Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et voisi menestyä?

Vierailija
15.06.2014 |

Liittyen tähän iänikuiseen Kokoomuksen parjaukseen...ketjuja jo useita

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaapa vähän tätä aloitusta...

Vierailija
2/39 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä tätä avausta lainkaan. Onko tämä kysymys? Siis miksi en voi menestyä.

En tahdo "menestyä". En tahdo tehdä enempää töitä kuin teen, enkä tahdo olla enempää esillä kuin olen. Siksi minusta ei koskaan tule tämän menestyneempää kuin normaali urakehitys vuosien saatossa antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidin aikaisemmin menestyjiä, esim. erilaisia johtajia etuoikeutettuina ja onnekkaina. Nykyään olen itse menestynyt yritys johtaja ja tienaan hyvin! Ja olen ponnistanut todella haastavista lähtökohdista, opiskellut, tehnyt paljon töitä(myös hanttihommia) ja ansainnut paikkani! Eli vastauksena kysymykseesi: jokainen voi menestyä! Mutta joskus Se vaatii todella paljon työtä!

Vierailija
4/39 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetuntoni on ihan nollassa. Sairastin masennusta ikävuodet 17-38. Riippuu tietenkin hieman, mitä menestymisellä tarkoitetaan, mutta jos rahakkuutta, niin kyllä nuo aika tehokkaasti ovat esteenä. Esim. ihmisten kanssa toimeentuleminen on minulle vaikeaa, koska en luota itseeni, samasta syystä oma tai itsenäinen työskentely on vaikeaa. En myöskään tunne minkäänlaista intohimoa mitään sellaista kohtaan, minkä voi muuttaa rahakkaaksi tai edes asemaa saavuttavaksi työnteoksi ja jos tuntisinkin, uskon automaattisesti jonkun muun tekevän sen asian minua paremmin, eikä minun tee mieleni siksi edes yrittää. 

Voisitko auttaa?

Vierailija
5/39 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 20:44"]

Itse pidin aikaisemmin menestyjiä, esim. erilaisia johtajia etuoikeutettuina ja onnekkaina. Nykyään olen itse menestynyt yritys johtaja ja tienaan hyvin! Ja olen ponnistanut todella haastavista lähtökohdista, opiskellut, tehnyt paljon töitä(myös hanttihommia) ja ansainnut paikkani! Eli vastauksena kysymykseesi: jokainen voi menestyä! Mutta joskus Se vaatii todella paljon työtä!

[/quote]

Anteeksi vaan, mutta esimerkistäsi EI VOI vetää sitä johtopäätöstä, että jokainen voi menestyä, vaan että todella haastavista lähtökohdista ponnistava voi menestyä. Hyvä asia tietysti se.

Vierailija
6/39 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata Kokoomusta, koska elän tuilla ja niillä elää huonosti! Olen peruslaiska ihminen, ehkä hieman keskittymiskyvytönkin, enkä saa mitään tehtyä loppuun asti. Koulut ovat jääneet kesken, töissä minua ei ole katseltu pitkään, koska en jaksa olla koko aikaa intopiukeena. Olen hyväksynyt itseni sellaisena kuin olen, persoonissa on eroja. Olen kuitenkin hyvä ihminen ja kaipaisin lisää euroja, vaikka sitten niiden rikkaiden Kokkareiden pussista

Vierailija
7/39 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysinen sairaus, työvoimatoimistosta ei oo löytynyt Stephen Hawking -tyylistä työtä.

Vierailija
8/39 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 20:49"]

[/quote]

Anteeksi vaan, mutta esimerkistäsi EI VOI vetää sitä johtopäätöstä, että jokainen voi menestyä, vaan että todella haastavista lähtökohdista ponnistava voi menestyä. Hyvä asia tietysti se.

[/quote]

Niin ja jatkan vielä, että se, että todella haastavista lähtökohdista tuleva voi menestyä, ei tarkoita sitä, että jokainen haastavista lähtökohdista tuleva voi menestyä. Eli se, että tulee haastavista oloista, ei auta siihen, että voi menestyä. 

Vierailija
9/39 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 20:44"]

[/quote]

[/quote]

Totta! Monilla menestyjillä on haastavat lähtökohdat... Vahvat selviää(yleensä pirun hyvin), heikoille käy huonommin

Vierailija
10/39 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 20:49"]

[/quote]

[/quote]

Niin ja jatkan vielä, että se, että todella haastavista lähtökohdista tuleva voi menestyä, ei tarkoita sitä, että jokainen haastavista lähtökohdista tuleva voi menestyä. Eli se, että tulee haastavista oloista, ei auta siihen, että voi menestyä. 

[/quote]

Vai auttaisko sittenkin? Tuntemani(jokaikinen) menestyjät ovat olleet koulukiusattuja tai kokeneet väkivaltaisen lapsuuden tms...Sattumaako?

Vierailija
11/39 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kirjoitin tuohon ketjuun. Olen akateeminen ja palkka on noi 3000e/kk eli suomalaisen keskipalkan verran noin suunnilleen. Mielestäni olen pärjännyt ihan hyvin, mutta olen julkisella puolella töissä. Näin ollen palkkani ei ole lähellekän yritysjohtajan palkan veroinen, enkä ole ns. menestynyt taloudellisesta näkökulmasta katsoen. Myös minun asemaani yritetään heikentää parantamalla huipputuloisten asemaa. Ei ole minun etuni, että oletetaan että kaikki voivat menestyä, koska kaikki eivät voi menestyä. On hyvin erilaisia taloudellisia, sosiaalisia ja terveydellisiä ongelmia, joiden vuoksi ihmiset eivät voi opiskella esim. kymmenen vuotta. 

Keskituloisen ihmisen kannalta ei olisi edes järkevää, että kaikki tsemppaisivat samaan asemaan kuin hän, koska näin palkat alenisivat ja työttömyys lisääntyisi. 

Vierailija
12/39 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen mielenterveysongelmainen enkä saa edes tilaisuuksia siihen.

Vierailija
13/39 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni Suomen ongelma ei ole se, että meillä olisi liian vähän korkeakoulutettuja, päinvastoin. 

Vierailija
14/39 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi menestyä koska en ole tarpeeksi älykäs tai fiksu. Koulumenestys on heikkoa johtuen huonosta muististani (en osaa vielä aikuisenakaan kokonaan kertomataulua, mikä hävettää kovasti, olen sitä jankkaamalla jankannut mutta en koskaan muista tiettyjä lukuja siitä), sekä en ole kovin älykäs. En ymmärrä matematiikkaa, pääsen kyllä harjoittelulla tiettyyn tasoon saakka, mutta korkeampaa matematiikkaa en ymmärrä ollenkaan, fysiikka ja kemia todella vaikeaa ymmärtää, menee liian korkealentoiseksi.

Kieliä olen huonosti oppinyt myös, vaikka harhoittelen en muista sanoja helposti, enkä ymmärrä kieliopista mitään haastavaa (siis puhun nyt englannin kielestä jota olen lukenut "pitkänä kielenä" koulussa, ruotsia en osaa ollenkaan vaikka olen sitä opiskellut 6 vuotta).

Joten näillä edellytyksillä minulla ei vain yksinkertaisesti ole mitään mahdollisuutta esim. kouluttautua akateemisesti tai edes AMK tasolla. Ja koulutushan on se pääsääntöisin syy päästä hyviin, hyväpalkkaisiin töihin!

Eli syynä menestymättömyyteeni on tyhmyyteni. Voin olla aivan valtavan ahkera toimistotyöntekijä, mutta sillä en rikasti enkä menesty. En ole myöskään musiikillisesti tai taiteellisesti lahjakas.

Voisin siis yksityisyrittäjänä yrittää menestyä, mutta ongelmana on alkupääoman puute, sekä jonkun erikoistaidoin puute, asiakaskontaktien puute jne. Yrittäjäksi kannattaa ryhtyä vasta kun tietää todella sen alan, mille aikoo yrittäjäksi, uhat ja mahdollisuudet, asiakkaitakin olisi hyvä tuntea jo valmiiksi ja osata jokin haluttava erikoistaito mitä myydä asiakkaille.

Menestyminen on mahdollista vain ahkerille lahjakkaille, lähes poikkeuksetta rikkaat menestyjät ovat fiksuja, älykkäitä ja ahkeria, periksiantamattomia, pitkäjännitteisiä, tavoitteellisia. Pelkällä ahkeruudella ei pärjää!

Vierailija
15/39 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on vaan hyvä, e[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 20:56"]Itse kirjoitin tuohon ketjuun. Olen akateeminen ja palkka on noi 3000e/kk eli suomalaisen keskipalkan verran noin suunnilleen. Mielestäni olen pärjännyt ihan hyvin, mutta olen julkisella puolella töissä. Näin ollen palkkani ei ole lähellekän yritysjohtajan palkan veroinen, enkä ole ns. menestynyt taloudellisesta näkökulmasta katsoen. Myös minun asemaani yritetään heikentää parantamalla huipputuloisten asemaa. Ei ole minun etuni, että oletetaan että kaikki voivat menestyä, koska kaikki eivät voi menestyä. On hyvin erilaisia taloudellisia, sosiaalisia ja terveydellisiä ongelmia, joiden vuoksi ihmiset eivät voi opiskella esim. kymmenen vuotta. 

Keskituloisen ihmisen kannalta ei olisi edes järkevää, että kaikki tsemppaisivat samaan asemaan kuin hän, koska näin palkat alenisivat ja työttömyys lisääntyisi. 

[/quote]

Itse olen tyytyväinen, että kaikki eivät tsemppaa, eivätkä kurota korkeuksiin! Näin pystyn itse erottumaan joukosta ja etenemään urallani... Nimim. suositulla alalla töissä missä tulijoita riittää

Vierailija
16/39 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 21:08"]En voi menestyä koska en ole tarpeeksi älykäs tai fiksu. Koulumenestys on heikkoa johtuen huonosta muististani (en osaa vielä aikuisenakaan kokonaan kertomataulua, mikä hävettää kovasti, olen sitä jankkaamalla jankannut mutta en koskaan muista tiettyjä lukuja siitä), sekä en ole kovin älykäs. En ymmärrä matematiikkaa, pääsen kyllä harjoittelulla tiettyyn tasoon saakka, mutta korkeampaa matematiikkaa en ymmärrä ollenkaan, fysiikka ja kemia todella vaikeaa ymmärtää, menee liian korkealentoiseksi.

Kieliä olen huonosti oppinyt myös, vaikka harhoittelen en muista sanoja helposti, enkä ymmärrä kieliopista mitään haastavaa (siis puhun nyt englannin kielestä jota olen lukenut "pitkänä kielenä" koulussa, ruotsia en osaa ollenkaan vaikka olen sitä opiskellut 6 vuotta).

Joten näillä edellytyksillä minulla ei vain yksinkertaisesti ole mitään mahdollisuutta esim. kouluttautua akateemisesti tai edes AMK tasolla. Ja koulutushan on se pääsääntöisin syy päästä hyviin, hyväpalkkaisiin töihin!

Eli syynä menestymättömyyteeni on tyhmyyteni. Voin olla aivan valtavan ahkera toimistotyöntekijä, mutta sillä en rikasti enkä menesty. En ole myöskään musiikillisesti tai taiteellisesti lahjakas.

Voisin siis yksityisyrittäjänä yrittää menestyä, mutta ongelmana on alkupääoman puute, sekä jonkun erikoistaidoin puute, asiakaskontaktien puute jne. Yrittäjäksi kannattaa ryhtyä vasta kun tietää todella sen alan, mille aikoo yrittäjäksi, uhat ja mahdollisuudet, asiakkaitakin olisi hyvä tuntea jo valmiiksi ja osata jokin haluttava erikoistaito mitä myydä asiakkaille.

Menestyminen on mahdollista vain ahkerille lahjakkaille, lähes poikkeuksetta rikkaat menestyjät ovat fiksuja, älykkäitä ja ahkeria, periksiantamattomia, pitkäjännitteisiä, tavoitteellisia. Pelkällä ahkeruudella ei pärjää!

[/quote]

Samaa mieltä! Halua olisi, mutta älli ei yksinkertaisesti riitä! En myöskään osaa hahmottaa kokonaisuuksia, ilmaista itseäni sujuvasti tai olla vakuuttava. Menestykööt he joilla rahkeet siihen riittää

Vierailija
17/39 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin menestyä, enkä ole lukenut keskustelua johon tässä ilmeisesti viitataan. Mutta kaikki eivät voi menestyä, koska ei ole mahdollista, että joka ikinen yhteiskunnassa on menestyjä. Tarvitaan myös niitä, jotka työskentelevät alaisina, ja jonkun täytyy aina olla se "pakan pohjimmainen". (toki menestyä voi ihan missä vain asiassa, eikä se ole urasidonnainen asia, mutta tässä ilmeisesti viitattiin rahalliseen menestykseen?)

Toiset eivät voi menestyä esimerkiksi oppimisvaikeuksien tai muiden sairauksien johdosta. Osan luonne ei vain ole ns menestyjälle sopiva, ja jotkut eivät vain yksinkertaisesti halua tavoitella menestystä työelämässä, vaan panostavat elämässä enemmän muihin asioihin.

Vierailija
18/39 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tie ihmisen sydämeen käy vatsan kautta :)

Vierailija
19/39 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska nautin aidosti siitä että saan siivota muiden koteja. Lähinnä varakkailla käymme firman puolesta töissä ja se vaan on mukavaa siistiä sisähommaa ja unohtuu murheet ja stressi.
Kukaan ei tätä tietenkään usko, mutta miettikää miksi joku perustaisi pienen siivousfirman jos ei nauttisi siitä työstä ;)

Vierailija
20/39 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole menestynyt, mutta en myöskään kadehdi menestyneitä ja heidän rahojaan. He ovat omansa ansainneet. Itse olen pilannut omat mahdollisuuteni väärillä valinnoilla, bilettämällä opiskelun sijaan ja ihan silkkaa laiskuuttani...ja vanhoilla päivillä asioiden korjaaminen on vain auttamattomasti liian myöhäistä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan