Tytön nimeksi Pessi? Miellätkö pojan nimeksi?
Väestorekisterikeskuksen tietojen mukaan Pessi-nimeä on joskus annettu jokunen myös naiselle (onkohan suomalaisessa perheessä, en tiedä, mutta kuitenkin). Itse miellän ko. nimen aika sukupuolettomaksi, ja sopisi mielestäni hyvin myös tytölle. Vaan tuleeko hankaluuksia ja epäselvyyksiä, mitä mieltä olette?
Kommentit (35)
Pessi on tietenkin pojan nimi. Ihmetystä varmaan herättäisi tuon niminen tyttö. Tuskin edes hyväksyttäisiin tytön nimeksi.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 10:08"]
Ihan sama miksi sen mieltää, se on miehen nimi. Ainakin Yrjö Kokon Pessi ja Illusia-sadun ilmestymisestä lähtien joskus viime sotien jälkeen.
Bess on naisen nimi, yksi monista Elisabethin lempinimistä.
[/quote]Suomessa vastaava on Petti, eli Pessi.
Petti. :D Petti Kana Aina... Just!
Pitää kirjoittaa Pecci, niin on hienompi ja parempi nimi.
Tytön nimi minusta. Siihen on jo tottunut tytön nimenä, kun aikanaan kaverin syntymättömistä tyttökaksosista puhuttiin työnimellä Pessi ja Illusia.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 10:09"]
Mä oon aina mieltänyt tuon tytön nimeksi. En tiedä miksi, se vaan kuulostaa ihan täysin tytöltä.
Olin ihan ihmeissäni, kun luin Pessi ja Illusia- sadun ja tajusin, että se Pessi onkin poika. Tuli lähinnä mieleen "Poika nimeltä Päivi"- biisi.
[/quote]
Muistan kun ala-asteella äidinkielessä oli seuraavalla tunnilla lukuvuorossa satu "Pessi tapaa Illusian" ja silmäilin kotona lukukirjan kuvia edellisenä päivänä. Otsikon ja kuvituksen perusteella oletin tarinan kertovan Pessi-keijusta ja Illusika-peikosta :)
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 10:10"]
Pessi on mielestäni pojan nimi. Miten olis Petti, Betti.
[/quote]
ei,ei >.<
Hauskaa että joku haluaa antaa lapselle nimen Pessi joka on lyhenne pessimististä. Nimihän tulee tunnetusta sadusta.
Miten olis kaksostytöt Essi ja Pillusia
Ei kyse ole MIELTÄMISESTÄ, vaan Pessi on pojan nimi. Tämä on fakta.
Pessa tai Pessu olisi feminiinisempi.
Vaikka onkin Poika nimeltä Päivi-niminen biisi, se ei tarkoita, että Päivi olisi pojan nimi. Antaisitteko pojalle myös nimeksi Illusia? Jotain sivistystä ja perinnetuntemusta nyt kehiin! Huoh.
Minulla on Pessi Helena niminen jo lähes viiskymppinen tytär
Pessi on mielestäni pojan nimi. Miten olis Petti, Betti.