Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Satuttaako siskoni lastani?? Olen kauhean ahdistunut,

Vierailija
14.06.2014 |

ja ymmälläni. Mulla lapsi n. vuoden ikäinen ja siskolla saman ikäinen ja ollaan nyt muutama kk menty niin että sisko hoitaa päivisin omansa ohella myös mun lasta kun oon tehny työkeikkoja ja opiskellut etänä.

Tosi outoja juttuja vaan alkanu lapsessa ilmaantua, ruhjeita ja naarmuja ja lapsi on tosi itkuinen ja minuun tarrautuva ja itkee nykyisin aina kun vien siskolleni :( Sisko selitellyt jälkiä millon mitenkin mutta myös tosi paljon moittinut lastani "hankalaksi" ja vertaa omaansa joka siis kaikin puolin hämnen mielestä helpompi. Ei kuitenkaan haluis lopettaa lapseni hoitoa kun sitä kysyin (maksan pienen korvauksen). En haluis uskoa että tahallaan satuttaa mutta tuntuu todella kummalliselta kun nää "tapaturmat" jatkuvia :(

Jos otan lapsen pois siskon hoidosta ja laitan muualle, menee välit aika varmaan.

Kommentit (224)

Vierailija
101/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 18:15"]

Ap oletko tyhmä kenties? 

[/quote]

En tiedä, ehkä? Myös hysteeriseksi ja vainoharhaiseksi täällä on syytetty. Ehkä mä oon sitten jotain siltä väliltä?

Ahdistunut ja hämmentynyt ainakin olen. ap

Vierailija
102/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin koko ketjun ja eniten minua huolestutti tuo tunnekylmyys siskosi puolelta. Kuka hoitaja syyttää pientä lasta hankalaksi ja kieltää sylin? Minusta ihan kamalaa, kylmää koko ajatus.

Meidän puolitoistavuotias oli pahemman luokan koheltaja mutta kyllä nämä täällä luetellut naarmut ja ruhjeet kuulostavat vähän epäilyttäviltä. Ei se lapsikaan koko ajan ruhjeilla ole vaikka vähän enemmän temmeltääkin. Ja tuo siskosi vertailu. Ap:n hankala lapsi, oma kiltti lapsi.. Ei hyvänen aika, ei tuollaiselle ihmisille hoitolapsia kuuna päivänä. Hyvä ap että tulit järkiisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 18:15"]

Ap oletko tyhmä kenties? 

[/quote]

En tiedä, ehkä? Myös hysteeriseksi ja vainoharhaiseksi täällä on syytetty. Ehkä mä oon sitten jotain siltä väliltä?

[/quote]

Aina voi kysyä neuvoa tällaisissa tilanteissa mutta älä anna palstan ihmisten vaikuttaa liiaksi siihen omaan järkeen ja vaistoon. Ja päätöksentekoon. Jo pelkästään antamillasi tiedoilla sanoisin että älä vie enää hoitoon siskollesi, mutta aina löytyy joku joka on eri mieltä asiasta ja väittää sinua ylihysteeriseksi. Se joku saattaa olla vaikka leikillään tänne kirjoitteleva provoilija, et koskaan voi tietää. Ratkaisu on omissa käsissäsi.

Vierailija
104/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 18:00"]

Minkälaisia jäljet siis ovat?

[/quote]

Isoja mustelmia (päässä, selässä, jaloissa, käsivarsissa), verisiä ruhjeita, sellaisia isoja "nirhaumia" - jos ois vaan polvissa, tajuaisin että on voinut vaikka asvaltilla kaatua, mutta kun niitäkin on ollut selässä, päässä, jopa vatsassa. Pitkiä verisiä (ei tosin kovin syviä) naarmuja pitkin kroppaa. Ja ne palaneet sormet kerran. Silmäkulma musta usein. Tässäpä näitä. Meillä kotona sattunut vaan  niitä pään kopsahduksia jolloin ohimoon tulee mustelma, tai polviin, jos on kompastunut ja kaatunut. Ero siis on huima ja tämä äiti ihan ymmällään. ap

[/quote]

Ihan oikeasti. Ei ole normaaleja jälkiä! Mahassa ja verta tullut? Meidän 1v ja 3c koheltaa ja kiipeilee koko ajan ja ne jäljet mitä tulee, on mustelmia polvissa ja joskus selässä ja pari pattia päässä. Sisällä vaatteet päällä ei tule verinaarmuja eikä pitäisi paljon tulla ulkonakaan, jos käytetään tuon ikäisille sopivia rymyämisvaatteita.

Voisitko ottaa asian puheeksi ainakin miehen kanssa? Ja on ne siskonkin kanssa selvitettävä.

Vierailija
105/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 18:15"]

Ap oletko tyhmä kenties? 

[/quote]

[/quote]

Et ole. Ei kukaan halua uskoa omasta siskostaan sellaista, mutta silmät on pidettävä auki.

Vierailija
106/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin meinaat kertoa hoitopaikan lopetuksesta? Kaikkea hyvää sinulle ja pienokaisellesi!

Vierailija
107/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 18:15"]

Ap oletko tyhmä kenties? 

[/quote]

[/quote]

Et ole. Ei kukaan halua uskoa omasta siskostaan sellaista, mutta silmät on pidettävä auki.

[/quote]

Samaa mieltä. Ymmärrän hämmentyneisyyden mutta kun koskaan ei voi tietää. Ja tuo tunnekylmyys puhuu jo paljon.

Vierailija
108/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia ruhjeita voi tulla, jos on vilkas vipeltävä puolitoistavuotias. Veisin sijassasi lapsen kokeneen lastenlääkärin näytteille ja kertoisin ongelman.

Sitten se vakavampi asia: Itse en veisi lastani siskollesi hoitoon sijassasi. Noin pieni lapsi kuuluu ottaa syliin ja lohduttaa, jos on lohdutuksen aihetta, oli oma lapsi mustasukkainen tai ei. Tämän henkisen väkivallan muodon on sisko itse puheessaan paljastanut: ei tee sitä, koska se hankaloittaa elämäänsä. Kukaan hyvä hoitaja ei jätä ottamasta lasta syliin, jos lapsi sen haluaa tuosta syystä. Syitä voi kyllä olla esim. se, että jos kaksi lasta on törmännyt ja se toinen lapsi tarvitsee pikaista ensiapua/soiton ambulansin hakemaan yms, mutta pelksästään móman lapsen mustasukkaisuudesta ei todellakaan jätetä lohduttamasta.

Vierailija
109/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos taas paljon kaikille vastauksistanne, neuvoista jne.

En tosiaan siis enää vie lasta siskolle hoitoon. Sisko on itse lapsineen nyt lomilla, juhannuksen jälkeen kerron asiasta.  Toivottavasti ei nyt välit kokonaan mene kuitenkaan, mutta jos menee, niin sille kai sitten en mitään voi.

Oikein mukavaa kesää kaikille!

yt, ap

Vierailija
110/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 18:00"]

[/quote]

Isoja mustelmia (päässä, selässä, jaloissa, käsivarsissa), verisiä ruhjeita, sellaisia isoja "nirhaumia" - jos ois vaan polvissa, tajuaisin että on voinut vaikka asvaltilla kaatua, mutta kun niitäkin on ollut selässä, päässä, jopa vatsassa. Pitkiä verisiä (ei tosin kovin syviä) naarmuja pitkin kroppaa. Ja ne palaneet sormet kerran. Silmäkulma musta usein. Tässäpä näitä. Meillä kotona sattunut vaan  niitä pään kopsahduksia jolloin ohimoon tulee mustelma, tai polviin, jos on kompastunut ja kaatunut. Ero siis on huima ja tämä äiti ihan ymmällään. ap

[/quote]

Siis tuo on aivan järkyttävää! Sehän on lastensuojeluasia. Nyt kyllä pidän minäkin ap:ta tyhmänä. En olis yhtä mustelmaa pidemmälle jatkanut.

Miksi vaan veit lapsesi sinne hakattavaksi?

Ja kyllä me näkijät vaan nähdään ja tämän näen erityisen selvästi.

Vierailija
111/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan et sun ja siskon välit eivät ole normaalit, koska tarvitset niin paljon tukea ihan selvän asian ratkaisemiseen. Siskosi on pahasti niskan päällä. Todennäköisesti hän suuttuu ja yrittää kääntää asian sinua vastaan. Kannattaa miettiä, miten pystyt pysymään päätöksessäsi. On kyllä outoa, jos välit eivät mene poikki.

Vierailija
112/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tosi paha olo kun luin tuon kuvauksen kuinka pahoja jälkiä on pienellä ollut.

Isoja mustelmia monessa paikkaa, nirhaumia,

naarmuja ja musta silmä ja kättä poltettu.

Tulee mieleen se Puotilan tapaus.

Vierailija
113/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko pystyy kiristämään sinua välien poikki menemisellä ja tekeekin niin, jos huomaa siinä heikon kohdan. Oli puhe mitä tahansa, älä luovu päätöksestä. Kyse on pienimmästä ja heikoimmasta, lapsestasi.

Vierailija
114/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 17:57"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 17:37"]

Hei AP

Näkijä täälläkin vastaa.....

Onko siskosi lapset tyttöjä ja sinun poika?onko siskosi jäänyt jotenki sinun varjoosi jo lapsuudesta saakka?näen epäonnistuneita miessuhteita,haahuilua,raha vaikeuksia...ammatillisesti ei ole menestynyt?uupunut sulkeutunut ihminen joka ei paljasta sisintään..näen katkeruutta ja vihaa,pienikokoisen homssuisen ihmisen?näen että lapsesi on siellä vaarassa

[/quote]

Varmasti tarkoitit ihan hyvää tällä vastauksellasi, kuten se aiempikin "näkijä"... Mutta silti nämä jutut jotenkin vaan ahdistaa minua entistä enemmän (kiitos ja anteeksi :(

En usko itse mihinkään näkijöihin, ja nämä sinunkin kirjoittamat seikat on jotenkin niin... Osa kirjoittamastasi piti kyllä ihan paikkansa, mutta toisaalta eikö moni juttu ollut ihan vaan arvattavissa/pääteltävissä sen pohjalta, mitä kaikkea olen jo kertonut? Anteeksi, en tarkoita loukata sinua tällä todellakaan.

Ja pk:n työntekijälle: Ymmärrän, että mustelmat silloin tällöin on tavallisia, kuten olen kertonut, on niitä sattunut meillä kotonakin. Ja itkuisuus.. sekin ihan normaalia kai, mutta jotenkin olettaisi sen vähenevän ajan myötä kun paikka tulee tutuksi; meillä päinvastoin vaan pahentunut, ja lapsi ei pelkästään itke, vaan huutaa välillä aivan hysteerisenä. :( ap

[/quote]

en ole tuo näkijä, mutta vastaan hänen puolestaan. Perehdy persoonallisuushäiriöihin. Voit sieltä saada selityksen siskosi elämän kululle ja empatiakyvyttömyydelle. Selittää miksi hänen ihmissuhteensa ei onnistu...

Vierailija
115/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit, että aloite lapsen hoitoon tuli siskoltasi. Olitko etsimässä hoitajaa?

Vierailija
116/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit, että aloite lapsen hoitoon tuli siskoltasi. Olitko etsimässä hoitajaa?

Vierailija
117/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 19:29"]

ja ymmälläni. Mulla lapsi n. vuoden ikäinen ja siskolla saman ikäinen ja ollaan nyt muutama kk menty niin että sisko hoitaa päivisin omansa ohella myös mun lasta kun oon tehny työkeikkoja ja opiskellut etänä.

Tosi outoja juttuja vaan alkanu lapsessa ilmaantua, ruhjeita ja naarmuja ja lapsi on tosi itkuinen ja minuun tarrautuva ja itkee nykyisin aina kun vien siskolleni :( Sisko selitellyt jälkiä millon mitenkin mutta myös tosi paljon moittinut lastani "hankalaksi" ja vertaa omaansa joka siis kaikin puolin hämnen mielestä helpompi. Ei kuitenkaan haluis lopettaa lapseni hoitoa kun sitä kysyin (maksan pienen korvauksen). En haluis uskoa että tahallaan satuttaa mutta tuntuu todella kummalliselta kun nää "tapaturmat" jatkuvia :(

Jos otan lapsen pois siskon hoidosta ja laitan muualle, menee välit aika varmaan.

[/quote]

Mitä se sinulle kuuluu mitä toiset tekevät?

Vierailija
118/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 19:29"]

[/quote]

Mitä se sinulle kuuluu mitä toiset tekevät?

[/quote]

Ketkä toiset?

Vierailija
119/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut ihan koko ketjua, joten en tiedä onko tästä jo puhuttu, mutta... jos ap:n sisko oikeasti satuttaa ap:n lasta (ja siltä tosiaan juttujen perusteella vaikuttaa), niin olisin kyllä huolissani siskon omastakin lapsesta.

Vierailija
120/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 18:05"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 18:00"]

[/quote]

[/quote]

Tämä on kyllä aaveen historian huonoin provo. Jos lapsi tulee ruhjeilla ja naama ja pää haavoilla ja selkä veriruhjeilla, niin ei kukaan oikeasti syöksy aaveelle kyselemään, mitä teen. Mammat meni taas niiin retkuun, että.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi