Vippaako kellään muulla se miten ihmiset ei enää pysty sitoutumaan tyyliin .. yhtään mihinkään??
Siis ei vain ihmissuhteisiin vaan vaikka harrastukseen tai tapaamiseen tai aktiviteettiin tai mihinkään? Miten tällaisia ihmisiä pitää kohdata koska ihan tosi rasittavaa oikeasti. Mitään ei voi sopia eikä järjestää eikä organisoida koska joku kokee ihmisoikeudekseen pintakokeilla asioita = ilmaisen pintapuolisesti osallistuvani mutta lälläs en sitten oikeasti tulekaan vaikka minulle on järkätty paikka tähän asiaan.
Onko joku onnistunut kehittämään seulan tällaiseen koska jotkut meistä ihmisistä oikeasti haluaa saada jotain omalla ajalla aikaan eikä vaan käyttää sitä toisten feidailuun?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen just tollanen ihminen 😅
Sitoudun vaan jos oikeasti kiinnostaa. Ja mitä tulee vapaa-aikaan niin on tosi ok, että muillakin on raskas työ ja voi kokoontua orgaanisesti jos huvittaa.Joo mutta älä anna ymmärtää että olet kiinnostunut tulemaan. Sano sen sijaan että olet lyhytjännitteinen hiutale ja tuskin tulet. Anna toisten päättää sinun suhteen faktojen perusteella.
Voihan sitä olla kiinnostunut tulemaan vaikka ei osaisi sillä hetkellä päättää? Itseänikin kyllä välillä ärsyttää kun iso osa tuttavapiiristä on tällaista "katsellaan sitten mikä fiilis" -porukkaa, mutta enemmän ärsyttää se yksi ystävä, jonka kanssa pitää olla aina kalenteri kourassa ja kaikki yksityiskohdat sopia siinä samalla kalenterimerkintöjä vertaillessa. Jotenkin ahdistavaa, kun tapaamiset pitää olla mietittynä sillä tarkkuudella missä kaupassa käydään ja mihin kohtaan puistoa pikninviltti levitetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitoudun vaan jos oikeasti kiinnostaa. Ja mitä tulee vapaa-aikaan niin on tosi ok, että muillakin on raskas työ ja voi kokoontua orgaanisesti jos huvittaa.Joo mutta älä anna ymmärtää että olet kiinnostunut tulemaan. Sano sen sijaan että olet lyhytjännitteinen hiutale ja tuskin tulet. Anna toisten päättää sinun suhteen faktojen perusteella.
Voihan sitä olla kiinnostunut tulemaan vaikka ei osaisi sillä hetkellä päättää? Itseänikin kyllä välillä ärsyttää kun iso osa tuttavapiiristä on tällaista "katsellaan sitten mikä fiilis" -porukkaa, mutta enemmän ärsyttää se yksi ystävä, jonka kanssa pitää olla aina kalenteri kourassa ja kaikki yksityiskohdat sopia siinä samalla kalenterimerkintöjä vertaillessa. Jotenkin ahdistavaa, kun tapaamiset pitää olla mietittynä sillä tarkkuudella missä kaupassa käydään ja mihin kohtaan puistoa pikninviltti levitetään.
Unohtui mainita, että olen eri kuin tuo alkuperäinen kommentoija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus on pakko aika kalenteri kourassa sopia menot jos arki on kiireistä ja haluaa silti tehdä tilaa näkemiselle jollekin ihmiselle. Silloin on epäreilua feidailla jos olisi ollut monta muutakin ihmistä jonossa tai muita hoidettavia asioita ja on järjestellyt asiat ja menot jollain tietyllä tavalla.
Joo sori vaan kauheesti. Yritän pitää omasta jaksamisesta huolta, joten sen takia en halua sopia mitään menoja vapaa-ajalleni. Työpaikastani on viimeksi pomo jäänyt burn out -lomalle. Seuraavaksi on epäilemättä minun vuoroni. En tosiaankaan jaksa innostua yhtään mistään pakko-iloisista naisten illoista tms.
Kannattaa kerätä rahat ensin ja vasta sitten järjestää. Näin sekin, joka ei lopulta tulekaan, maksaa kuitenkin oman osuutensa. Tai sitten sopii vain, että lähdetään risteilylle, festareille tms tiettynä päivänä tiettyyn aikaan ja jokainen hommaa itse lippunsa. Jos ei tulekaan, ei jää ainakaan kenenkään muun maksettavaksi.
Mä sitoudun häihin (morsiusparin ensimmäisiin, en enää kummankaan seuraaviin) , hautajaisiin, ristiäisiin, rippijuhliin, yo-juhliin jne, mutta noin muuten olen aika spontaani enkä kaipaa mitään viikkoja etukäteen suunniteltuja juttuja. Eikä mua haittaa, jos ensimmäiset viisi, joita spontaanisti kysyn mukaani, ei pääse. Kuudes, seitsemäs... yleensä joku pääsee. Ja jos kukaan ei pääse, voin mennä yksinkin. Jos menee yksin, tutustuu helpommin uusiin ihmisiin.