Te vuodesta toiseen asuntonne kuumuudesta valittavat. Miksette hommaa mitään ilmastointilaitetta vaan valitatte sen sijaan?
Meidän "ilmastointilaite" maksoi alle 400 ja se palvelee nyt jo kolmatta kesää. Ei kovin älyttömästi joutuisi kuukausittain laittamaan rahaa sukanvarteen ja sietämätön kuumuus asunnossa olisi historiaa.
Kommentit (83)
Mä käyn aamuisin lenkillä ja suihkussa. Sen jälkeen tuntuu ihan siedettävältä koko päivän. Ennemmin Suomessa on kylmä monta kuukautta joten lämmitin on tarpeellisempi. Illallakin voi käydä ennen nukkumaanmenoa suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo kovin ympäristöystävällistä. Sitä paitsi mä muutan aika usein. Koskaan ei tiedä, millainen kesä seuraavassa asunnossa on. Helteet kuitenkin kestää max muutaman viikon vuodessa. Ihan typerää ostaa sen takia jotain aparattia.
Mielestäni ei ollut lainkaan typerää hommata laitetta, jonka ansiosta lemmikkikanillamme ei ole asunnossamme hengenvaarallisen kuuma, kuten ilman laitetta olisi. Ap
Jaa että lemmikki ja ilmastiontilaite. Eipä taida paljoa ympäristöasiat napata :D
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia että taloyhtiö tai vuokranantaja ei huolehdi tällaista. Muistakaa että kun asunnon lämpötila nousee yli 31 (kertokaa joku jos en muista oikeaa astetta), vuokraa ei tarvi maksaa.
Voi kuule. Luuletko, että monessakaan Helsingin keskustan vanhoista asunnoista on ilmalämpöpumppua? Ei tämä ole vuokranantajan syy. Joko muutat pois vuokralta omistusasuntoon, jossa on ilmalämpöpumppu tai sitten keksit vaihtoehtoja. Niitä ovat pimennysverhot, viilennyslaitteet ja ikkunoiden kiinni pitäminen. PISTE
Minä olen yksi valittajista, joka ei uskonut aiemmin, että tuollainen siirrettävä ilmastointilaite toimisi. No kyllä näköjään toimii. Maksoi vajaa 600 euroa, mutta on ollut hintansa väärtti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ltuuletin auttaa kyllä, toki ei jos asunto/talo on kostea ja kuin sauna. Meillä nyt 28 astetta ja tuulettimen kanssa pärjää kunhan sen kohdistaa ihmisiin. Toki olisi kiva, jos olisi viilennyslaite, mutta muutaman viikon takia vuodessa en viitsi sellaista hankkia.. Niiden kestävyydestä kun ei ole mitään takeita ja kylmäaineen uusimiset ym. Kun muutan ensi vuonna taloon, sinne tulee ilmalämpöpumppu jolla voi viilentää. Kyllä sitten kelpaa!
Huoh. Tuuletinta nimenomaan ei kohdenneta ihmisiin. Sen tehtävä on kierrättää kuumaa ilmaa ulos. Miten niin moni ei vieläkään ymmärrä tätä vuonna 2021?! Luehan vähän niin viisastut.
Kerropas sinä neropatti, että mistä tulee viileää ilmaa sen ”ulos kierrätetyn” kuuman ilman tilalle? Kyllä tuuletin nimenomaan on tarkoitettu ihon pinnan viilentämiseen. Parempi vielä, jos käy suihkussa ja ihon pinnalla / hiuksissa on kosteutta, jota ilmavirta viilentää.
Googletapa kuule ihan itse, helposti löytyy tietoa. Tuostahan puhuttiin jo kouluaikoina 90-luvulla.
Sinä puhut nyt jostain ihan muusta. Tuuletin ei kierrätä mitään tai kuljeta ilmaa ulos.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloon ei saa ilmalämpöpumppua.
Tuuletin ja viilennyslaite ovat, mutta ne eivät viilennä käytännössä yhtään.
Mökillä on ilmalämpöpumppu ja ihanan viileää.Mulla on siirrettävä ilmastointilaite poistoputkella, ja ainakin se toimii tosi hyvin. Ei ole tarvinnut valittaa helteistä tuon ostoksen jälkeen.
Miten nukut sen kanssa? Mulla tehokas ja hiljaisimpia, mitä markkinoilta löytyy. Se on kivan tehokas, mutta ääntä on vähän liikkaa että auttaisi nukkumiseen.
Kattotuuletin. Minulla on kunnon ropeli joka pitää vain pehmeää huminaa, ykköstasolla ei oikeastaan sitäkään. Ei tulisi kyllä kesäöistä mitään ilman sitä. Tosin kaikki eivät ehkä tykkää siitä sisustuselementtinä, vaikka niitä onkin vaikka minkälaisia.
Jos asuu omakotitalossa eikä ole ilmalämpöpumppua niin turha valittaa mistään kuumuudesta! Meillä kotona ollut jo 20 vuotta sama masiina ja aina vaan pelaa 👍
Ei todellakaan saa ilmalämpöpumppua kerrostaloon. Asun Helsingissä 50-luvun kerrostalossa, jossa ei ole edes raitisilmaventtiilejä. Pyysin isännöijältä kirjallisesti lupaa asennuttaa omalla kustannuksella edes karmiventtiilir ikkunoihin. En saanut lupaa. Omistusasunto kyseessä siis.
Jotkut ihmiset elää valittamiselle ja joukko on kasvamaan päin. Sukupuolista en nyt mainitse.
Vierailija kirjoitti:
Tuuletin on mutta kun on kuuma niin silloin se pyörittää vaan kuumaa ilmaa niin silloin on kuuma.
Miksi oot päästänyt kuumaa ilmaa sisälle? Ikkunat ja ovet kiinni päivisin ja vasta yöksi läpiveto.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen yksi valittajista, joka ei uskonut aiemmin, että tuollainen siirrettävä ilmastointilaite toimisi. No kyllä näköjään toimii. Maksoi vajaa 600 euroa, mutta on ollut hintansa väärtti.
Mun tuurilla ostan jonkun joka on ihan huono. Säkään et kerro mikä malli ja merkki toimii.
Meillä on kaikki ikkunat pimennysverhoilla peitetty, markiisi alhaalla parvekkeella ja en oo avannut ikkunoita enkä partsin ovea täällä. Yöt ainoastaan auki. Silti 32 astetta sisällä.
Pakko kai alkaa etsimään ens vuoden kesäksi ilmastointilaitetta joka toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuuletin on mutta kun on kuuma niin silloin se pyörittää vaan kuumaa ilmaa niin silloin on kuuma.
Miksi oot päästänyt kuumaa ilmaa sisälle? Ikkunat ja ovet kiinni päivisin ja vasta yöksi läpiveto.
Voi, kun saisiki asuntoon läpivedon. Meillä ainakin asunto on ihan yhtä kuuma oli ikkunat ja ovet kiinni tai auki.
En tiedä. Meillä mökillä ilmalämpöpumppu eikä ole edes päällä, kun ei tarvitse, ei ole vielä niin kuuma edes.
Saa suositella kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tuurilla ostan jonkun joka on ihan huono. Säkään et kerro mikä malli ja merkki toimii.
Meillä on kaikki ikkunat pimennysverhoilla peitetty, markiisi alhaalla parvekkeella ja en oo avannut ikkunoita enkä partsin ovea täällä. Yöt ainoastaan auki. Silti 32 astetta sisällä.
Pakko kai alkaa etsimään ens vuoden kesäksi ilmastointilaitetta joka toimii.
No mulla on Whirpoolin siirrettävä ilmastointilaite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloon ei saa ilmalämpöpumppua.
Tuuletin ja viilennyslaite ovat, mutta ne eivät viilennä käytännössä yhtään.
Mökillä on ilmalämpöpumppu ja ihanan viileää.Mulla on siirrettävä ilmastointilaite poistoputkella, ja ainakin se toimii tosi hyvin. Ei ole tarvinnut valittaa helteistä tuon ostoksen jälkeen.
Miten nukut sen kanssa? Mulla tehokas ja hiljaisimpia, mitä markkinoilta löytyy. Se on kivan tehokas, mutta ääntä on vähän liikkaa että auttaisi nukkumiseen.
Toistaiseksi olen saanut yöksi läpivedon pitämällä kaikki ikkunat auki eikä ole tarvinnut pitää laitetta päälle öisin ainakaan vielä. Vaikka lämpötila on ollut yöllä yli 20 astetta olen saanut hyvin vielä nukuttua ilman tuota laitetta. Jos yölämpötilat menevät reilusti yli 20 asteen, sitten pidän tuota olkkarissa päällä ja uskon saavani nukuttua vielä makkarissa.
Kyllä me asennamme viikottain ilmalämpöpumppuja kerrostaloihin
samat valitukset ja tekosyyt ikuisilla lahduttajilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan saa ilmalämpöpumppua kerrostaloon. Asun Helsingissä 50-luvun kerrostalossa, jossa ei ole edes raitisilmaventtiilejä. Pyysin isännöijältä kirjallisesti lupaa asennuttaa omalla kustannuksella edes karmiventtiilir ikkunoihin. En saanut lupaa. Omistusasunto kyseessä siis.
Jos asunnostasi puuttuvat toimivat korvausilmaventtiilit, hanki sellaiset. Taloyhtiössä ota yhteys isännöitsijään tai taloyhtiön hallitukseen. Laki vaatii taloyhtiön järjestämään asuntoihin toimivan ilmanvaihdon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi, kun saisiki asuntoon läpivedon. Meillä ainakin asunto on ihan yhtä kuuma oli ikkunat ja ovet kiinni tai auki.
Jos on typerä, niin ajattelee noin ja kärsii. Sivusta
No se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Lemmikin hankkiminen on aivan älytöntä, jos muutenkin tekee taloudellisesti tiukkaa.