Samaan lomakohteeseen aina uudestaan
Tai nämä himoristeilijät. Onko tämä suomalainen ilmiö?
Kommentit (26)
Tiedän yhden pariskunnan, joka käy joka vuosi Teneriffalla samassa asunnossa niin, että ovat jo jättäneet kahvinkeittimen ja muuta tavaraa sinne asunnon varastoon seuraavaa kertaa varten.
Jotkut suomalaiset käyvät joka kesä samalla mökillä. Jotkut jopa jo useammannessa sukupolvessa.
Eikä ole pelkkä suomalainen ilmiö. Keski-Euroopasta ajetaan aina Italiaan Garda-järvelle samaan hotelliin tai lennetään Majorcalle samaan hotelliin.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan on. Minua kyllä jaksaa ihmetyttää ne paremmasta tietämättömät ihmiset, jotka vuodesta toiseen matkustavat samaan hotelliin Kanarialle tai Kreikkaan vieden tuntemaan oppimilleen omistajalle ja henkilökunnalle tuliaisia yme. eivätkä koskaan ole käyneet muualla ulkomailla.
Aivan, takertuvat samoihin kaavoihin. Jotenkin raskasta luettavaa nuokin iltapäivälehtien tarinat.
Jos kohde on sellainen johon he haluavat matkustaa, miksipä eivät sinne menisi. Se ei haittaa minua. Minua ei haittaa sekään, että jotkut matkustavat aina eri paikkaan.
Ihmiset pitävät erilaisista asioista.
Minä en pidä mökkeilystä, mutta olen useita kertoja käynyt Lontoossa, vaikka hotelli on vaihtunut. Samoin mm. Kööpenhaminassa.
Osa etsii aina uuden matkakohteen. Olen käynyt 39 eri maassa ja osa on käynyt 100 maassa.
Kuka arvostaa mitäkin.
Mitä pahaa siinä nyt on? Ilman säätöä, helppo valinta päätät vain ajankohdan, tiedät mitä kohteessa on, saat tasan sen mitä odotat ja vietät leppoisaa lomaa.
Useille lomakohteessa on tärkeintä lämpö ja että kaikki toimii helposti. Kun sitten löytävät hotellin jossa ei ongelmia niin miksipä vaihtaa. Ei niitä kiinnosta tutustua aina erilaisiin nähtävyyksiin tai uusiin kokemuksiin.
Heh, mä olen perhelomarutinoituja. Kun lapset oli pieniä, niin käytiin hiihtolomalla yleensä aina Tahkolla. Riittävän lyhyt ajomatka. Nyt on käyty jo monta vuotta Vuokatissa, käydään kyllä siellä muinakin vuodenaikoina.
Aurinkolomalla olen käynyt lasten ollessa pieniä varmaan 5-6 kertaa peräkkäin Mallorcalla. Se oli kiva, kun siellä oli helppoa yhdistää pyöräily ja perheloma.
Mä olen matkustanut vuosia työkseni, ja ennen lapsia trekannut eri mantereilla.
Nyt kun lapset on isoja teinejä, niin lähinnä haetaan urheilulomia. Lapset on myös asuneet eri maissa joten ovat kaikkea nähneet, vaikka lomilla on haettu usein helppoutta ja liikuntamahiksia.
Ja oikein kehuskellaan, kuinka ovat olleet niin ikimuistoisia turisteja, että hotellilla ollaan käsi pystyssä heidän saapuessaan , " Hello, my friend "
Jo kaksitoista kertaa Puerto de la Crutz Teneriffa. Viihdymme kaupungissa ja varaamme aina tasokkaan hotellin. Aikoinaan tyttäremme kirjoitettua yliopilaskokeet, lähti kolmeksi viikoksi Puertoon lukemaan pääsykokeisiin - yksin. Kyllä muuallakin on käyty. Erityisen viehättävä paikka on Tanskan Århus.
Vierailija kirjoitti:
Useille lomakohteessa on tärkeintä lämpö ja että kaikki toimii helposti. Kun sitten löytävät hotellin jossa ei ongelmia niin miksipä vaihtaa. Ei niitä kiinnosta tutustua aina erilaisiin nähtävyyksiin tai uusiin kokemuksiin.
Laukut täynnä tuliaista aulabaarin Josen perheelle, yes.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan on. Minua kyllä jaksaa ihmetyttää ne paremmasta tietämättömät ihmiset, jotka vuodesta toiseen matkustavat samaan hotelliin Kanarialle tai Kreikkaan vieden tuntemaan oppimilleen omistajalle ja henkilökunnalle tuliaisia yme. eivätkä koskaan ole käyneet muualla ulkomailla.
Ei ole suomalainen ilmiö.
Toisille rentoutuminen on helpompaa, kun tietää mitä on tulossa. Ja että se vastaa odotuksia.
Nuorena ajattelin samoin kuin sinä. Nyt, nelikymppisenä, ruuhkavuosissa ja 12-tunnin työpäiviä tekevänä, se sama viiden tähden hotelli siellä samalla aurinkoisella rannalla kuulostaa juuri oikealta.
Vierailija kirjoitti:
Ja oikein kehuskellaan, kuinka ovat olleet niin ikimuistoisia turisteja, että hotellilla ollaan käsi pystyssä heidän saapuessaan , " Hello, my friend "
Just tää. 😂
Vierailija kirjoitti:
Et taida paljon ymmärtää yritystoiminnasta ja asiakaspalvelusta? Eipä tuossakaan mitään pahaa ole.
Jos haluaa rantalomalle ja löytää mieleisen rannan ja hotellin, niin miksi se pitäisi vaihtaa? Samaa Espanjaa se on, oli sitten Kanarialla, Mallorcalla, Torressa tai vaikka Benidormissa.
Joillekin on ihan oikeasti muodostunut ystävyyssuhteita lomapaikkakunnan ihmisten kanssa. Onko se ap:lta pois, jos haluavat nähdä kerran pari vuodessa? Tunnen myös ihmisiä jotka kehuvat käyneensä kymmenissä maissa, mutta eivät osaa kertoa matkakohteistaan paljon muuta, kuin että missä sai minkäkinlaista olutta, joskus ei edes sitä muista.
Minä olen sellainen. En oikeastaan pidä uudesta, uusi on aina stressaavaa ja ahdistavaa enkä saa siitä mitään hyvää jännitystä. Lomamatkalle kuitenkin toisinaan tekee mieli, joten menen vanhaan tuttuun kohteeseen, jossa mieli saa levätä, kun traditiot ja paikat ovat jo tuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laukut täynnä tuliaista aulabaarin Josen perheelle, yes.
Eiköhän se ole jokaisen oma asia jos jollekin tutulle haluaa viedä tuliaisia..? Miten sekin voi toisia ärsyttää? Eiköhän se aulabaarin Josen perhe ilahdu kun heitä muistetaan... itse en ole kenellekään mitään vienyt, mutta en näe tuossa ystävällisessä eleessä mitään pahaakaan.