Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oulun alueella tapahtui laajoja tuhoja ja kuolonuhrin aiheuttanut myrksy. Epäonnistuiko viranomaiset, kun eivät varoittaneet ihmisiä asiasta?

Vierailija
22.06.2021 |

Etelä-Suomessa aina varoitetaan jos tämänkaltaista tapahtuu, mutta ei näemmä Pohjois-Suomessa. On Suomi näemmä eriytynyt enemmän kuin arvasinkaan.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä käsketään suojautua sisätiloihin, koska ulkona on kova ukkonen, salamoi ja tuulee kovaa. Eri puolilla Oulua voi olla eri tilanne.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008076339.html

Vierailija
42/51 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen eilinen myrskyn voima tuli yllätyksenä, se oli sellaista mitä ei ollut tapahtunut koskaan aiemmin. Sanna-myrsky oli hyvin ennustettavissa 1985. Minun meteorologian ymmärryksellä eilinen myräkkä otti voimaa lämpimästä merivedestä, aivan kuten trooppiset myrskyt. Itseä harmittaa olin sen iskiessä työhuoneessa jonka ikkunat olivat sisäpihalle, kotona olisi tullut todistettua kattopeltien lentelyä ja puiden kaatumista. 

Nyt taas näyttää siltä että tälle päivälle luvattu myrsky jää tulematta. Kovasti kyllä salamoi äsken. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmatieteenlaitos.fi varoittaa tällä hetkellä myös Oulun alueen rajusta ukkosmyrskystä. Tuuli riuhtoo puita ja taivas salamoi. Välillä sataa vettä rajusti.

Vierailija
44/51 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen eilinen myrskyn voima tuli yllätyksenä, se oli sellaista mitä ei ollut tapahtunut koskaan aiemmin. Sanna-myrsky oli hyvin ennustettavissa 1985. Minun meteorologian ymmärryksellä eilinen myräkkä otti voimaa lämpimästä merivedestä, aivan kuten trooppiset myrskyt. Itseä harmittaa olin sen iskiessä työhuoneessa jonka ikkunat olivat sisäpihalle, kotona olisi tullut todistettua kattopeltien lentelyä ja puiden kaatumista. 

Nyt taas näyttää siltä että tälle päivälle luvattu myrsky jää tulematta. Kovasti kyllä salamoi äsken. 

Se myrsky on jo Oulun päällä. Riippuu, missä päin Oulua olet. Jos puhut vain keskustasta, siitä en tiedä.

Vierailija
45/51 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se myrsky on jo Oulun päällä. Riippuu, missä päin Oulua olet. Jos puhut vain keskustasta, siitä en tiedä.

Oulun eteläpuolella on nyt aika rauhallista ja taivas yritti äsken vähän kirkastua. Siis ainakin tässä vaiheessa... 

Vierailija
46/51 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin itse luin eilen iltapäivälehtien sivuilta isoja varoituksia ja livekuvaa heti aamusta ja Etelä-Suomessa tappohelteessä ollaan. Ei tullut yhtään itselleni yllätyksenä. Tiedän, että kyse on varmaan Suomen pahimmasta myrskystä mutta tuli mieleen meillä vuosia sitten pyörinyt myrsky tapaninpäivänä. Omasta pihasta kaatui viisi puuta, tie oli katki ja sähkölinjat poikki useita päiviä ja lopulta kun päästiin ajamaan tietä niin näytti sotatantereelta kun puita roikkui edelleen linjoilla ja olivat irti juurineen ja talojen katoista oli isoja paloja pois. Tiedän, että kun osuu omalle kohdalle, niin se on iso järkytys. Mutta yhden järkytyksen vuosia sitten kokeneena olen aina varautunut ja varovainen. Töihin on silti mentävä eli ei niihin voi varautua ihan samalla tavalla kuin rapakon takana.

Tsemppiä sinne Oulun tienoille!

Jep, Tapanimyrsky. Meillä Turussa kaatui viereisestä metsästä monta isoa vanhaa kuusta, mutta niiden kaatumista ei kuullut sisälle tuulen pauhun takia. Aamun valjettua katselin keittiön ikkunasta että rinteessä makaa kolme puuta polun poikki, eipä ollut vielä eilen. Myös se oli hurja myrsky, mutta ei ehkä eilisen Oulun veroinen. Ja Tapanimyrsky oli talvella eikä keskellä kesää.

Vierailija
47/51 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heinäpäässä on myös rauhallista mutta ulos ei uskalla mennä, kun vieläkin välillä salamoi. Mikähän tilanne on ollut keskustan alueella? Sama tulva ja hävitys kuin eilen?

Vierailija
48/51 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se jännä pää se heinäpää

😵

Vierailija
49/51 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään myrskyvaroitus etelässä. Kassotaan miten siellä ihmiset varautuneet. 

Vierailija
50/51 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään myrskyvaroitus etelässä. Kassotaan miten siellä ihmiset varautuneet. 

Etelä on kyllä epämääräinen ilmaisu. Täällä Uudellamaalla ei ole myrskyvaroitusta, ukkosia kyllä, tuulta 3 m/s, ehkä siinä puuskassa vähän voimakkaampaa, mutta ei mitään tietoa myrskystä. Luulin, että se myrsky siirtyy lounais-kaakko-akselille eli Oulu ja Pohjanmaan rannikko säästyy, myös pääkaupunkiseutu sekä sen ympäristö

Vierailija
51/51 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä kyllä aivan uskomatonta! Missä on ihmisten oma vastuu nykyään? Ihan voi omia aivojaan käyttää, mutta ilmeisesti jotkut eivät osaa.