Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teidän perheessä suhtaudutaan laiskaan teiniin?

21.06.2021 |

Enkä kaipaa mielipiteitä kuin sellaisilta, joilla on tai on ollut teinejä tässä viiden vuoden sisään. Pienten lasten vanhempien mielipiteet eivät kiinnosta. Luulin itsekin olevani superkasvattaja, kunnes kolme teiniäni ovat nyttemmin toisin todistaneet.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinien pääasiallinen tehtävä on hoitaa koulu, muuhun ei tartte paneutua. Mä oon kotona, joten mulla on aikaa hoitaa muut hommat. Kaksi teiniä taloudessa.

Alapeukkuja satelee. Kyllä ne vielä kerkiää hoitaa kotia ihan tarpeeksi, kun muuttaa omilleen. Ja missä muuten sanoin, ettei ne muka tee mitään kotona, en vaan pakota mihinkään kotihommiin. Moni luki rivien välistä ja väärin.

Vierailija
42/49 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki lapset tekivät jo pienestä pitäen kotitöitä: lelut pois lattioilta, pöydän kattaus, vessan pöntön pesu, pölyjen pyyhkiminen, eteinen/kengät.........

Nyt aikuisena ei mitään ongelmaa pitää kotinsa siistinä ja viihtyisänä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen. Miten teini muka on laiska jos ei hommat suju vartin varoajalla? Nyt mies puhutteluun ja jos teineille on töitä niin teette viikkolistan etukäteen.  Kyllä lapsilla saa  ja pitää olla omia menoja tms. Kai se esimies - mies osaa vuorolistat tms tehdä? Ei oikeassa työpaikassakaan noin voi toimia. Meillä toimii ihan hyvin tuollainen viikkosuunnitelma.

Vierailija
44/49 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka laiskasta teinistä puhutaan? Omat on 17 ja 14. Ovat aika laiskoja nukkuvat, syövät ja pelaavat mut oon asian kanssa ok kunhan koulu menee ok eli yli 7 numeroita.

Vierailija
45/49 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko on väärä. Kuten aika monet ovat jo huomauttaneetkin, mies tekee tuota selvästi kiusallaan. Eli oikea otsikko olisi Miten teidän perheessä suhtaudutaan kiusaavaan isään.

Vierailija
46/49 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä annetaan joka päiväksi pieni työ. Esimerkiksi vie roskat, siivoaa jääkaapin, imuroi lattian, pesee vessan. Kun tekee jonkun jutun, niin sitten saa olla.

Siis joka päivä joku siivousjuttu? No onneksi omassa lapsuudessa kerran viikossa siivousapu riitti. Teidän menolla olisi tullut jo siivouskammo. 

Onpas iso homma viedä roskat.

Vierailija
47/49 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinien pääasiallinen tehtävä on hoitaa koulu, muuhun ei tartte paneutua. Mä oon kotona, joten mulla on aikaa hoitaa muut hommat. Kaksi teiniä taloudessa.

Sitten kun muuttavat kotoa, niin on hoidettava koulu tai työ ja muut hommat, joista eivät osaa mitään kun on aina tehty puolesta.

No oppiihaan se tekemällä? Kyllä meillä teini ei tehyt mitään vai sai keskittyä kouluun täysillä ja nyt valmistui tänä vuonna yliopistosta hyvillä numeroilla. Sen sijaan velieni pojan perheessä aina pyrittiin suorittamasn ja kotitöitä oli paljon nyt tää poika ei oo suorittanut edes lukiota ja tekee kaupan kassalla töitä. Niin ja kyllä meilä teini soitti ja kyseli aina jos ei osannut jotain tai sitten voi googlea käyttää

Vierailija
48/49 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mieshän tuossa mokasi eikä teini. Ei niin voi toimia, että miettii itse päässään jotain hommaa, yhtäkkiä ilmoittaa toiselle että tällainen homma olisi ja se pitää hoitaa nyt ja sitten suuttua, kun toisella onkin muita menoja.

Vai suostuisitteko te aikuiset siihen, että on jo sovittuja menoja, mutta ne pitää perua, koska puoliso on keksinyt kotihomman, joka pitää hoitaa juuri nyt heti? Ette varmasti suostu, jos kyse ei ole akuutista asiasta.

Tuntuu niin kummalliselta, kun jotkut vanhemmat kuvittelevat, että lasta voi käskyttää miten huvittaa.

Vierailija
49/49 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin laiska teini kun en tehnyt koskaan "mitään" sen tunnin aikana kun oli käsketty tyhjentää pesukone, leikata nurmikko, imuroida jne.. Suorastaan vihasin sitä kun käskettiin tekemään joku tietty homma just sillä sekunnilla kun vanhemmilla tuli mieleen (eli olivat alunperinkin tekemässä sitä itse mutta kokeilivat tekisikö se laiska teini kumminkin). Minä kuitenkin pidän kotitöistä ja teen niitä mielelläni omassa ja itse sisustamassani kodissa, oman aikataulun mukaan, pidän siitä että kaapeissa on asiat tiptop. Joskus jos satuin tekemään jonkin asian oma-alotteisesti niin vanhemmat olivat että "ohho, mikäs sitä nyt vaivaa". Tietysti myös sukulaisille jaksettiin mainita "kun nämä meidän teinit on niin laiskoja eikä mitään tee". Omat jälkeni siivosin kyllä aina ja pidin huoneeni siistinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi