Kolmena eri päivänä ostetut maidot ovat pilaantuneet ennen parasta ennen päiväänsä
Muilla samaa?
Eli kolme eri purkkia eri päivämäärillä on päätynyt viemäriin, koska juoksettuivat kahvissa. Kolmena eri kertana ostettu ja heti kaupasta kylmäkallen kanssa kotiin päästyä jääkaappiin laitettu ja silti.
Nyt ei ole aamuksi maitoa kahviin. Vaikka eipä sillä, menee se kahvi minulle mustana, tytär vaan nurisee..
Missähän vaiheessa on kylmäketjut katkenneet. Kaupasta kotiin on 10 min matka ja autossa on viileää.
Kommentit (30)
Mä ihmettelin aikoinaan samaa ja vika tosiaan oli omassa jääkaapissa.
Jos jääkaappi on liian täynnä se voi vaikuttaa myös tuotteiden säilymiseen. Ja kuumalla ilmalla ovea kannattaa avata mahdollisimman vähän.
Nuoretkin ovat saattaneet unohtaa maitopurkin pöydälle, jos kerran käyttävät maitoa jääkahveihinsa.
Jääkaapissa +8 ja maidot ovessa, mikä lämpimämpi paikka. Vielä jos ovea avataam usein ja pidetään pitkään auki, niin onhan tuossa resepti pilaantuville tuotteille.
Kylmäketju poikki. Tapahtuu yleensä kuljetuksessa helteillä. Kylmäkuljeetuksissa huijataan, niin että se lämpitilömittari pidetään siellä kontin perällä ja syvällä siellä maitojen välissä. Ensimmäiset rullakot ottaa lämpöä ihan kivasti. Jos kuski ei jaksa vetään niitä muovilärpäkkeitä ja tai on eka kesää ratissa, niin saatte pilaantunutta maitoa.
Minua kiinnostaisi se että onko siellä jääkaapissa koskaan mitään muuta kuin maitoa?
ilmeisesti mätäkuu alkanut. itseltä meni kuusi koskenkorvaa pilalle vaikka kaikki oli eri vuosikertaa ja säilytetty pakastimessa joka oli jääkellarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on jääkaapin todellinen lämpötila?
8 astetta
Tuo on liikaa. 3-5 astetta on sopiva.
Kesällä voi laittaa jääkaapilla kylmemmälle
En tietääkseni. Nuoret tosin saattavat olla, kun ovat tehneet jääkahvia päivällä. En tiedä minkä asteisena ovat kahvin laittaneet jääkaappiin pullossa. Se nimittäin on maitopurkin vieressä.
Ap