Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen varmaan maailman ainoa ihminen, joka ei nauti auringonpaisteesta

Vierailija
14.06.2014 |

Kannan tässä varmaan jotain lapsuuden traumaa, kun sai aina kuulla, että "nyt ulos, siellä on mahtava auringonpaiste" ja luontaisena lukutoukkana se tarkoitti aina jotain sellaista puuhaa, joka oikeasti ei kiinnostanut pätkääkään.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa.

Vierailija
2/28 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lääkitys, jonka takia saan ihottumaa ja läiskiä auringossa. Haluaisin nauttia siitä mutta ei, aina lymyän sisällä tai kuljen hattu päässä ja pitkähihaisissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aina olen kauheasti voivottelevinani sadetta, vaikka oikeasti rakastan tuulista ja sateista säätä.

Vierailija
4/28 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa, mäkin olen menninkäinen.

Vierailija
5/28 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä teitä ahdistaa auringossa? Fyysiset jutut kuten ihottuman ymmärrän.

Vierailija
6/28 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin olla auringossa mutta iho palaa herkästi enkä aina jaksa aurinkovoiteen kanssa puljata.

Vierailija
7/28 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Pieni osa väestöstä kärsii "hyvän sään ahdistuksesta", joka on rinnastettavissa jopa vuodenaikamasennukseen (vrt. syysmasennus).

-tutkija

Vierailija
8/28 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

et suinkaan ole ainoa! mulla iho palaa niin herkästi, että aurinkoinen sää on suoraan sanottuna tuskaa, pakko pukeutua päästä varpaisiin vaikka meinaisi paahtua.

Vierailija
9/28 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 21:32"]Minäkin aina olen kauheasti voivottelevinani sadetta, vaikka oikeasti rakastan tuulista ja sateista säätä.

[/quote]

Miks ihmeessä teeskentelet? Mielenkiintoinen tieto tuo hyvänsäänahdistus! Mulla on selvästi se. Oon onnellisin syksyllä. Kesällä sadepäivät on ainoa hyvä sää.

Vierailija
10/28 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ahdistun, jos aurinkoisella säällä pitää mennä ulos. Suomessa on joku ihme pakko rakastaa aurinkoa ja ei saa ääneen sanoa, ettei tunne oloaan mukavaksi.

Helteet vasta perseestä onkin. Kuumaa, hikeä, paahdetta, poltetta. Ällöö!

Vierailija
11/28 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto, auringonpaiste.

En minä siitä minkäänlaista ahdistusta saa,mutta vihaan sitä, aina pitäisi olla jotain päässä ja suojakerroin n.10 000.

Vähänkin pitempi aika auringossa ja alkaa huimata ja oksettaa. En koskaan rusketu, muutun vain punaiseksi.

Vierailija
12/28 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Sama. Lisäksi kummastuttaa se voivottelu, kun sataa ja paistaisipa aurinko, että pääsisi ulos. Tekisi mieli kysyä, että etkö sä keksi mitään tekemistä sisällä, kun on pakko päästä sinne aurinkoon laukkaamaan kuin ravihevonen ympäriinsä.

Vierailija
13/28 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et TODELLAKAAN ole ainoa, mää oon just samanlainen tuon asian suhteen. Keep on rocking, sister!

Vierailija
14/28 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nautin kaikista vuodenajoista, en valita. Mutta helle ja aurinko on pyllystä! Mä palan, voin pahoin, saan migreenin tai muuten pääkivun ym ym. Voi kun olisi jo pilvisempi keli :-)

Vierailija
15/28 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää vähääkään auringonporotukseta. Keväällä ja syksyllä se on ok, kun ei ole liian kuumaa ja kirkasta. Kesällä helteet on perseestä, ei tulisi mieleenkään matkustaa jonnekkin aurinkorannoille. Palan helposti ja silmäni vetistävät kirkkaassa valossa.

Vierailija
16/28 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 21:42"]

Mä ahdistun, jos aurinkoisella säällä pitää mennä ulos. Suomessa on joku ihme pakko rakastaa aurinkoa ja ei saa ääneen sanoa, ettei tunne oloaan mukavaksi.

Helteet vasta perseestä onkin. Kuumaa, hikeä, paahdetta, poltetta. Ällöö!

[/quote]Ei aurinko mitenkään ahdista minua, mutta en tykkää olla kirkkaassa ja porottavassa auringonpaisteessa. Kamalaan kun esim. työkavereiden kanssa syömässä käydessä monet haluaa välttämättä terassille aurinkoon syömään, se on kamalaa.

Vierailija
17/28 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan lopulta kaikki aika erilaisia. Mä oikeasti tarvitsen aurinkoa ja hellettä! Mä voin huonosti, jos pitkän talven jälkeen ei tulekaan lämpöä... Ja talvellakin on melkein pakko käydä jossain etelässä tankkaamassa aurinkoa.Ihoni kestää aurinkoa todella hyvin, pienellä rasvauksella pärjään etelässäkin koko päivän ulkona. Hattua en käytä koskaan ja helle tuntuu hyvältä vielä viimeisillä raskaanakin. Onneksi lapset ja mieskin ovat aurinko- ja kesäihmisiä, joten sopii koko perheelle. Talvesta selviydyn vain sisulla ja sitkeällä asenteella, mutta oikeasti en voi silloin hyvin. Iho on huonossa kunnossa, perussairaus vaivaa enemmän, sellaista väsymystä ja alakuloisuutta. Kesällä jaksaa taas vaikka mitä!

Vierailija
18/28 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. En tykkää olla auringossa. Kärsin kaveriporukassa kun kaikki aina änkeää mahdolliman aurinkoiseen paikkaan.

Vierailija
19/28 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 21:33"]

mikä teitä ahdistaa auringossa? Fyysiset jutut kuten ihottuman ymmärrän.

[/quote]

Saan päänsäryn, en tykkää kuumasta, en pidä siitä että se sokaisee sekä iho palaa jos ulkona viettää aikaa

Vierailija
20/28 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kestä sitä paahdetta. paahteen alla tulee niin nuutunut ja uupunut olo. inhoan myös sitä hikoilua - voimakkaan hajuista ja tahmautuu ihoon kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi