Te vuodesta toiseen asuntonne kuumuudesta valittavat. Miksette hommaa mitään ilmastointilaitetta vaan valitatte sen sijaan?
Meidän "ilmastointilaite" maksoi alle 400 ja se palvelee nyt jo kolmatta kesää. Ei kovin älyttömästi joutuisi kuukausittain laittamaan rahaa sukanvarteen ja sietämätön kuumuus asunnossa olisi historiaa.
Kommentit (83)
Tuuletin on mutta kun on kuuma niin silloin se pyörittää vaan kuumaa ilmaa niin silloin on kuuma.
Kerrostaloon ei saa ilmalämpöpumppua.
Tuuletin ja viilennyslaite ovat, mutta ne eivät viilennä käytännössä yhtään.
Mökillä on ilmalämpöpumppu ja ihanan viileää.
Vierailija kirjoitti:
Tuuletin on mutta kun on kuuma niin silloin se pyörittää vaan kuumaa ilmaa niin silloin on kuuma.
Nyt olikin puhe ilmaa viilentävistä laitteista, ei tuulettimista. Ap
Nyt pitäisi vähentää energian tuhlaamista, ei lisätä sitä. Nuo koneviilennykset täällä melkein arkitksessa ovat edesvastuuttomia.
Ei oo kovin ympäristöystävällistä. Sitä paitsi mä muutan aika usein. Koskaan ei tiedä, millainen kesä seuraavassa asunnossa on. Helteet kuitenkin kestää max muutaman viikon vuodessa. Ihan typerää ostaa sen takia jotain aparattia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan meillä viilentää. Asuntomme olisi normaalisti näillä helteillä sietämättömän kuuma, mutta nyt täällä on miellyttävän viileää. Ei tuo laite tosin koko asuntoa viilennä, mutta keittiö-/olohuone-/eteis-sektorin kyllä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on siirrettävä ilmastointilaite poistoputkella, ja ainakin se toimii tosi hyvin. Ei ole tarvinnut valittaa helteistä tuon ostoksen jälkeen.
Niin, kuuma on kyllä muuallakin nyt kuin siellä kotona, eikä sitä mukana voi raahata.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo kovin ympäristöystävällistä. Sitä paitsi mä muutan aika usein. Koskaan ei tiedä, millainen kesä seuraavassa asunnossa on. Helteet kuitenkin kestää max muutaman viikon vuodessa. Ihan typerää ostaa sen takia jotain aparattia.
Mielestäni ei ollut lainkaan typerää hommata laitetta, jonka ansiosta lemmikkikanillamme ei ole asunnossamme hengenvaarallisen kuuma, kuten ilman laitetta olisi. Ap
Mun mielestä tuuletin auttaa kyllä, toki ei jos asunto/talo on kostea ja kuin sauna. Meillä nyt 28 astetta ja tuulettimen kanssa pärjää kunhan sen kohdistaa ihmisiin. Toki olisi kiva, jos olisi viilennyslaite, mutta muutaman viikon takia vuodessa en viitsi sellaista hankkia.. Niiden kestävyydestä kun ei ole mitään takeita ja kylmäaineen uusimiset ym. Kun muutan ensi vuonna taloon, sinne tulee ilmalämpöpumppu jolla voi viilentää. Kyllä sitten kelpaa!
Niin ja se ilmastointilaite pitää sitten ostaa silloin kun sille ei ole kysyntää. Eli kun on -30 pakkaset. Nyt on liian myöhäistä, odottakaa suosiolla Tammikuun pakkasia ja sitten ostakaa kun niitä ei kukaan halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökillä on ilmalämpöpumppu ja ihanan viileää.Kyllä vaan meillä viilentää. Asuntomme olisi normaalisti näillä helteillä sietämättömän kuuma, mutta nyt täällä on miellyttävän viileää. Ei tuo laite tosin koko asuntoa viilennä, mutta keittiö-/olohuone-/eteis-sektorin kyllä. Ap
Sama homma. Keittiön ja olohuoneen viilentää ja se riittää hyvin etätöiden tekemiseen, muuten olisi aika tukalat oltavat.
Vierailija kirjoitti:
Nyt pitäisi vähentää energian tuhlaamista, ei lisätä sitä. Nuo koneviilennykset täällä melkein arkitksessa ovat edesvastuuttomia.
Mistä lähtien +30 on melkein arktista? Tuskinpa kovin moni niitä viilennyslaitteita kylmemmillä keleillä käyttää.
Meillä on ilmalämpöpumppu mutta puolison mielestä sitä ei saisi käyttää ennen kuin on hänen mielestään liian kuuma. Se taitaa olla liki 30 C. Valitan koska en jaksa aina tapella sen jääräpään kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No muutama helleviikko on mulle ainakin aika pitkä aika näin etätöitä tehden. Kyllä aparaatin osto tuli täysin tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ilmalämpöpumppu mutta puolison mielestä sitä ei saisi käyttää ennen kuin on hänen mielestään liian kuuma. Se taitaa olla liki 30 C. Valitan koska en jaksa aina tapella sen jääräpään kanssa.
Siis mitä? Alatte käyttää ilmalämpöpumppua vasta, kun sisälämpötila on +30 astetta?
Minä pyrin pitämään sisälämpötilan 22-23 asteessa koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ltuuletin auttaa kyllä, toki ei jos asunto/talo on kostea ja kuin sauna. Meillä nyt 28 astetta ja tuulettimen kanssa pärjää kunhan sen kohdistaa ihmisiin. Toki olisi kiva, jos olisi viilennyslaite, mutta muutaman viikon takia vuodessa en viitsi sellaista hankkia.. Niiden kestävyydestä kun ei ole mitään takeita ja kylmäaineen uusimiset ym. Kun muutan ensi vuonna taloon, sinne tulee ilmalämpöpumppu jolla voi viilentää. Kyllä sitten kelpaa!
Huoh. Tuuletinta nimenomaan ei kohdenneta ihmisiin. Sen tehtävä on kierrättää kuumaa ilmaa ulos. Miten niin moni ei vieläkään ymmärrä tätä vuonna 2021?! Luehan vähän niin viisastut.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei saa. Parrilla kaverilla on ilmalämpöpumppu ja on kätevä kesällä. Vai asutko siis vuokralla, vai mistä kiikastaa?
Mulla ei ole vielä koskaan ollut sisällä niin kuumaa, ettei pystyisi toimimaan.
Samaa olen ihmetellyt. Aina se tuulettimen tarve tulee kaikille yhtaikaa yllätyksenä heinäkuussa, ja sitten ne on kaupasta loppu.