Juhannuksen vietosta *Olenko aivan kamala*
Mieheni on alustavasti pyytänyt kotiimme kaksi minulle aika vierasta pariskuntaa (yhden kerran nähnyt ja jutellut kumpaakin perhettä) lapsineen juhannuksenviettoon, yht. 4 aikuista, 3 lasta miehen harrastuspiireistä. Meillä on kolme pientä lasta. Minulle mies ei ollut puhunut tästä suunnitelmastaan mitään vaan ilmoitti, että kait se minulle sopii, että tulevat meille. Tämä tarkoittaa sitä, että minulla pitää siivota koti kuntoon, suunnitella tarjottavat ja juhannuksena huolehtia kaikki tyytyväisiksi. Ja hoitaa lapset sekä arkiaskareet siinä sivussa. Mies hoitaa grillauksen. Ottaa kyllä päähän, ettei mies voi keskustella juhannuksenvietosta ensin kanssani ja yhdessä sopia mitä tehdään ja kenen kanssa vai ollaanko vaan perheen kanssa. Olenko kamala ihminen, kun en osaa vaan nyt olla tyytyväinen esim. siihen, että lapset saa ainakin seuraa toisistaan ja mekin saadaan muutakin aikuista seuraa kuin toisemme juhannuksena. Huolehdin ilmeisesti liikaa kotimme siisteydestä ja siitä, että tarjottavaa on tarpeeksi ja kaikki on "kunnossa". Mitä mieltä olette, huolehdinko liikaa..
Kommentit (111)
Mieheni ei ikinä tekisi vapaa-aikamme tai pyhien suunnitelmia kysymättä ensin minulta. Miehesi vaikuttaa urpolta.
Tehkää yhdessä ruuat ja siivous? Olisihan miehen kyllä sinultakin pitänyt kuitenkin kysyä, kun teidän yhteinen koti kyseessä...
Kyllä se niin on että mies toimi typerästi. Koti on yhteinen, joten vieraiden kutsumisesta pitäisi aina keskustella etukäteen, ainakin silloin jos vieraiden tulo vaatii myös toisen puolison työpanosta.
No huolehdit. Hommaa helppoa tarjottavaa, pari kolme salaattia edellisenä pvnä valmiiks, kesäkurpitsaa, maissia, uusia pottuja, mies grillaa, patonkia & levitteitä. Jälkkäriks jotain piirakkaa tai jäätelöä tai pannukakkua hillolla & kermavaahdolla. Tai teet helpon kesäkakun. Juomia, limua, mehua, kivennäisvettä, kahvia..Lapsille jotain tikkareita & saippuakuplia tms. Sipsejä & poppareita. Pistä mies kauppaan ;)
Minä varmaan lähtisin viettämään juhannusta yksin. Mies saisi kestitä vieraansa ja leikittää lapset
Ja että saat siivottua, mies lähtee päiväksi lasten kanssa pois :)
No kyllä ärsyyntyisin minäkin. Ärsyynnyn jo suunnattomasti siitä, kun hän ehdottaa joka juhannus vanhempiensa mökille menoa. Juuri tänään aamulla keskusteltiin asiasta ja manasin koko juhannuksen. Olisi niin paljon helpompaa, kun koko juhannusta ei olisikaan!
Ilmoitat sitten miehellesi että olit ajatellut tänä jussina viettää kaupunkijussin ja olet jo varannut itsellesi hotellihuoneen.
tarjoa vieraille kakkavaippaa lautasella.
palstan mammat ainakin hyväksyy.
-himpulapoika-
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 17:12"]Minä varmaan lähtisin viettämään juhannusta yksin. Mies saisi kestitä vieraansa ja leikittää lapset
[/quote]
Juuri näin! Vastaava vaihtoehto on, että et laita rikkaa ristiin. Hoitakoon mies tarjoilut ja siivouksen, kerta on niin suuri vimma saada teille vieraita. Todella törkeää mieheltäsi!
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 17:12"]
Minä varmaan lähtisin viettämään juhannusta yksin. Mies saisi kestitä vieraansa ja leikittää lapset
[/quote]
Sama juttu.
Meillä tuo tilanne ratkeaisi niin, että mies kantaa vastuun järjestelyistä. Hoitaa siivouksen ja kokkailut ja itse keskittyisin vain seurustelemaan vieraitten kanssa. Miksi ottaisin paineita miehen järjestämistä asioista?
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 17:19"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 17:12"]
[/quote]
Sama juttu.
[/quote]
Joo, saisitte kohtalontovereita yksin juhannusta viettävien katkeroiden klubiinne.
Ap on juntti. Toivottavasti vueraat eivät ole. Totta kai rouvat osallistuvat ja tarjoavat apuaan.
juu, älä stressaa. siivoat perus kuntoon kämpän, ei tarvitse juhannuksen vietossa olla niin skarppina joka nurkka. Lapset viihdyttää toisiansa ja mies jos tekee ruuan niin istahda sä mukavasti ja nauti pari lasillista:)
Miksi ap:n pitäisi järjestää nuo kemut? Eikö mies osaa pysty jaksa ehdi vai onko hän työmatkalla 24/7 kuten palstalaisilla yleensä?
Että joku voi saada ongelmia aikaan tuollaisestakin asiasta.On vissiin elämässä kaikki liian hyvin kun jaksaa pikku asioista nipottaa.
Ymmärrän ärtymyksesi. Homma ok jos teillä ei ole suunnitelmia ja mies osallistuu yhtälailla siivoukseen ja järjestelyihin, sopisi ehkä hänen panostaa enemmän,ovathan ne hänen vieraitaan.
Juu. Relaa vähän. Ei aina tarvi olla niin puts plank.