Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö e-pillereitä, miksi?

Vierailija
16.06.2014 |

Käytätkö siis e-pillereitä? Perustele hieman miksi käytät tai miksi et käytä? Jos et käytä pillereitä, mitä ehkäisyä käytät?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän, olen käyttänyt nyt noin neljä vuotta. Käytän, koska olen pysyvässä suhteessa. Alun perin hain niitä ehkäisyn lisäksi aknen takia. Kivasti myös kuukautiskivut loppuivat ja vuoto on niukkaa ja säännöllistä :) Eli itselleni on ainakin sopinut.

Vierailija
2/31 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän e-pillereitä. Perusteluni on se, etten halua tulla raskaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. En halua lapsia ja nämä vievät mukavasti aknen pois.

Vierailija
4/31 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän.

1) Ehkäisyn tarve.

2) Tämä ehkäisymuoto minulle kenties helpoin kun olen tottunut syömään aamuin illoin lääkkeitä (minulla on pitkäaikaissairaus).

3) Olen allerginen melkeinpä kaikille kondomimerkeille. Ne erikoiskondomit maksaa aika paljon apteekissa joten ollaan laskettu, että pillerit tulee halvemmaksi.

4) Seksi ilman kondomia on meidän mielestä kivempaa.

5) Ennen pillereiden käyttöä mulla oli todella runsaat ja kauan kestävät kuukautiset. Nykyään on yks-kaks päivää kunnon vuotoa ja sitten tiputtelua muut päivät jolloin selviää pikkuhousunsuojalla tai ohuella siteellä. Elämä on helpottunut huomattavasti.

6) Kuukautiskivut ovat helpottuneet.

Jokainen tekee omat valintansa ehkäisyn suhteen. Minulle e-pillerit sopii parhaiten.

Vierailija
5/31 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisyrengasta. Ehkäisyn lisäksi ainoa apu pco:n, ei kasva parta niin nopeasti enää.

Vierailija
6/31 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pillerit (ja jatkuva huoli raskautumisesta), koska Suomessa aikuiset ihmiset eivät saa päättää omasta hedelmällisyydestään.

Vierailija
7/31 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän, mutta aikeissa olisi lopettaa kun pelkään kaikkia sivuvaikutuksia ihan liikaa

Vierailija
8/31 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. koska en halua nyt lapsia ja menkatkin voin säätää niillä tuleen vain 2-3 kertaa vuodessa.

Vierailija
9/31 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, kokeilin kyllä aikanaan monia eri e-pillerimerkkejä.

Hormoniehkäisy ei vaan sopinut minulle, missään muodossa. Ne jotka olisi mielialan puolesta sopineet, veivät kaikki seksihalut ja limakalvot kuivuivat totaalisesti. En todellakaan ollut oma itseni joten lopetin kaikki hormoniehkäisyt.

Aviomies kävi vasektomiassa.

Uudessa suhteessa ehkäisynä oli kondomi pitkään, sitten mä kävin essure-toimenpiteessä.

Vierailija
10/31 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. En syö mitään lääkkeitä.

Ei ole seksielämää myöskään, ja jos sellainen ilmaantuisi niin käyttäisin kortsua.

Vierailija
11/31 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän koska en halua lapsia, haluan olla ilman menkkoja. 

Vierailija
12/31 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt e-pillereitä vuodesta 2008, yhtään omaa kiertoa ei ole sen jälkeen ollut.

Mun syyt pillereiden käytölle on:

1. En halua vielä lapsia.

2. Minulla oli ennen kivuliaat kuukautiset, pillereiden myötä on helpottanut.

3. Viime vuonna gynetarkastuksessa selvisi, että minulla on endometrioosi. Nuo kivut kuukautisten aikaan on luultavasti siitä. Gyne suositteli endometrioosin vuoksi e-pillereitä jatkossakin, ei pääse leviämään enempää.

Vierailija
13/31 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä sivuvaikutusten takia. Olen parisuhteessa ja ehkäisynä on kondomi.

Vierailija
14/31 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän pillereitä. Kierukka ei sovi, migreenini paheni sen käytöstä ja sain kovat selkäsäryt. Pillereillä pystyn harventamaan vuotojani, joiden aikana saan järkyttäviä migreenikohtauksia. Pillerit sopii mulle. 

Vierailija
15/31 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävät menkkakivut ja en halua lapsia.

Vierailija
16/31 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä mitään hormonaalista ehkäisyä. En ole koskaan käyttänyt enkä aio koskaan käyttää. En halua ylimääräisiä hormoneja itseeni. Ehkäisynä kondomi.

Vierailija
17/31 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin kolme vuotta yhdessä asuttaessa, koska koimme pillerit kätevimmäksi ja edullisimmaksi ehkäisykeinoksi. Nyt töiden ja opiskeluiden vuoksi etäsuhteeseen ajauduttuamme päätin lopettaa pillerit, sain seksihalut takaisin ja mielialan paremmaksi. Joten kondomilla mennään, enkä aio enää hormooneja käyttää, vaikka ne "kätevämmät" ehkä olisivatkin.

Vierailija
18/31 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän pillereitä kuukautiskipuihin. Mikään muu lääke ei ole auttanut. Krampit on niin kovia, että itken vain sängyn pohjalla kun kramppaa niin pahasti. Olen kokeillut kymmeniä lääkeyhdistelmiä. E-pillereistä en luovu ennenkuin kuin vaihdevuodet tulevat.

Vierailija
19/31 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endon takia, se on se pääindikaatio, toki ehkäisy hoituu sitten samalla. Endoon olen apua pillereillä saanut, hyvä nin.

Vierailija
20/31 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän jälkiehkäisypillereitä, koska seksiä on niin harvoin, ettei ole tarvetta säännölliseen ehkäisyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi