Vippaako kellään muulla se miten ihmiset ei enää pysty sitoutumaan tyyliin .. yhtään mihinkään??
Siis ei vain ihmissuhteisiin vaan vaikka harrastukseen tai tapaamiseen tai aktiviteettiin tai mihinkään? Miten tällaisia ihmisiä pitää kohdata koska ihan tosi rasittavaa oikeasti. Mitään ei voi sopia eikä järjestää eikä organisoida koska joku kokee ihmisoikeudekseen pintakokeilla asioita = ilmaisen pintapuolisesti osallistuvani mutta lälläs en sitten oikeasti tulekaan vaikka minulle on järkätty paikka tähän asiaan.
Onko joku onnistunut kehittämään seulan tällaiseen koska jotkut meistä ihmisistä oikeasti haluaa saada jotain omalla ajalla aikaan eikä vaan käyttää sitä toisten feidailuun?
Kommentit (25)
Ei sellaisten ihmisten kanssa kannata jatkossa järkätä mitään.
En oo oikein ikinä pystynyt. Olen aina kyllästynyt nopeasti. Nykyään työssäkin 10 vuotta, alkaa jo olla tylsää, vaikka työstäni tykkäänkin, vain ikä estää etsimästä muuta. Alaakin olen vaihtanut ja vaikka se on ollut työllistävyyden vuoksi, niin pieni osa minua on myös halunnut sitä vaihtelua. Myös paikkakuntaa oli kiva vaihtaa kun lapset kasvoivat aikuiseksi.
T. pian eläkeiässä.
Jaa en lukenut aloitusta kovin hyvin. Minä tykkään mennä tapahtumiin yksin tai korkeintaan mieheni kanssa. Tykätään tehdä asioita spontaanisti, ilman suurta suunnittelua, paitsi itsellä loma-ajat määrää työnantaja.
Ei kai tyyliin kuulukaan sitoutua koko elämän ajaksi. Tyyli ja muoti vaihtelee koko ajan. Olishan se tylsää jos tyyli olisi aina sama. Ihan kuin söisi pelkästään kaurapuuroa aina, eikä ikinä mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Jaa en lukenut aloitusta kovin hyvin. Minä tykkään mennä tapahtumiin yksin tai korkeintaan mieheni kanssa. Tykätään tehdä asioita spontaanisti, ilman suurta suunnittelua, paitsi itsellä loma-ajat määrää työnantaja.
Joo mutta laatu ei synny sinun laiskuudestasi. Olet ihan paise ihmisille jotka tavoitteellisesti harrastaa. :O
Tämä on kyllä raivostuttavaa! Yritän pitää mieleni avoimena ja olla suunnittelematta mitään tällaisten ihmisten varaan. Ihan läheiselle ystävälle olen tästä myös sanonut, hän paransi tapojansa hieman.
Onneksi lähipiirissä ei ole tuollaisia, mutta töissä näitä näkee nykyisin paljon. Työhönkään ei enää sitouduta, vaikka uutta paikkaa ei olisi tarjolla. Hämmentävää tällaisesta, joka itse tavoitteli vakituista työpaikkaa ja nyt nuoriso mielellään tekee määräaikaisia tai jättää hyvän vakituisen paikan alle vuodessa.
Jep, tosi raivostuttavaa yrittää suunnitella mitään kun porukka vaan toistelee että katsotaan sit lähempänä tarkemmin!
Arvatkaapa mitä herkkua on suunnitella neljän viikon työjaksoja, kun ei voi olla varma mille kokoonpanolle töitä voi suunnitella?
Ei häiritse oikeastaan. Näin ihmiset löytävät toisilleen sopivampaa seuraa, harrastuksen, elämäntyylin tai työn. Jos jonkun keskittyminen ei riitä sinuun, olet liian kaukaisella sijalla hänen elämässään tai sitten arki vie ajan, jokin. Olisi kyllä reilua silti, että toista kohdellaan tasavertaisena.
Sitten jos kysyy suoraan että voidaanko nyt oikeasti sopia jotain tarkemmin olet toksinen,energiavaras jne :D
Vierailija kirjoitti:
Sitten jos kysyy suoraan että voidaanko nyt oikeasti sopia jotain tarkemmin olet toksinen,energiavaras jne :D
Oikeasti? Jotkut menee noin pitkälle?
Ihan siis hevonpaskaa että pitäisi olla optiona jollekulle joka mielessään koklailee eikä koskaan sitoudu. Hehän ne niitä energiavarkaita ovat.
Mulla on ollut tollaisia ihmisiä lähipiirissä, turhautti suunnitella illanistujaisia/leffailtaa/afterworkia/mitä vaan, kun vastaukseksi tuli "joo katotaan sit mikä fiilis:)" tai sitten perutaan saman päivän aamuna kun tulee jotain kivempaa eteen tai ei vain huvita. Emme ole enää yhteyksissä enkä tunne hävinneeni mitään, nyt voin keskittää aikani niihin, joille en ole pelkkä hätävara.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi lähipiirissä ei ole tuollaisia, mutta töissä näitä näkee nykyisin paljon. Työhönkään ei enää sitouduta, vaikka uutta paikkaa ei olisi tarjolla. Hämmentävää tällaisesta, joka itse tavoitteli vakituista työpaikkaa ja nyt nuoriso mielellään tekee määräaikaisia tai jättää hyvän vakituisen paikan alle vuodessa.
Yrityksethän vasta työntekijöihinsä sitoutuvat.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut tollaisia ihmisiä lähipiirissä, turhautti suunnitella illanistujaisia/leffailtaa/afterworkia/mitä vaan, kun vastaukseksi tuli "joo katotaan sit mikä fiilis:)" tai sitten perutaan saman päivän aamuna kun tulee jotain kivempaa eteen tai ei vain huvita. Emme ole enää yhteyksissä enkä tunne hävinneeni mitään, nyt voin keskittää aikani niihin, joille en ole pelkkä hätävara.
Ihan oikein. Miksi pitäisi antaa parastaan vain ollakseen jonkun toinen, kolmas tai neljäs vaihtoehto?
Olen just tollanen ihminen 😅
Sitoudun vaan jos oikeasti kiinnostaa. Ja mitä tulee vapaa-aikaan niin on tosi ok, että muillakin on raskas työ ja voi kokoontua orgaanisesti jos huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Arvatkaapa mitä herkkua on suunnitella neljän viikon työjaksoja, kun ei voi olla varma mille kokoonpanolle töitä voi suunnitella?
Kerro lisää. Oletko jossain kakkaduunissa? Tämä ei pottuilua vaan honest inquiry.
Ja työhön en sitoudu ennen kuin saan vakipaikan. Nro17
Vierailija kirjoitti:
Olen just tollanen ihminen 😅
Sitoudun vaan jos oikeasti kiinnostaa. Ja mitä tulee vapaa-aikaan niin on tosi ok, että muillakin on raskas työ ja voi kokoontua orgaanisesti jos huvittaa.
Joo mutta älä anna ymmärtää että olet kiinnostunut tulemaan. Sano sen sijaan että olet lyhytjännitteinen hiutale ja tuskin tulet. Anna toisten päättää sinun suhteen faktojen perusteella.
Feidailu ja oharointi on se vallitseva toimintatapa nykyisin kaikilla elämänalueilla. Etsi tarpeeksi vanhoja ihmisiä juttuihisi mukaan, eivät ole vielä oppineet pahoille tavoille.