Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkät lennot edessä kahden alle kolme vuotiaan lapsen kanssa. Mitä viihdykettä otan lentokoneeseen mukaan?

Vierailija
22.06.2021 |

Isompi lapsista tyttö joka haluaa mukaan nuken rintarepussa siis sellainen leikki rintareppu ja pehmoeläimen. Pienemmälle et tiedä mitä ottaisin. Neuvoja. Matkustamme Yhdysvaltoihin kesän aikana.

Kommentit (171)

Vierailija
141/171 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää koko kysymys on outo.

Suomalaisten viisumit on peruutettu.

Matka toteutuu vain, jos he muuttavat sinne ja näitäkään lupia ei ole juurikaan myönnetty, koko koronan aikana.

Kyllä kansalaiset sinne voivat aina matkustaa.

Vierailija
142/171 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset lapset kuin vanhempansa. Älykäs lapsi keksii itselleen puuhaa ja kykenee olemaan häiriköimättä, jos on ylipäätään saanut jonkinlaisen kasvatuksen.

Mutta kuka vanhempi järjestää tässä tilanteessa matkan lasten kanssa - ääliövanhempi, ääliölastensa kanssa.

Ottakaa mukaan pähkinöitä ja popsikaa niitä, esimerkkejäkin löytyy lähihistoriasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/171 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullahan ei siis lapsia ole, olen mennyt lentokoneella vain muutaman lyhyen lennon, enkä tiedä oisko tämä yhtään realistista, mutta tuli mieleen että veisin juuri ennen lentokentälle menoa lapset uimarannalle väsyttämään itsensä, sitten koneessa jos eivät heti nukahda niin jotain täyttävää ruokaa ja sitten ne nukkuvat kuin tukit vähintäänkin puolet lennosta. Jos se on illalla, toivottavasti koko lennon. Herättyään antaisin taas ruokaa ja sitten vaikka kuvakirjat ja puuhalehtiöt. Maisemien katselu on varmaan hyvä. Huomioisin lapset ja juttelisin heille, ettei tunnu niin siltä että on vaan tylsää ja pitää kestää aikuisten keskellä. Karttakirjan tutkiminen yhdessä vois olla kiva, näkisi missä menossa.

Paitsi näiden valittajien mielestä sekin on ärsyttävää jos juttelee lapselleen... Saati että katsoisi hiljaisella lastenohjelmaa. Jotkut nyt vaan ei kestä elämisenn ääniä ja niitä ärsyttää jo lapsi samassa tilassa koska se voi potentiaalisesti alkaa kiljumaan tai kakkaamaan (siis mitä v!ttua tää vaipanhajuvalituskin on, kyllähän koneessa aikuisetkin päästelee kaasuja ja vetää tortut vessaan - oma lapseni taas ei ole suostunut kakkaamaan kuin kotona kolmekuisesta lähtien). Sitten ne koko matkan vaan stressaa ja oottaa että kohta se lapsi alkaa kirkumaan ja voin sanoa että kyllähän sen tiesin ja pyöritellä silmiään. Joo voi joskus olla huono lento mutta jos on migreenitaipumus niin ne vastamelukuulokkeet on tosiaan keksitty.

Vierailija
144/171 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään miksi Suomessa syntyvyys on niin alhaista. Lapsen pitäisi olla hipihiljaa, ei saisi inahtaakaan jotta joku kiukkupussi ei saa migreeniä koneen toisella puolella. Ollaan me suomalaiset niin lapsiystävällisiä.

Migreeni ei sitten millään tapaa liity henkilön kiukkuisuuteen tai ei-kiukkuisuuteen.

Se vaan ikävä kyllä tulee jos joutuu kuuntelemaan oopperan sopraanonkin ylittävää kiljuntaa täydellä volyymilla. 

Olis kyllä tosi kiva, jos voisin sanoa migreenille, että "älä nyt tule, tuo kirkuja on vaan viaton pikku vesseli".

Mutta kun ei. Migreeni ei ymmärrä puhetta. 

Jos melu aiheuttaa sulle migreenin, tulee se lentokoneessa oli siellä lapsia tai ei. Sinuna pysyisin kotona, jos et osaa kuulosuojaimia käyttää.

Vierailija
145/171 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsella on tabletti, niin muistakaa ottaa myös kuulokkeet mukaan! Moni vanhempi antaa lastensa käyttää tablettia liikennevälineissä äänet päällä ja ilman kuulokkeita, ja on raivostuttavaa kuunnella tuntikausia niitä pimpeli pompeli piu pau -peliääniä tai jotain Ryhmä Hau -juttuja.

Vierailija
146/171 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain millä saat hiljennettyä ne.

