Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko rahaa rippilahjaksi?

Vierailija
15.06.2014 |

Osa on tietenkin sitä mieltä, että rahaa ei tule antaa rippilahjanksi, mutta minkä  arvoisen lahjan ja mitä sitten antaisimme?

Emme ole kummeja, tyttö saa ristin vanhemmiltaan jne. Olen kysynyt lahjatoivomuksia, mutta niitä ei ole. Kyseessä on muotitietoinen tyttö, joka on tarkka, mistä pitää. Perhe on varakas ja he hankkivat lapsilleen kaiken, mitä tarvitaan ja paljon enemmänkin, joten tarpeeseen ei tarvitse mitään ostaa. Mitään turhia muistoesineitä en halua antaa, ja tyttö ei kerää mitään "kapioita".

Eli, paljonko rahaa on sopiva antaa sukulaistytölle?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mopo bensaan yms

Vierailija
22/29 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ja mihin. Vaatteisiin saa helposti kulutettua monta sataa, mopokortti tai mautokortti maksaa muutaman satasen ja muu lysti. Jokainen käyttää mihin haluaa, mutta eiköhän jokainen käyttöä keksi rahoilleen. Pistää sitten vaikka säästöön ja säästää ajokorttiin, omaan asuntoon, lemmikkiin tai muuhun vastaavaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain peräti 200€ kahdelta vieraaltani, siihen vielä 500€ muilta vierailta. Mielestäni lahjakorttien antaminen on turhaa, mielummin antaa lahjakortille laitetun rahan konkreettisesti jotta rippikoululainen voi itse sillä tehdä mitä haluaa. 20€ on aika vähän sukulaisen antamana (ymmärrän siis jos vaikka riparilaisen kaveri antaa tällaisen summan lahjaksi).

Vierailija
24/29 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annoin 100€ ja se on minusta sopiva rahamäärä kun juhliin tulioitakaan ei ollut kovin montaa.

Vierailija
25/29 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa köyhää porukkaa näkyy et kaikki suunilleen antaa

20-50e itse sain about kaikilta sukulaisilta ketä oltiin kutsutti niin 50-200e weird flex but k

Vierailija
26/29 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni sai Suurimmalta osalta vieraita 50-60 euroa. Isovanhemmilta enemmän.

Sanoi häkeltyneensä noista 50-60 euron lahjoista, koska ei rippikoulun käynti nykymaailmassa ole saavutus. Muinaisina aikoina rippikoulun jälkeen saattoi ottaa pestin talollisilta.

Vierailija
27/29 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

50€

Vierailija
28/29 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortin antamisessa ei ole järkeä, koska jos saa vaikka suomalaiseen kirjakauppaan 50e, voit myydä kortin kaverillesi 40 eurolla

Vierailija
29/29 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellane 200 tulee jokaselt sukulaiselt