Helsingin asunto pula. Selittäkää tyhmälle.
Helsingissä on aina kova puka vuokra-asunnoista ja kodittomia riittää. Miten sitten oikotie.fi ja muissa vuokra-asuntoja on niin valtavasti Helsinki haulla? Kertokaa maalaistollolle. :)
Kommentit (45)
Oikea tapa arvioida asuntopulaa ei ole se, että laskee asuntoilmoituksia.
Oikea tapa on se, että vertailee omalla tontilla seisovien uusien asuntojen myyntihintoja rakentamiskustannuksiin. Tontin hintaa ei nyt lasketa rakentamiskustannukseksi. Jos ero on suuri, asuntoja on liian vähän ja kaavoituksella ylläpidetään keinotekoista asuntopulaa.
Ap: lle. Jos asunnon tarvitsijoita on 10000 ja asuntojen tarjontaa 2000, jää 7000 edelleen ilman asuntoa. Syksyllä opiskelijoiden tullessa maaseudulta tarvitaan tuhansia uusia asuntoja. Näihin päiviin saakka on Helsinkiin tullut lisää väkeä, jotka myös tarvitsevat asunnon.
Vierailija kirjoitti:
Ei Helsingissä ole asuntopulaa. Helsingissä on asumaan tarjokkaina liikaa sellaista porukkaa, joita vuokranantajat eivät halua. Itse en vuokraisi ellei ole maksukykyä maksaa vuokraa itse. Ajattelen, että esim. se, että takuuvuokra tulee omasta pussista eikä Kelan kannustaa pitämään asuntoa siinä kunnossa, että takuuvuokran saa myös takaisin.
Helsingissä on ollut asuntopula 1860-luvulta saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantajat eivät halua vuokrata asuntojaan
a) Työttömille (vuokran saanti epävarmaa)
b) Luottotiedottomille (sama kuin edellä)
c) Pak0laisille (eivät kunnioitatoisten omaisuuttaeli asuntoa ja metelöivät)
d) Narkkareille, laitapuolen kulkijoille ( kämppä rempattava, vuokraa ei saa)
.....tuossa nyt alkuun.T: Sijoitusasunnoitsija
Häh? Työttömältähän nimenomaan saa kaikista yhteiskunnallisista ryhmistä varmimmin vuokran, kun Kela maksaa sen suoraan tilille jokaikinen kuu.
Ei voi edes menettää työsopimusta toisin kuin töissäkäyvä, eli vuokranmaksu jatkuu niin kauan kuin henkilö pysyy elossa.
Perustuuko tämä kommentti omaan kokemukseen vai omaan kuvitteluhöpöhöpöön? En työttömänä ja varattomana saanut ensimmäistäkään tarjousta kaupungin vuokrakämpistä vaikka muka heidän kriteereillään erittäin kiireellinen. Sen sijaan kaikki tuttuni joilla mukavaa viherlibe-elämäntilannetta niin kyllähän kaupungin kämppä aukesi erittäin halvalla erittäin kalliilta alueelta. Siinähän sitten kahvipöydässä ihmettelin että miten te noin, mikä teissä muka parempaa. Parempaa kai se että ei ollut ihan tyhjän päällä vaikka ei suoranaisesti luottotiedoissakaan mitään ongelmaa. Ilmeisesti siellä kaupungin vuokrauksessa nyt on sitten niitä Cosmo-filosofeja jotka valitsee ne "oikeasti tarvitsevat" ihan siltä pohjalta että kenet kelpuuttaisin seuraksi kynsisalonkiin eikä kuka oikeasti tarvii. Ihan psskaa koko kaupungin vuokraushomma. Kiireellisyyskriteerit on ihan valehtelua. Hakenut samalta kaupungilta eri aikoina niin ihan selvä homma että potentiaalisia äänestäjiä siinä on suosittu eikä niinkään että kuka milloinkin tarvitsee kovasti asuntoa.
En ymmärrä kysymyksesi asettelua. Olen työtön ja vuokrani menee suoraan vuokranantajan tilille. On mennyt jo 12 vuotta. On siis kirjaimellisesti mahdotonta että jättäisin vuokran maksamatta, kun se ei edes mene minun tilini kautta.
Vuokranantaja saa minusta siis varmaa tuottoa. Asunnon pidän moitteettomassa kunnossa ja siivoan 1-2x viikossa.
Et sinä ole tarinan sankari vaan työssäkäyvät. Sinuna pitäisin vähän matalampaa profiilia.
En minä häpeä itseäni tai koe mitään tarvetta mihinkään matalampaan profiiliin. Sinun mielipiteesi elämästä ovat minulle yhtä arvokkaita kuin kuivunut purkkaklimppi asfaltissa.
Sinä et ole ketään parempi tai arvokkaampi. Olet vain egoistinen ääliö joka luulee itsestään liikoja. Et suinkaan mikään "yhteiskunnan tukipilari".
Sinäkö se yhteiskunnan tukipilari sitten olet? Loiseläin jo 12 vuotta.
Yhteiskunnan loisen ei kannattaisi kovin paljon keulia.