Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkät lennot edessä kahden alle kolme vuotiaan lapsen kanssa. Mitä viihdykettä otan lentokoneeseen mukaan?

Vierailija
22.06.2021 |

Isompi lapsista tyttö joka haluaa mukaan nuken rintarepussa siis sellainen leikki rintareppu ja pehmoeläimen. Pienemmälle et tiedä mitä ottaisin. Neuvoja. Matkustamme Yhdysvaltoihin kesän aikana.

Kommentit (171)

Vierailija
121/171 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain millä saat hiljennettyä ne.

Kerran istuin 5h jonkun täyttä kurkkua huutavan vauvan kanssa lentokoneessa ja lopputuloksena oli migreeni (oli ihanaa yrittää kohteessa selvityä ulos kentältä kun silmissä pyöri ja oksetti. Mun migreenin laukaisee kovat äänet, jotka vaan jatkuu ja jatkuu, sekä kirkkaat ja välkkyvät valot)

Onneksi myös autolla ja laivalla pääsee ettei tarvi koneen huminassa, metelissä ja valoissa istua. :)

Mahtavaa, kerrotko heti miten Yhdysvaltoihin pääsee autolla?

Pitkään olen asiaa yrittänyt tutkia, mutta vielä en ole löytänyt reittiä. 

Laita vaikka linkki tähän ketjuun, jookos :) 

Vierailija
122/171 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on pakko mennä, niin on pakko mennä.

Aika kuluu koneessa, vaikka lapset huutaisivat koko matkan. Tulette lopulta perille ja piina loppuu.

Ota mukaan naposteltavaa (Ei murustavaa), kirjoja, uusia pieniä leluja (esim. figureja), uusia tarrakirjoja tai magneettikirjoja, joku pienten palapeliin mahdollisesti tai pienten lasten pieni lautapeli tai kysymyskortit. Laske esim. 30 min välein olisi joku uusi ässä hihassa.

Mukava tsemppi niille kanssamatkustajille, jotka ovat joutuneet kuulemaan sitä kirkunaa koko matkan ajan. Kun pikku Nico-Petterin oli PAKKO päästä matkalle. 

Miksi sun on PAKKO päästä sinne koneeseen? Jos et kestä muita ihmisiä, mene mökille metsään. Ei sulla ole mitään etuoikeuksia muihin nähden.

Mutta niillä lapsiperheillä sitten on? Miksi ne eivät kiljuvine sinappikoneineen mene mökille metsään?

Ei minua lapsiperheet lennoilla ärsytä, hyvin voin lapsineni matkustaa lentäen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/171 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran istuin 5h jonkun täyttä kurkkua huutavan vauvan kanssa lentokoneessa ja lopputuloksena oli migreeni (oli ihanaa yrittää kohteessa selvityä ulos kentältä kun silmissä pyöri ja oksetti. Mun migreenin laukaisee kovat äänet, jotka vaan jatkuu ja jatkuu, sekä kirkkaat ja välkkyvät valot)

Onneksi myös autolla ja laivalla pääsee ettei tarvi koneen huminassa, metelissä ja valoissa istua. :)

Mua ei haittaa kolahdukset yms. humina. Vaan se saatanan karjunta :)) 

Mua haittaa sun ylimielisyys. :)

Mitä ylimielistä siinä on, että ei halua 8-9 tuntia kuunnella jonkun tuntemattoman henkilön jälkikasvun raivoamista?

Vierailija
124/171 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

yölento. Kaikille istumapaikat jos varaa tai jos babybasket ikäinen niin sellainen paikka.

Vierailija
125/171 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako nykyään lentää yksi aikuinen kahden noin pienen kanssa. Joitain vuosia sitten ei saanut. 

No ei ole varmasti ollut näin😂

Vierailija
126/171 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä työasioita ulkomailla. Syy miksi matkustamme sinne koko perhe. t.ap

Parasta olla vähintään 6kk komennus. Muuten kiusaat turhaan lapsiasi ja etenkin kanssamatkustajia. 

Lyön vaikka vetoa, että on erittäin lyhyt työhomma!!

Jonka ois voinu hoitaa videopuheluna.

Vierailija
127/171 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajaa sen auton laivaan.

Vierailija
128/171 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ylimielistä siinä on, että ei halua 8-9 tuntia kuunnella jonkun tuntemattoman henkilön jälkikasvun raivoamista?

Meinaatko että lapset raivoaa putkeen 8-9 tuntia? Enemmän olisin huolissani aikuisista tuon pituisella lennolla. Ne jaksaa kyllä raivota ja ryypätä. Lapset pienin ongelma.

Vierailija
129/171 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmille ipadit ja isot korvakuulokkeet sekä ipadiin lastenelokuvat yms. mitä kumpikaan ei ole ennen nähnyt. Lisäksi molemmille uudet lelulahjat, mitkä avataan vasta koneessa.

Vierailija
130/171 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään miksi Suomessa syntyvyys on niin alhaista. Lapsen pitäisi olla hipihiljaa, ei saisi inahtaakaan jotta joku kiukkupussi ei saa migreeniä koneen toisella puolella. Ollaan me suomalaiset niin lapsiystävällisiä.

Migreeni ei sitten millään tapaa liity henkilön kiukkuisuuteen tai ei-kiukkuisuuteen.

Se vaan ikävä kyllä tulee jos joutuu kuuntelemaan oopperan sopraanonkin ylittävää kiljuntaa täydellä volyymilla. 

Olis kyllä tosi kiva, jos voisin sanoa migreenille, että "älä nyt tule, tuo kirkuja on vaan viaton pikku vesseli".

Mutta kun ei. Migreeni ei ymmärrä puhetta. 

Vierailija
131/171 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://peikkokukkulalla.blogspot.com/2014/08/lento-chilesta-suomeen-taa…

tuossa kokemuksia ja vinkkejä pitkistä lennoista

Onneksi tossa on ainakin tokalla lennolla ollut ilmeisesti ymmärtäväinen vierustoveri.

Itse en voisi sanoa viihtyväni, jos sekä vierustoverin ja hänen lapsensa vaatteet + penkki olisivat pissassa, ja vaihtolennolla nämä pissamaakarit (joo päällysvaatteet vaihdettu mutta peseytyminen?) tehtailisivat vielä oksennuksetkin siihen katkuun lemahtamaan.

Hyi helvetti.. ensimmäisellä lennolla pentu kusee äitinsä syliin ja seuraavalla lennolla oksentaa. 

Äidillä ei tietenkään kummassakaan tapauksessa ollut käsillä papereita, pyyhkeitä tms. Oksennus siivottiin vieressä istuvan papereilla. Kusen suhteen äitiä huoletti vain omat vaatteensa, ei lentokoneen penkki. 

Mulla on niin herkkä oksennusrefleksi, että olisin luultavasti oksentanut saman tien tuon pennun jälkeen.

Siksi yritän aina kaikin keinon varmistaa, että en joudu istumaan lasten lähelle. 

Vierailija
132/171 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajaa sen auton laivaan.

Aha. Eli ajan auton Turussa vaikka johonkin Siljan laivaan niin pääsen Yhdysvaltoihin?

Vierailija
133/171 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että lapset raivoaa putkeen 8-9 tuntia? Enemmän olisin huolissani aikuisista tuon pituisella lennolla. Ne jaksaa kyllä raivota ja ryypätä. Lapset pienin ongelma.

Lapset tosiaan se pienin ongelma, joo-o:

Vierailija
134/171 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on pakko mennä, niin on pakko mennä.

Aika kuluu koneessa, vaikka lapset huutaisivat koko matkan. Tulette lopulta perille ja piina loppuu.

Ota mukaan naposteltavaa (Ei murustavaa), kirjoja, uusia pieniä leluja (esim. figureja), uusia tarrakirjoja tai magneettikirjoja, joku pienten palapeliin mahdollisesti tai pienten lasten pieni lautapeli tai kysymyskortit. Laske esim. 30 min välein olisi joku uusi ässä hihassa.

Mukava tsemppi niille kanssamatkustajille, jotka ovat joutuneet kuulemaan sitä kirkunaa koko matkan ajan. Kun pikku Nico-Petterin oli PAKKO päästä matkalle. 

Miksi sun on PAKKO päästä sinne koneeseen? Jos et kestä muita ihmisiä, mene mökille metsään. Ei sulla ole mitään etuoikeuksia muihin nähden.

Mutta niillä lapsiperheillä sitten on? Miksi ne eivät kiljuvine sinappikoneineen mene mökille metsään?

Ei minua lapsiperheet lennoilla ärsytä, hyvin voin lapsineni matkustaa lentäen.

Öö.. jotkut vaikkapa MUUTTAVAT ASUMAAN toiseen maahan. Silloin on pakko matkustaa. Tai tapaamaan sukulaisia (ni ei ihan pakko).

Vierailija
135/171 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vajaa pitää ihmisen olla ettei ymmärrä että kaikki lapset eivät kilju kurkku suorana ja joidenkin kanssa on helppo matkustaa.

Tämä ketju taas saa toivomaan jotain koko palloa posauttavaa meteoriittia. Pääsis tästä älyttömyyden ja katkeruuden pesästä pois.

Vierailija
136/171 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä että Suomen raja on useilta mailta vielä suljettu, mutta Suomesta saa lentää ihan minne vaan. Miksi?

Vierailija
137/171 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajaa sen auton laivaan.

Aha. Eli ajan auton Turussa vaikka johonkin Siljan laivaan niin pääsen Yhdysvaltoihin?

Niin. Ja jatkat siitä jollain Atlantin ylittävällä laivalla.

Vierailija
138/171 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yölento. Kaikille istumapaikat jos varaa tai jos babybasket ikäinen niin sellainen paikka.

Baby basketin voi varaa alle vuoden ikäiselle, kg rajakin.

Vierailija
139/171 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et oo tainnut lentää tällä vuosikymmenellä.

Ei lentokoneissa kukaan enää ryyppäile.

Vierailija
140/171 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää koko kysymys on outo.

Suomalaisten viisumit on peruutettu.

Matka toteutuu vain, jos he muuttavat sinne ja näitäkään lupia ei ole juurikaan myönnetty, koko koronan aikana.