Lakimiehiä paikalla? Exä hakee oikeusteitse korvauksia...
...huoltajuuden lisäksi siitä, että on elänyt taloudellisessa ahdingossa köyhänä minun vuokseni ja että on tästä syystä laihtunut. Exäni on narsisti ja erossa sanoin, etten tarvitse häneltä yhtään mitään kunhan pääsen hänestä eroon. Lastenvalvojalla sovittiin kyllä minimielarit ja tapaamiset isälle hänen halustaan kerran viikossa.
Kahden kuukauden päästä onkin sitten täytenä yllätyksenä tullut oikeudenkäynti. Mies vaatii lapsen itselleen ja minulta 10 000€ korvauksia. Hän on eromme jälkeen kuulemma elänyt köyhyydessä minun takiani ja laihtunutkin, tämä lukee saamassani korvausvaatimuskirjeessä.
Miten minä olen voinut aiheuttaa hänen laihtumisensa ja köyhyytensä? Hän on maksanut elareita 150€ lapsestamme kuussa. Mitään en ole koskaan häneltä pyytänyt. Millä hän todistaa kaiken?
Minua pelottaa :(
Minun tuloni ovat noin 1800€ kuussa ja exän 6000€.
Kommentit (26)
No sitä mietinkin! Ihmettelen, miten tuollainen haaste on mennyt edes läpi... Mutta kaipa se siinä samassa menee kun huoltajuuskiista.
Minua pelottaa, että exä osaa manipuloida oikeudessa minut maksamaan nuo korvaukset :(
Ap
Kuhan pelottelee. Ei taida ukolla olla kaikki palikat kohdallaan. Ei me sentään missään Amerikassa asutaan, noilla puheilla voi vielä käydä niin että mies saa vain valvotut tapaamiset.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 18:54"]
...huoltajuuden lisäksi siitä, että on elänyt taloudellisessa ahdingossa köyhänä minun vuokseni ja että on tästä syystä laihtunut. Exäni on narsisti ja erossa sanoin, etten tarvitse häneltä yhtään mitään kunhan pääsen hänestä eroon. Lastenvalvojalla sovittiin kyllä minimielarit ja tapaamiset isälle hänen halustaan kerran viikossa.
Kahden kuukauden päästä onkin sitten täytenä yllätyksenä tullut oikeudenkäynti. Mies vaatii lapsen itselleen ja minulta 10 000€ korvauksia. Hän on eromme jälkeen kuulemma elänyt köyhyydessä minun takiani ja laihtunutkin, tämä lukee saamassani korvausvaatimuskirjeessä.
Miten minä olen voinut aiheuttaa hänen laihtumisensa ja köyhyytensä? Hän on maksanut elareita 150€ lapsestamme kuussa. Mitään en ole koskaan häneltä pyytänyt. Millä hän todistaa kaiken?
[/quote]
No jos nuo tulot ja maksettu elatusapu pitävät paikkansa, niin asiahan on sillä selvä, että et ole häntä köyhdyttänyt.
Minulla on mustaa valkoisella tiliotteissa, että mies on kerran kuussa maksanut tililleni tuon 150€ elarin. Voiko mies alkaa valehtelemaan, että on esimerkiksi antanut minulle käteistä rahaa?
Ap
Ei luoja, kaikkea ne keksii! Laihtumistaan ei voi millään tavalla todistaa, todella noloa uhmaamista!
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 19:10"]
Minulla on mustaa valkoisella tiliotteissa, että mies on kerran kuussa maksanut tililleni tuon 150€ elarin. Voiko mies alkaa valehtelemaan, että on esimerkiksi antanut minulle käteistä rahaa?
Ap
[/quote]
Ei tuommoisella ole todistuspohjaa, jos hän ei pysty sitä toteen näyttämään. Nyt marssit oikeusaputoimistoon. Itse nostaisin varmaan vastakanteen.
Ap
[/quote]
Totta kai voi alkaa valehtelemaan, mutta todistusvastuu on hänellä. Hänen pitää näyttää toteen että juuri sinä olet rahat saanut.
Nyt vaan hankit hyvän lakimiehen. Voishan tuossa käydä vaikka niin että oikeus tutkii vähän tuloja ja menoja ja lasten elatusta ja sekin nousee. Ai että miten ihana tilanne se olisi. (mä olen eronnut vaikeimman kautta aikanaan, vähän samantapaisen miehen takia istunut lakimieheni luona harva se kuukausi.I)
Mun mielestä kyllä outoa, että tuosta ei ole tullut ensin kirjettä sulle hänen lakimieheltään, jossa sulla olisi mahdollisuus vaikka maksaa ne vaan mennään heti oikeuteen.
Palkkaat kalleimman lakimiehen mitä löydyt, sillä kulut jäävät exäsi maksettavaksi kun häviää oikeusprosessin. Vaateet on suoraan sanottuna niin naurettavia, että eivät tule menemään läpi.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 19:10"]
Ap
[/quote]
Ei tuommoisella ole todistuspohjaa, jos hän ei pysty sitä toteen näyttämään. Nyt marssit oikeusaputoimistoon. Itse nostaisin varmaan vastakanteen.
[/quote]
Vastakanne? Mistä aiheesta? Emme ole Amerikassa.
Älä huoli AP. Ei exäsi tuollainen väite etene missään. Viimeistään tuomari nauraa sille makeasti.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 18:54"]
[/quote]
Höpöhöpö. Minä en jaksa uskoa 150 e/kk elareihin, jos miehen tulot 6000e/kk. Sen kun riitautat ensin elatusmaksut, että maksaa kunnolla. Noilla tuloilla laihtuminen voisi johtua vain siitä, että elää pelkällä kaviaarilla. Se taas lienee exäsi oma valinta.
Ap
[/quote]
Voi se mies valehdella, mutta hänellä on todistustaakka siitä, että on todella antanut käteistä sinulle. Sinun ei siis tarvitse todistaa, että et ole käteistä häneltä saanut.
Sanoisin, että ihan rauhassa nyt vaan, kiistätte oman avustajasi kanssa miehesi vaatimuksen tuon rahan osalta. Se, että miehesi on sinulta tuollaisia rahoja vaatimassa ja hänen asianajajansa on hänen puolestaan vaatimuksen esittänyt, ei vielä tarkoita, että sinulla olisi antamillasi tiedoilla mitään syytä hänelle joutua mitään maksamaan.
Se, kummalle lähivanhemmuus sitten jää on tuomoistuimen asia päättää.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 19:21"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 19:10"]
Ap
[/quote]
[/quote]
Vastakanne? Mistä aiheesta? Emme ole Amerikassa.
Älä huoli AP. Ei exäsi tuollainen väite etene missään. Viimeistään tuomari nauraa sille makeasti.
[/quote]
Mitä tuo Amerikka tähän littyy? Vastakanne vaikka siitä, että ap:n tulot putosivat roimasti ja vaatii esim. elatusmaksua. Tuo elarihan on ihan naurettava.
Eli minun ei tarvitse hankkia mitään todistuksia exää vastaan?
Ap
Kuulostaa kyllä ihan narsistin hommilta tuo exäsi käräjöinti! Noilla kertomillasi argumenteilla ei kyllä kukaan tuomari ala sulta vaatia exälle mitään korvauksia, mutta sinulla olisi kyllä syytä saada suurempi korvaus lasten huoltamisesta kuin joku vaivainen 150e, kun exän tulot ovat sinun tulojasi huomattavasti suuremmat ja vielä ilkeää kiristää ahneuksissaan sinulta lisää, eli saada takaisin maksamansa elatusmaksut jo etukäteen! Älä suostu! Älä myönnä, että olet mitään muuta rahaa saanut kuin tuon pankkiin tulleen! Kiero mies voi jopa pyytää jonkun yhtä kieron kaverinsa todistamaan, että on antanut sinulle rahaa, mutta vaadi silloin päivämäärä, paikka ja paikalla olleet kertomaan, niistä voit itse selvittää ja todistaa, missä olit silloin ja kerä oli kanssasi, niin ei voi vääryydellä voittaa mitään.
Hanki asianajaja. Mies hyvin tod.näk. häviää käräjät, jotka voi kestää vuosia, ja se on sen miehen aiheuttamaa kiusaa, josta myöhemmin vaadit häneltä korvauksen. Kun mies häviää käräjät, hän joutuu maksamaan sinunkin asianajokulusi. Tuo syyte, minkä hän on esittänyt, kuuluisi ennemminkin olla sinun puoleltasi esitetty, sillä sinähän tuossa olet paljonkin köyhtynyt ja lapset samoin!
Pidä pää viileänä, ajatukset selkeinä, itsetuntosi korkealla ja äitiytesi kunniassa! Toivon Sinulle ja lapsillesi hyvää, ja että selviät ilman pitkiä käräjöintejä! Parhaimmassa tapauksessa tuon voivat ratkaista nopeastikin.
Sä et ap tarvitse edes mitään huippujuristia, on niin tyhmä homma. Eksäs ehkä osaa puhua kaikki puolelleen, mutta oikeasti, kyllä jo teidän liksat pelkästään puhuu puolestaan...
Tietojeni mukaan huoltajuusasioissa oikeudenkäyntikulut maksaa kumpikin itse. Oikeuaputoimistosta saat apua kohtuulliseen hintaan. Miehellä ei ole perusteita vaatimukselleen noilla perusteilla, päinvastoin elatusapu noilla tuloilla olisi x3. Anteeksi vaan, mutta miten niin monet miehet on idiootteja näissä asioissa?
Voi kääk mikä idiootti sun exä!! :D Oisko siviilioikeuden kautta menossa eli suomeksi sieltä missä kuka vaan saa haastaa kenet vaan oikeuteen, kun viranomaiset pyyhkivät kätensä siitä jutun idioottimaisuuden takia! Eihän se jos exä maksaa OMASTA LAPSESTAAN 150€ 6000€ elareita niin ole syy haastaa sinua oikeuteen! Kuule pienituloisemmatkin maksaa paljon enemmän, kun exäsi. Lasta hän ei itselleen saa, se että lapsen huoltajuus siirtyisi isälleen vaatii aika raskauttavia todisteita sinua vastaan ettet kykene huolehtimaan lapsestasi. Ota itsellesi lakimies, pääset todella helpolla kun hän hoitaa asiat puolestasi ja lakimiehestä et tule penniäkään itse maksamaan vaan exäsi kustantaa sinulle sen huvin. Tiedän ap tunteen, itse ollut samankaltaisessa tilanteessa. Perseestä se on ja ahdistavaa, mutta koita jaksaa ja odottelet mahdollista oikeudenkäyntiä rauhassa. Mikäli oikeuteen asti menee, saattaa vain uhkailla. Niin ja jos itat lakimiehen niin sinun ei tarvitse olla jutun kanssa tekemisissä vaan silloin se on "ulkoistettu" täysin ammattilaisen käsiin.
Tsemppiä!
Terkuin Joku asiasta tietävä
XD sinä et tarvitse muuta kuin hyvän lakimiehen.