Onko täällä ketään muuta joka ei käytä lainkaan alkoholia?
Jokaviikonloppuinen "oletko kännissä"-ketjusta päätellen täällä hörppii vähän jokainen. Entä jos yrittäisitte olla selvinpäin. Todistakaa itsellenne että se onnistuu sillä veikkaan että monelle se ei ole helppoa.
Kommentit (46)
Olen ollut humalassa kaksi kertaa ja molemmat kerrat olivat ihan hirveitä, ei ole tarvetta toistaa niitä kokemuksia enää ikinä. En myöskään pidä alkoholin mausta, eli ei tule juotua maistelunkaan tms. nimissä.
Minä en käytä koska en tunne tarvitsevani alkoholia yhtään mihinkään, maistuukin pahalta.
Minä :) lopetin runsaan ja mokarikkaan viikonloppujuomisen kokonaan ja aloin absolutistiksi. Ihanaa kun ei ole krapulaa, voi huonona lauantaina lohduttautua sillä.
Alkoholistiäidin lapsena päätin, että omat lapseni eivät joudu koskaan kokemaan samaa. Vuodesta 2007, kun alettiin suunnitella lasten "hankintaa, jätin alkon kokonaan pois. Siitä asti ilman, ja elämä ilman alkoa on todella antoisaa.
Minä en käytä :) ei myöskään tupakkaa tai huumeita. En ole ikinä ollut lainkaan humaltuneena, enkä ole edes maistanut tupakkaa (tai huumeita). T: 19v
Nuorempana join saunasiideriä välillä ja kävin bailaamassa. Nyt en ole n. 5 vuoteen juonut lasillistakaan. En tykkää alkoholin mausta, limsa on paljon parempaa, sitä juon. Ja toisaalta tulen tosi herkästi humalaan, en voi sietää sitä humalassa oloa, koska en ole silloin täysin skarppi. Esim. romaanin lukeminen ja vaativan pitsineuleen teko on hirmu hankalaa edes pienessä sievässä ja ne on mun tärkeimmät harrastukset. Alkoholista saan myös aina päänsäryn, en siis krapulaa, vaan heti juomisen jälkeen illalla.
Viimeksi 16 vuotta sitten olen maistanut.
J-P
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 13:33"]Onhan meitä. En juo koskaan alkoholia.
Olen kyllä aikanaan nuoruudessa juonut ja hillunut kuten kaikki muutkin, mutta aika aikaansa kutakin.
[/quote]
Sama täällä. Nykyisin saatan juoda max. lasin punaviiniä vuodessa. Itse asiassa nyt harmittaa se, että opiskeluaikana tuli vietettyä kosteita iltoja ihan liikaa.
Mies vetää muutamat saunailtakännit vuodessa ja olutta menee erityisesti loma-aikoina.
En ole 12v juonut. Alkoholin myötä hävisi kaverit, mutta eipähän ole krapula. Sellaista lasi viiniä -juttua en ole koskaan ymmärtänyt. Silloinhan on sama juoda lasi ilmaista vettä.
En ole 7 vuoteen juonut tipan tippaa. Mies, 35
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 13:26"]Jokaviikonloppuinen "oletko kännissä"-ketjusta päätellen täällä hörppii vähän jokainen. Entä jos yrittäisitte olla selvinpäin. Todistakaa itsellenne että se onnistuu sillä veikkaan että monelle se ei ole helppoa.[/quote]
Alkoholi on jäänyt kokonaan pois vuosien varrella, koska se vain on niin tylsää hommaa. Mutta aloituksesi on jopa minusta todella ärsyttävä. Minä olen sitä mieltä, että pidän huolen vain omista asioistani, eikä toisten juomiset tai juomattomuus kuulu minulle.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 13:29"]
Minä olen yli viisikymppinen enkä ole ikinä käyttänyt alkoholia. Enkä aio ikinä käyttääkään.
[/quote]
Samat sanat!
Täällä kanssa yksi. Haluan olla selvinpäin, ajokunnossa kokoajan. Pää ei kestä enää yhtään. Esimerkkinä teineilleni. Muutenkin terveelliset elintavat. Miksi siis joisin?
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:52"]
En ole 12v juonut. Alkoholin myötä hävisi kaverit, mutta eipähän ole krapula. Sellaista lasi viiniä -juttua en ole koskaan ymmärtänyt. Silloinhan on sama juoda lasi ilmaista vettä.
[/quote]
Sama juttu täällä. Kavereita ei ole koska en tupakoi enkä kapakoi. Olen vieläpä naimisissa vieläkin saman tyypin kanssa jonka kanssa menin naimisiin ikuisuus sitten. Olen tylsä nainen jonka elämässä ei ole säpinää.
Selvänä täälläkin aina! En käytä tupakkaa, huumeita tai alkoholia yhtään. Alkoholisti isäni avasi silmäni ja omien lasteni ei tarvitse ikinä kokea sellaista mitä itse jouduin kokemaan. Mieheni saa juoda kun hän juo aina kohtuudella silloin harvoin kun menee ystävien kanssa saunomaan tms.
Mä oon 22-vuotias ja lopetin satunnaisen tupakoinnin sekä alkoholin käytön kaksi vuotta sitten kun tajusin ettei siinä touhussa ole mitään järkeä, en halua turhaan myrkyttää itseäni. Ei oo vaan sellanen baareissa roikkuminen, biletys, saunakaljottelu tai viinin "sivistynyt" lipittäminen minun juttuni.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 19:29"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 13:29"]
Minä olen yli viisikymppinen enkä ole ikinä käyttänyt alkoholia. Enkä aio ikinä käyttääkään.
[/quote]
Samat sanat!
[/quote]
Kuin myös. Tosin olen vielä alle viisikymppinen. Ei pidä ottaa tilastollisena totuutena niitä virtuaalisia ryyppyseurakatselmuksia. Ei niihin jaksa mennä erimielistelemään.
Voin ylpeänä ilmoittaa etten oo koskaan maistanutkaan.en alkoholia enkä edes tupakkaa.ikää 23 vuotta.
Joskus nuorempana saatoin ottaa viinilasillisen tai oluen ruuan kanssa, mutta ei alkoholi ollut koskaan makuuni. Kohta 16 vuotta on kulunut viimeisestä huikasta. Olen nähnyt riitävästi, mitä alkoholi saa aikaan. Suvussakin on ollut niitä, joille viina on maistunut liiankin hyvin ja sen seurauksena monenlaisia rettelöitä. Sellaista perinnettä en halunnut jatkaa.
Itse juon n. 3 lasillista punaviiniä vuodessa ja nekin siis eri kerroilla :) Sama mun miehellä.
Pään sekoittaminen viinalla ei kiinnosta tippaakaan. Voisin ihan hyvin luopua kokonaan myös noista viinilasillisista.