FB ja exät
Olenko ainoa, josta on hämmentävää hyväksyä exien kaveripyyntöjä facebookissa? Kaksi eksääni pitkän ajan takaa on nyt pyytänyt kaveriksi hiljattain, molemmat laittoivat myös viestiä. Toisen kanssa olin pari vuotta joskus 15 vuotta sitten, toisen kanssa oli vain reilun kuukauden lomaromanssi 22 v sitten. Jotenkin tuntuu melkein stalkkaukselta, kun yhtäkkiä pyytävät kaveriksi, olenko outo?
Kommentit (23)
Et ole. Itse en hyväksyisi, jos ei ole kumpaakaan kohtaan minkäänlaista kiinnostusta
Molemmat olen jättänyt roikkumaan sinne kaveripyyntöihin ja viesteihinkään en ole saanut vastattua. Ärsyttää, kun facebookissa näkee, että olen nähnyt ne viestit :-/ Kai niihin pitäisi vastata jotenkin neutraalin kohteliaasti.
Ja siis ei ole kiinnostusta muihin kuin omaan mieheen, jonka kanssa reilut 10 v naimisissa.
Siis täh, olisi sitten ok, jos olisi kiinnostusta??
No minusta se kyllä on aika outoa. Minulla on teiniaikojen poikakaveri fb kamuna ja olisi tosi outoa jos ei olisi kun muutenkin ollaan tekemisissä. Meillä on edelleen osittain sama kaveripiiri. Miehellenikin tämä on ollut alusta asti ihan ok juttu. Samoin tämän exän vaimolle, ollan hänen kanssa oltu samalla työpaikallakin.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 15:26"]
Et ole. Itse en hyväksyisi, jos ei ole kumpaakaan kohtaan minkäänlaista kiinnostusta
[/quote]
En ole ottanut ketään eksääni kaveriksi Fb:ssä. Yksi on kysynytkin, mutta jätin kaveripyynnön roikkumaan. Hänen kanssa olen jokunen yhteinen kaveri, joten olen tullut tarkaksi mitä ylipäätään jaan, ettei saa tän kaverin kautta tietoa minusta.
Pari muuta eksää olen bongannut kavereiden kavereista mutten ole pyytänyt kaveriksi itsekään. Toinen näistä on estänyt itse minut :o
Hei, ihan ystävällisellä mielellä ilmoitan etten ota sinua kaverikseni faceen. Olen tehnyt itselleni tietyn rajajaon facekavereiden suhteen. Oikein hyvää talvenjatkoa sinulle ja perheellesi.
joskus kun tulee ero niin rupee exiä haikaileen laastariksi sad but true. Ei toki kaikkien kohdalla
Mikä niissä exissä on niin kamalaa??
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 15:26"]
[/quote] Öööö. Siis minua ainakin kiinnostaa mitä exäni 30 vuoden takaa nykyään puuhailevat. Pitääkö siis olla jotain seksuaalista kiinnostusta exiin jos hyväksyy heidät kaveriksi? Nyt alan ymmärtää yhtä entisen kaveripiirini naista joka vihjaili aivan käsittämättömiä juttuja kun kerroin puhuneeni muinaisen exäni kanssa puhelimessa pari kertaa. Ja erottiin ihan sovussa silloin.
mulla on yksi eksä fb:ssä. en koe että ahdistaisi tai olisi outoa. mieheni oli ensin vähän pahoillamielin mutta sanoin että jos en hyväksyisi pyyntöä niin luulisiko eksä että en uskalla etten vain haikailisi vanhoja aikoja tai olisin katkera tms? mitään hinkua tai tunnetta - edes vihaa - ei tätä miestä kohtaan ole. eksä mikä eksä, ja eksä syystä.
tjah, siellä se kuitenkin on listalla mutta ei nää kaikkia mun päivityksiä.
Ainoa "eksä" joka mulla on fb-kaverina on yksi tyyppi jonka kanssa "seurustelin" about viikon joskus 14-vuotiaana. Eli ei ollut mitään parisuhdetta eikä seksuaalista kanssakäymistä tai muuta, oli vaan päätetty että ollaan yhdessä ja sitten päätettiin että mitä järkeä tässä on kun ei ole mitään kovin suuria tunteita kummallakaan, paitsi kaveruutta. Se on hyvä tyyppi jolla on hyviä päivityksiä. Ketään sellaista kenen kanssa olen varsinaisessa parisuhteessa tai vällyjen välissä ollut, minulla ei ole fb-kaverina. Mua ei kiinnosta mitä niille kuuluu, enkä ymmärrä miksi niitä kiinnostaisi mitä minulle kuuluu. En ole laittanut eksille kaveripyyntöjä eikä ne mulle.
En pidä kavereissa eksää, koska erosimme aika huonoissa väleissä. Tuolloin myös estin hänet Facebookissa. Totesimme, että kummallekin parempi ettemme enää koskaan näe. Siksi minua ei myöskään kiinnosta hänen asiansa.
Ap ymmärtää hyvin eksät fb-kavereina, jos muutenkin ollaan tekemisissä. Miehellä on yksi tällainen eksä kavereissa, se on ok. Mutta kummankaan näistä omista eksistäni kanssa en ole siis vuosikausiin ollut tekemisissä, en eron jälkeen ollenkaan (toinen kyllä soitteli kännipuheluita ja joskus ilmestyi oven taaksekin vielä vuosi pari eron jälkeen).
Tuo yksi malli viestiksi oli ok, taidan copypastata sen. Kiitos!
Mitäs noi, mulla on jokunen exä kaverina fb:ssä. Hyvää läppää lähtee, privaviestejä en harrastele
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 15:35"]
Mikä niissä exissä on niin kamalaa??
[/quote]
Ei välttämättä mikään mutta johan se on siinä sanassakin,ex.
Ex-poikaystävä
Ex-luokkakaveri
Ex-työkaveri
Ex-joukkuekaveri
Ex-harrastuskaveri
Ex-naapuri
Ex-anoppi. Ketään näistä ei siis saa pyytää kaveriksi?
Voi hyvääpäivää 18. Koita rauhoittua.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 15:34"]
Hei, ihan ystävällisellä mielellä ilmoitan etten ota sinua kaverikseni faceen. Olen tehnyt itselleni tietyn rajajaon facekavereiden suhteen. Oikein hyvää talvenjatkoa sinulle ja perheellesi.
[/quote] Ap, joko kirjoitit niille?
Yksi exä ja kaiken maailman hoitoja löytyy, yhden exän olen joutunut poistamaan, vaikka periaattessa olenkin sitä mieltä, että edes asialliset välit olisi oltava.
mä olen plokannut ex-mieheni ja hänen tyttöystävänsä.