmoittaa että pitää lähteä. Sekoaisin varmaan. Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme