Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsingin asunto pula. Selittäkää tyhmälle.

Vierailija
21.06.2021 |

Helsingissä on aina kova puka vuokra-asunnoista ja kodittomia riittää. Miten sitten oikotie.fi ja muissa vuokra-asuntoja on niin valtavasti Helsinki haulla? Kertokaa maalaistollolle. :)

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Työttömältähän nimenomaan saa kaikista yhteiskunnallisista ryhmistä varmimmin vuokran, kun Kela maksaa sen suoraan tilille jokaikinen kuu.

Jotkut pelkäävät (osin ihan aiheesta), että maksukyvytön ihminen ei pidä asunnosta hyvää huolta. Häätäminen taas kestää kenties kuukausia ja asunnon remppaaminen vie tuhansia euroja. 

Vierailija
22/45 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantajat eivät halua vuokrata asuntojaan

a) Työttömille (vuokran saanti epävarmaa)

b) Luottotiedottomille (sama kuin edellä)

c) Pak0laisille (eivät kunnioitatoisten omaisuuttaeli asuntoa ja metelöivät)

d) Narkkareille, laitapuolen kulkijoille ( kämppä rempattava, vuokraa ei saa)

.....tuossa nyt alkuun.

T: Sijoitusasunnoitsija

Häh? Työttömältähän nimenomaan saa kaikista yhteiskunnallisista ryhmistä varmimmin vuokran, kun Kela maksaa sen suoraan tilille jokaikinen kuu.

Ei voi edes menettää työsopimusta toisin kuin töissäkäyvä, eli vuokranmaksu jatkuu niin kauan kuin henkilö pysyy elossa.

"Kela maksaa"-ihmisissä on niin paljon niitä jotka myös "elämätavallaan" tuhoavat koko kämpän. Helpompi kun rajaa ne kaikki heti pois eikä ala jokaista miettiä erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.....tuossa nyt alkuun.

ensimmäiseltä mainitsemaltasihan saa suoraan vuokranantajan tilille kelalta koko summan joka kuussa

Vaikka saakin Kelalta niin en siltikään vuokraa. En halua aiheuttaa kuluja yhteiskunnalle eli verothan siinä nousee jos kaikkien vuokran maksaa kela. Ihan tarpeeksi monta miljaardia näitä tukia maksellaan ja minä en halua olla tuota määrää lisäämässä.

T: 4/11

Mikäs siinä jos ei selvä raha kelpaa. Taatusti vuokratuotto kelpaa jollekin toiselle kuin sinulle.

Olen löytänyt hyvät vuokralaiset aina. Eli olen saanut rahani eikä ole tarvinnut jännittää millaisessa kunnossa kämppä on. Mieluummin vuokraan vähän halvemmalla rehelliselle opiskelijalle, joka ahkeroi koulussa ja käy vielä töissäkin iltaisin, viikonloppuisin ja lomillaan. Mielellään tukee sellaista, kuin 12v. ideaalisesti työttömänä lorvinutta.

Jäin työttömäksi olessani 51v. Olen tehnyt hommia ikävuodet 17-51. Ei kannata olettaa ettei tee itsestään aasia. Olen takuulla maksanut sinua enemmän veroja elämäni aikana palkasta.

Vierailija
24/45 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut pelkäävät (osin ihan aiheesta), että maksukyvytön ihminen ei pidä asunnosta hyvää huolta. Häätäminen taas kestää kenties kuukausia ja asunnon remppaaminen vie tuhansia euroja. 

Siinäs pelkäät. Itse työttömänä laitoin säästöstä (vuokranantajan suostumuksella) kalliit tapetit seinään ja uusin listat omaan laskuun. Ei ollut iso panostus (1100€) kun viihdyn täällä ja vuokrankorotuksilta säästytään. Vuokraani ei ole korotettu enää kertaakaan vuosikausiin.

Jos haluat olla mielikuviesi vanki, ei se ole minulta pois. Tiedän että olen ollut nykyiselle vuokranantajalle ideaali vuokralainen ja myös nostanut kiinteistön arvoa.

Vierailija
25/45 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.....tuossa nyt alkuun.

ensimmäiseltä mainitsemaltasihan saa suoraan vuokranantajan tilille kelalta koko summan joka kuussa

Vaikka saakin Kelalta niin en siltikään vuokraa. En halua aiheuttaa kuluja yhteiskunnalle eli verothan siinä nousee jos kaikkien vuokran maksaa kela. Ihan tarpeeksi monta miljaardia näitä tukia maksellaan ja minä en halua olla tuota määrää lisäämässä.

Mikäs siinä jos ei selvä raha kelpaa. Taatusti vuokratuotto kelpaa jollekin toiselle kuin sinulle.

Olen löytänyt hyvät vuokralaiset aina. Eli olen saanut rahani eikä ole tarvinnut jännittää millaisessa kunnossa kämppä on. Mieluummin vuokraan vähän halvemmalla rehelliselle opiskelijalle, joka ahkeroi koulussa ja käy vielä töissäkin iltaisin, viikonloppuisin ja lomillaan. Mielellään tukee sellaista, kuin 12v. ideaalisesti työttömänä lorvinutta.

Jäin työttömäksi olessani 51v. Olen tehnyt hommia ikävuodet 17-51. Ei kannata olettaa ettei tee itsestään aasia. Olen takuulla maksanut sinua enemmän veroja elämäni aikana palkasta.

Vähän epäilen, maksoin viime vuonna veroja yli 60 000€, mutta erittäin hyvä jos olet maksanut enemmän.

Vierailija
26/45 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdys sana

Vierailija
27/45 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäs pelkäät. Itse työttömänä laitoin säästöstä (vuokranantajan suostumuksella) kalliit tapetit seinään ja uusin listat omaan laskuun. Ei ollut iso panostus (1100€) kun viihdyn täällä ja vuokrankorotuksilta säästytään. Vuokraani ei ole korotettu enää kertaakaan vuosikausiin.

Jos haluat olla mielikuviesi vanki, ei se ole minulta pois. Tiedän että olen ollut nykyiselle vuokranantajalle ideaali vuokralainen ja myös nostanut kiinteistön arvoa.

Useimmilla on ihan kokemusta hulluista hyväksikäyttäjistä, ei pelkkää oletusta. Hienoa että sinä olet hyvä vuokralainen.

Vierailija
28/45 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole vuokra-asuntoa, joten en varsinaisesti ajattele asiaa ollenkaan. Osaan kuitenkin asettua toisten ihmisten asemaan. Osaan myös kirjoittaa minä-muodossa, jos siihen on tarve, ts. olisin kirjoittanut "minä pelkään", enkä "jotkut pelkäävät", jos asia koskettaisi itseäni henk.koht. 

Mikä ihme tarve sinulla oli kirjoittaa ikään kuin minä olisin kertonut omasta tilanteestani? Ihan kuin itse pelkäisit ja haluat täällä vakuutella kaikille olevasi erinomainen vuokralainen. 

Vierailija
29/45 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.....tuossa nyt alkuun.

Vähän epäilen, maksoin viime vuonna veroja yli 60 000€, mutta erittäin hyvä jos olet maksanut enemmän.

Noin vähän? Oletko jossain osa-aikatyössä minimipalkalla?

Vierailija
30/45 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodittomat ovat narkomaaneja ja alkkareita pääosin, mt- potilaita jotka eivät kykene normaaliin elämään. Jokin on mennyt rikki.

Asuntoja on pk- seudulla runsaasti vapaina juuri nyt. Hinnat tietenkin kovat mutta asuntoja löytyy potentiaalisille vuokralaisille.

Vierailija
31/45 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalla asuvana voit tutkia, minkä hintaisia ovat esimerkiksi yksiöt teillä päin. Miten olisi 17,5 neliötä huokeaan 650 euron hintaan? 

https://asunnot.oikotie.fi/vuokrattavat-asunnot/helsinki/16203968 

Alppila lasketaan keskustan alueeksi. Jos katsoo Vuokraovi.com: stä niin vaihtoehtoja on. Lähes 4000 asuntoa vuokrattavana. On vakuutusyhtiöitä ja opiskelijasäätiöitä joilla myös vuokra- asuntoja. Vantaalla vielä enemmän ja Espoosta löytyy myös.

Vierailija
32/45 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monihan noista näytti olevan uudiskohteita, joihin ei pääse edes muuttamaan vielä kuukausiin! Ja toisekseen kaikki ei vaan yksinkertaisesti mahdu 24 neliön yksiöön perheineen. Ja kolmanneksi ei keskituloisella ole maksaa lähemmäs 1000 euroa kuussa vain asumisestaan.

Jännä juttu, että meillä asunnon omistajilla se tonni on aika vakio mitä menee vähintään vastikkeeseen ja lainaan. Ihan keskituloisena. Miksiköhän ei laiteta omiamme vuokralle halvemmalla?

Vierailija
33/45 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Helsingissä ole asuntopulaa. Helsingissä on asumaan tarjokkaina liikaa sellaista porukkaa, joita vuokranantajat eivät halua. Itse en vuokraisi ellei ole maksukykyä maksaa vuokraa itse. Ajattelen, että esim. se, että takuuvuokra tulee omasta pussista eikä Kelan kannustaa pitämään asuntoa siinä kunnossa, että takuuvuokran saa myös takaisin.

Vierailija
34/45 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen vuokranantaja En  kyllä toimi sosiaaloítoimistona.,  vaan  vuokraan  yritteliäälle lapsiperheelle. Kohta  10 vuotta  ollut sama perhe perheasunnossa,   Kun se asunto  3h+ + s on arvoltaan  n .300 000 e , en halua ottaa riskiä että siinä asuu joku   rahaton, joka saattaa   alkaa  hankalaksi   ja jää siihen ilmaiseksi kun rahat loppuu. Myös  kaksiossa  asuu mukava  nuori avopari.  Sinkkumiehiä en ota enää  vuokralaisiksi.  Kela ja kunnanasunnot  pitäkööt huoli omistaan.

Vierailija
35/45 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen vuokranantaja En  kyllä toimi sosiaaloítoimistona.,  vaan  vuokraan  yritteliäälle lapsiperheelle. Kohta  10 vuotta  ollut sama perhe perheasunnossa,   Kun se asunto  3h+ + s on arvoltaan  n .300 000 e , en halua ottaa riskiä että siinä asuu joku   rahaton, joka saattaa   alkaa  hankalaksi   ja jää siihen ilmaiseksi kun rahat loppuu. Myös  kaksiossa  asuu mukava  nuori avopari.  Sinkkumiehiä en ota enää  vuokralaisiksi.  Kela ja kunnanasunnot  pitäkööt huoli omistaan.

Miksi ei sinkkumiehiä? Siivottomia ja metelöivät, vai?

Vierailija
36/45 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita vuokra-asuntoja katsoessa pakostakin pitää Helsinkiläisiä tyhminä. Tolkuttomat vuokra pyynnöt. Saahan siinä märistä kun ei kysyntä ja tarjonta kohtaa. Missä vaiheessa olette hinnoitelleet asunnot noin idioottimaisiin lukemiin??

Kirjoitat paikkakuntalaisen isolla alkukirjaimella, et osaa yhdys sanoja, etkä pilkkusääntöjä, oletat hintojen nousun paikkakuntalaisten syyksi -> haukut muita tyhmiksi ja idiooteiksi.

Vierailija
37/45 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin seudulle yrittää koko ajan muuttaa lisää porukkaa sekä Suomesta että ulkomailta. Ainakaan 1800-luvun puolivälin jälkeen asuntojen rakentaminen ei ole pysynyt kysynnän perässä. Siksi asuminen koko ajan kallistuu. Viime aikoina asuntojen keskikokokin on alkanut kutistua. Ahtaampaa kalliimmalla!

Moni, jolla jo on asunto pääkaupunkiseudulla, on ottanut elämäntehtäväkseen asuntojen rakentamisen vastustamisen. Kuntavaaleissakin suunnilleen joka puolue lupasi vähentää asuntojen tarjontaa, vaikka ihan tällä nimellä ei asiaa kutsunutkaan.

Vuokra-asuntomarkkinoilla asuntopula ilmenee mm siten, että asunnon saadakseen pitää olla aivan tietynlainen vuokralaiskandidaatti.

Vierailija
38/45 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei sinkkumiehiä? Siivottomia ja metelöivät, vai?

Jos syrjintä kohdistuisi naisiin, aiheesta kirjoiteltaisiin joka päivä lehdissä, siitä tehtäisiin graduja ja koko ajan tulisi uusia pykäliä sen estämiseksi.

Vierailija
39/45 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AirPnP vei keskustasta ison osan asunnoista pois vuokramarkkinoilta. AirPnP pitäisi kieltää tai rajoittaa pienen määrään Helsingissä. Nostavat asuntojen vuokrat kohtuutomaksi.

Vierailija
40/45 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äly hoi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita vuokra-asuntoja katsoessa pakostakin pitää Helsinkiläisiä tyhminä. Tolkuttomat vuokra pyynnöt. Saahan siinä märistä kun ei kysyntä ja tarjonta kohtaa. Missä vaiheessa olette hinnoitelleet asunnot noin idioottimaisiin lukemiin??

Kirjoitat paikkakuntalaisen isolla alkukirjaimella, et osaa yhdys sanoja, etkä pilkkusääntöjä, oletat hintojen nousun paikkakuntalaisten syyksi -> haukut muita tyhmiksi ja idiooteiksi.

Isompi ongelma: ei ymmärrä kysynnän ja tarjonnan lakia. Hinnat nousevat jos kysyntä kasvaa nopeammin kuin tarjonta. Asia on äärimmäisen yksinkertainen.