Kerran istuin 5h jonkun täyttä kurkkua huutavan vauvan kanssa lentokoneessa ja lopputuloksena oli migreeni (oli ihanaa yrittää kohteessa selvityä ulos kentältä kun silmissä pyöri ja oksetti. Mun migreenin laukaisee kovat äänet, jotka vaan jatkuu ja jatkuu, sekä kirkkaat ja välkkyvät valot)

Onneksi myös autolla ja laivalla pääsee ettei tarvi koneen huminassa, metelissä ja valoissa istua. :)

Mua ei haittaa kolahdukset yms. humina. Vaan se saatanan karjunta :)) 

Mua haittaa sun ylimielisyys. :)

Mitä ylimielistä siinä on, että ei halua 8-9 tuntia kuunnella jonkun tuntemattoman henkilön jälkikasvun raivoamista?

Tällaistahan ei tapahdu, sen sijaan sun norsunvit**la olevaa naamaa joutuu joku katsomaan 8-9 tuntia ja kuuntelemaan valitusta ihan joka asiasta. Kukaan lapsi ei huuda koko lentoa jos ollenkaan. Nousut ja laskut niitä, joiden aikana osa lapsista itkee ja siinä se.

Vierailija
147/171 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hitossa Suomesta pääsee lentämään Jenkkeihin??? Tai tiedän että pääsee, mutta eihän rajoituksissa ole mitään tolkkua! Koko ajan jengi vetää eestaas johki Dubaihin.

No Dubai nyt tosi huono esimerkki, siellä kun koronarajoitukset kunnossa. Mutta jos haluat yleisesti kritisoida matkustamista, niin enemmän niitä matkustajia tsekataan kuin ei-matkustavaa.

Vierailija
148/171 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiparat. Lasu.

Vierailija
149/171 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa typerältä idealta lähteä nyt koko revohkalla puolison "työjutun" vuoksi. Työkomennuksen vielä ymmärtäisi. Huomioithan sitten sen, etteivät ne viihdykkeet ole sellaisia, jotka putoilevat ja pyörivät jatkuvasti kanssamatkustajien jaloissa. 

T: ulkosuomalainen

Vierailija
150/171 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset lapset kuin vanhempansa. Älykäs lapsi keksii itselleen puuhaa ja kykenee olemaan häiriköimättä, jos on ylipäätään saanut jonkinlaisen kasvatuksen.

Mutta kuka vanhempi järjestää tässä tilanteessa matkan lasten kanssa - ääliövanhempi, ääliölastensa kanssa.

Ottakaa mukaan pähkinöitä ja popsikaa niitä, esimerkkejäkin löytyy lähihistoriasta.

Haloo. Jos puhutaan alle kolmevuotiaista lapsista (kuten tässä ap:n tapauksessa), niin ei sen ikäisiltä oikein voi odottaa täysin kehittyneitä tunnesäätelytaitoja ja itsehillintää. Sen ikäisillä voi olla vielä se pahin uhmavaihekin menossa ja omaa tahtoa osoitetaan joka paikassa.

Noin pienillä myöskään toiminnanohjaus ei ole kehittynyt niin pitkälle että pystyisivät ihan omatoimisesti itseään viihdyttämään koko lennon ajan.

Valitettavasti pienten lasten kanssa matkustaminen kysyy hermoja ja saattaa aiheuttaa harmaita hiuksia myös muille.

Vierailija
151/171 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan yölennolle. Ihmiset haluavat nukkua, eikä kuunnella, kun joku rääkyy sen 4-5 tuntia putkeen.

T. Kokemusta on

Vierailija
152/171 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme ensi viikolla lähdössä reilu 1-vuotiaan kanssa reissuun, 7h välilaskuineen. Lapsi ei ole nähnyt sukulaisiaan vielä kertaakaan koronan johdosta ja ihan tasan tarkkaan aiotaan lähteä reissuun riippumatta siitä, kuinka paljon ihmisiä lapsiperheen matkustus ärsyttää. Kaikkemme toki tehdään, että lapsi on lennolla nätisti.

Suomalaisille on jotenkin käsittämätöntä tämän(kin) ketjun perusteella tajuta, että ne lapset on ihan yhtä ihmisiä kuin me muutkin. Ja ihan täsmälleen samat oikeudet on heillä kuin meilläkin. Joten kaikki valittajat voivat mennä itseensä.

Vierailija
153/171 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisille on jotenkin käsittämätöntä tämän(kin) ketjun perusteella tajuta, että ne lapset on ihan yhtä ihmisiä kuin me muutkin. Ja ihan täsmälleen samat oikeudet on heillä kuin meilläkin. Joten kaikki valittajat voivat mennä itseensä.

Lapsella on oikeus? Ihanko se 1-vuotias tai 3-vuotias täysivaltainen kansalainen päättää käyttää oikeuttaan mennä lentokoneeseen lähes kymmeneksi tunniksi? Varmasti pikkulapsi viihtyy siellä ahtaassa penkissä ilmanpaineen vaihdellessa todella hyvin.

Vai oliko se sittenkin taas ”minä minä minä ja minun lapsi ja minulla on oikeus”- mamma? Tuskin sen lapsen mielipidettä on suuremmin kyselty.

Vierailija
154/171 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ennen koneen nousua annat molemmille särkylääkkeen ja nenäsuihkeen!!! Tärkein vinkki.

2. Padi ja lasten juttuja siihen on kova.

3. Piirrustuspaperi ja kyniä.

Vierailija
155/171 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsella on oikeus? Ihanko se 1-vuotias tai 3-vuotias täysivaltainen kansalainen päättää käyttää oikeuttaan mennä lentokoneeseen lähes kymmeneksi tunniksi? Varmasti pikkulapsi viihtyy siellä ahtaassa penkissä ilmanpaineen vaihdellessa todella hyvin.

Vai oliko se sittenkin taas ”minä minä minä ja minun lapsi ja minulla on oikeus”- mamma? Tuskin sen lapsen mielipidettä on suuremmin kyselty.

Mammulien mielestä se on aina se "minä minä minä minun maailmannapa ja vain meillä on aina oikeus".

Muut ihmiset ovat yhtälailla ihmisiä ja heillä on samat oikeudet kuin mammulin pikku kultamussulla.

Mitähän mammuli sanoisi, jos alkaisin harjoitella oopperaa, kun pikku mussu yrittää nukkua?

Vs. tottakai se mussu saa rääkyä, ei ole väliä saako kukaan muu nukuttua. 

Vierailija
156/171 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme ensi viikolla lähdössä reilu 1-vuotiaan kanssa reissuun, 7h välilaskuineen. Lapsi ei ole nähnyt sukulaisiaan vielä kertaakaan koronan johdosta ja ihan tasan tarkkaan aiotaan lähteä reissuun riippumatta siitä, kuinka paljon ihmisiä lapsiperheen matkustus ärsyttää. Kaikkemme toki tehdään, että lapsi on lennolla nätisti.

Viekää lapsi minne vaan, mutta nyt, kun korona jyllää, ei ole järkevää lähteä minnekään.

Mutta trollihan tämä on. 1 vuotiasta ei kukaan järkevä vanhempi vie lentokoneeseen nyt

Vierailija
157/171 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapset muistaa ensimmäisistä Thaimaan matkoista asioita, kun taas ihan kotimuistoista arjessa ennen kolmea vuotta eivät. Ei ole vain minä minä, jos pienillekin tarjoaa elämyksiä.

Vierailija
158/171 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo. Jos puhutaan alle kolmevuotiaista lapsista (kuten tässä ap:n tapauksessa), niin ei sen ikäisiltä oikein voi odottaa täysin kehittyneitä tunnesäätelytaitoja ja itsehillintää. Sen ikäisillä voi olla vielä se pahin uhmavaihekin menossa ja omaa tahtoa osoitetaan joka paikassa.

Noin pienillä myöskään toiminnanohjaus ei ole kehittynyt niin pitkälle että pystyisivät ihan omatoimisesti itseään viihdyttämään koko lennon ajan.

Valitettavasti pienten lasten kanssa matkustaminen kysyy hermoja ja saattaa aiheuttaa harmaita hiuksia myös muille.

Pienet lapset opettelee maailmaa kotonakin, ei se ole sen ihmeempää koneessa tai lomakohteessakaan.

Vierailija
159/171 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa huomaa taas sen, että negatiiviset ihmiset näkevät negatiivisia asioita ja positiiviset ihmiset positiivisia asioita. Ei muuta kuin hyvää matkaa! Pädit, värityskirjat ja pikkusyötävat mukaan, eikä päiväunia ennen lentoa. Tuo idea uusista pikkuleluista oli ihan superhyvä! Mikään ei fokusoi pientä mieltä niin paljon kuin toive uudesta lelusta. "Nyt puoli tuntia rauhassa niin saatte uudet lelut" Toimii varmasti, ja suu supussa ollaan, no, ainakin viisi minuuttia ;)

Vielä kerran hyvää matkaa! Lentokoneet on pienille jännittäviä, niistä jää kokemus mieleen yllättävän pitkäksi aikaa. Ja yhdessäolo on lapsille niin tarpeellista ja ihanaa!

Vierailija
160/171 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapset muistaa ensimmäisistä Thaimaan matkoista asioita, kun taas ihan kotimuistoista arjessa ennen kolmea vuotta eivät. Ei ole vain minä minä, jos pienillekin tarjoaa elämyksiä.

Mitäs ne eniten muistelevat noista matkoista? Kuinka hauskaa oli rääkyä lentokoneessa ja potkia sitä edelläolevaa istuinta?

Kuinka kiva oli tukahduttavassa heltessä kun mami ja isi maisteli aikuisten juomia?