Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan saanut koskaan väärää psykoottisuusdiagnoosia?

Vierailija
16.06.2014 |

Psykiatrin mielestä olen ollut jo reilun vuoden psykoottinen, läheiset ei oo huomanneet yhtään mitään...Onko muita vastaavia tapauksia? En oo siis syönyt mitään lääkkeitäkään. Psykiatrin mielestä mun jutuissa on vaikea pysyä perässä, mutta se itse keskeyttää koko ajan mut ja vaihtaa aihetta. Kavereilla ja perheenjäsenilä ei oo mitään ongelmaa tajuta mun puheita, suurinosa ei edes tiedä koko diagnoosista, kaksi kaveria vaan tietää ja niitä naurattaa koko psykoosidiagnoosi. (toisen kaverin sukulainen on sentään ollut oikeasti psykoosissa pariin otteeseen) Terapeuttikaan ei huomannut mitään eikä yleislääkäri.  Aluksi mulla oli siis vain masennus, jonka takia käyn terapiassa. Psykiatri myös ilmeisesti sekoittaa mut johonkin toiseen potilaaseen, koska mm. saneli että joudun turvautumaan sairauteni kanssa paljon toisiin ihmisiin. Kysyin että miten niin, niin se alkoi selittää että kyllähän mä oon joutunut turvautumaan tosi paljon esim. vanhempiin näiden mielentervysasioiden asioiden kanssa. Sitten sanoin että sori mutta mun vanhemmat ei kyllä tiedä koko masennuksesta saati mistään psykoosidiagnoosista mitään, eikä ole ikinä puhuttu asiasta, ne luulee että oon työttömänä koska olen selittänyt asian niin,  eikä sairauksista muutenkaan tiedä muut kuin kaksi kaveria. No se kirjoitti sen sinne lausunton silti. En jaksa enää alkaa väittelemään asioista, en oo aikoihin jaksanut, vaikka aluksi olin siinä aika innokas väittelemään (mm. lääkkeiden haitoista), joten annan psykiatrin kirjoittaa niihin lausuntoihin ihan mitä haluaa, vaikka suurin osa on ihan väärää tietoa. Hyvin ainakin Kelalta rahaa tippuu, mutta olen miettinyt että voiko tästä olla jotain haittaa tulevaisuudessa mulle itselle? Noita puutaheinää olevia lausuntoja on kertynyt vuoden aikana nimittäin jo aika monta...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän puhui omasta diagnoosistaan?

Vierailija
2/9 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna se mun psykiatri ois kyllä halunnut että Kela ois laittanut mut johonkin työkykyarviointiin, koska se halusi tietää että oisko joku toinen psykiatri samaa mieltä tuosta diagnoosista, mutta eipä se Kela kutsunut mua mihinkään...

-aloittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukkuja näyttää ainakin satelevan. Ilmeisesti moni on sitä mieltä että kun psykiatri jotain sanoo niin se on sitten totta. No eipä siinä sitten, ei tarvi ikinä varmaan ainakaan töihin mennä, vaikka ois kyllä ollut kiva tehdä oman alan töitä.

-aloittaja

Vierailija
4/9 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minulle itselleni tuli täysin yllätyksenä että tietoihini oli kirjattu "psykoottisia jaksoja". Olen siis mielenterveysongelmainen ja psyk.polin asiakas pitkältä ajalta. Sain tuon tietooni vasta paikkakunnan vaihdon myötä ja sanattomaksi veti, koska stressin takia oireillut mieleni oli luisunut psykoosin partaalle, mutta sairaslomaakaan en saanut, vaikka pyysin...

Vierailija
5/9 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen kokemus mulla. Lääkäri jopa kirjoitti mulle peratsin reseptin. Itkin sille, että mulla on paniikkihäiriö eikä psykoosi, se käski mun olla inttämättä vastaan. Seuraavalla viikolla mut pyydettiin uudelle lääkärille lääkityksen tarkastukseen. Edellinen lääkäri ei enää työskennellyt siellä ja uusi käski minun olla syömättä psykoosilääkkeitä ja määräsi samat lääkkeet mulle takaisin, joita olen jo vuosia syönyt hyvin tuloksin, ennenkuin tuo hullu lääkäri otti ne multa pois ja vaihtoi diagnoosini ja lääkityksen ilman mitään syytä. Oli varmaan muutenkin sekoillut siellä.

Vierailija
6/9 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 00:09"]

Ap, minulle itselleni tuli täysin yllätyksenä että tietoihini oli kirjattu "psykoottisia jaksoja". Olen siis mielenterveysongelmainen ja psyk.polin asiakas pitkältä ajalta. Sain tuon tietooni vasta paikkakunnan vaihdon myötä ja sanattomaksi veti, koska stressin takia oireillut mieleni oli luisunut psykoosin partaalle, mutta sairaslomaakaan en saanut, vaikka pyysin...

[/quote]

Erikoista tuokin että kirjataan jotain tuollaista mutta ei kerrota itse potilaalle. Mä uskon tai toivon ettei minusta oo ainakaan kirjattu mitään pahempaa, tai voisko tuota pahempaa kirjatakaan. Mutta ehkä se johtuu sitten siitä että annan kirjata ihan mitä vaan enkä paljon valita vaikka itse saan lausunnot käteen, niin ei sitten tarvi yrittää salata tietoa.

-aloittaja

Vierailija
7/9 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen täällä av-palstalla!

Vierailija
8/9 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 00:13"]

Samanlainen kokemus mulla. Lääkäri jopa kirjoitti mulle peratsin reseptin. Itkin sille, että mulla on paniikkihäiriö eikä psykoosi, se käski mun olla inttämättä vastaan. Seuraavalla viikolla mut pyydettiin uudelle lääkärille lääkityksen tarkastukseen. Edellinen lääkäri ei enää työskennellyt siellä ja uusi käski minun olla syömättä psykoosilääkkeitä ja määräsi samat lääkkeet mulle takaisin, joita olen jo vuosia syönyt hyvin tuloksin, ennenkuin tuo hullu lääkäri otti ne multa pois ja vaihtoi diagnoosini ja lääkityksen ilman mitään syytä. Oli varmaan muutenkin sekoillut siellä.

[/quote]

Minäkin luulen että mulla saattais olla pikemminkin joku ahdistuneisuushäiriö masennuksen lisäksi, eikä psykoosia, mutta enpä mä enää uskalla mennä mitään väittelemään ja ehdottelemaan, kun se ei selvästi ole ollut aiemminkaan munkaan kohdalla hyväksi.

-aloittaja

Vierailija
9/9 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini. Ensimmäinen lääkäri diagnosoi psykoottiset oireet ja paniikkihäiriön. Toinen sijoiltaan menneen niskanikaman ja kylkiluun murtuman. Jälkimmäinen oli oikeassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme