Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuolemaan johtanut 13-15 v poikien autohurjastelu

Vierailija
14.06.2014 |

Hieman ihmetyttää se, että perhekodin pitäjä on niin sinisilmäinen, että ei tarkista, että sängyssä oikeasti nukkuu joku. Meillä kolmesta lapsesta yksi on hurjasti kapinoiva teini. Nyt pahin kapinavaihe on takanapäin ja lapsikin jo täysi-ikäinen, mutta olen välillä joutunut tarkistamaan, että hän on oikeasti sängyssä. Kerran sängystä löytyikin pelkkä mytty ja lapsi löytyi pihalta lähdössä kylille. Toivottavasti tässä tapauksessa eloonjääneet oppivat jotain.

Neljän 13-17 -vuotiaan pojan porukka oli viettänyt torstai-iltaa Mikkalan perhekodin omistuksessa olevalla mökillä.

Perhekodin äiti Leena Taavitsainen kertoo, että pojilla oli kyllä lupa käyttää mökkiä ja kutsua sinne kavereitakin. Tällä kertaa he eivät kuitenkaan olleet lupaa kysyneet, vaan menivät mökille salaa.

- Illalla kävin vielä varmistamassa, että kaikki nukkuvat. Poikien huoneissa näytti kaikki olevan ok. Aamulla sitten selvisi, että nukkuvien poikien sijasta peittojen alla olikin tyynyistä tehty mytty, kertaa perhekodin murheen murtama Taavitsainen.

Hän arvelee, että pojat eivät lupia kyselleet, koska tiesivät, että kavereilla oli mökille tuomisina alkoholia. Luvan kysyminen olisi tiennyt sitä, että aikuiset olisivat voineet tulla menoa valvomaan.

Onnettomuudessa menehtynyt 15-vuotias oli perhekodin poikia. Samoin sairaalassa loukkaantuneena nyt makaava saksalainen poika.

Kaksi muuta nuorta olivat poikien koulukavereita.

Toinen kavereista oli ottanut luvatta käyttöönsä vanhempiensa auton, jolla he olivat tulleet mökille. Onnettomat tapahtumat saivat alkunsa, kun tuo henkilöauto päätyi mökkitiellä ojaan.

Pojat päättivät hakea perhekodin pihasta raskaan maasturin, jolla oli tarkoitus hinata henkilöauto takaisin tielle.

- Ilmeisesti hinaus ei kuitenkaan onnistunut ja pojat päättivät lähteä viemään vieraita poikia kotiin, arvelee Taavitsainen.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhekotia pidetään rahan takia, ei rakkauden. Oletko todella niin naivi, että luulet heidän oikeasti välittävän näistä nuorista.

Olen itse nähnyt sellaisenkin jutun, että perhekodin ohjaaja itse nillitti vastaan, kun hänen ryhmälleen eräästä tapauksesta sanottiin, missä eivät noudattaneet sääntöjä. Ohjaaja alkoi itse riehumaan, kuin murrosikäinen kakara ja nuorilleen huutelemaan, että kuulkaas, kuinka tuo ämmä huutaa, sanokaa sille takaisin.

Tein kyllä valituksen kyseisestä ryhmästä ja ilmoituksen heidän hajottamistaan paikoista ja heiltä vietiin kyseisen paikan harrastevuorot. Mutta jos ohjaajat ja perhekodin omistajat rahankiilto silmissään ovat samaa tasoa, kuin häirikkönuoret, ei voi muuta odottaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä