Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Niin ne vaan on ne pari virikelasta hoidossa vielä juhannusviikolla ja juhannuksen jälkeenkin!

Vierailija
21.06.2021 |

Ja tietenkin täydet päivät. Toisessa perheessä toinen vanhempi lomalla ja toisessa molemmat!

Kommentit (1048)

Vierailija
401/1048 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep.Näitä on aina.En minäkään pysty lapselleni paljon tarjoamaan.Kun on ongelmia liikkumisen kanssa,köyhyyttä ym.Mutta saapi olla ainakin kotona, heräillä omaan tahtiin ja välillä pääsee jätskille, uimaan ja leikkipuistoon... Eikä tarvitse kykkiä kuumalla tarhan pihalla koko kesää.

Meillä saavat päikyssä jätskiä välillä ja uivat altaassa pihalla, sekä toki ovat leikkipuistossa koko ajan! :) huono päikky teillä.

Meidän päiväkodissa on myös altaat, vesipyssyt yms. Ja varjopaikka missä juomaa ja luetaan kirjoja tai jotain rauhallisempaa palapeliä jne.

Samoin meillä, kaupasta ovat hakeneet jätskiä tarvittaessa. Ilmeisesti täällä on liuta jonkun hikipäiväkotien huonosti töitään tekeviä hoitajia, jotka haluavat syytellä koteja siitä, että itse on tullut valittua väärä ammatti.

Vierailija
402/1048 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän päiväkodissa on noin mulkkuja hoitotätejä, että täällä nillittää?

Jokaisessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/1048 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa tyhmälle mitkä ne virikkeet on joiden takia ei voi omat vanhemmat hoitaa tai viettää aikaa oman pienen lapsensa kanssa edes kesälomansa aikana?

Joku laittoi ettei kesällä ole virikkeitä, lähinnä ulkoillaan vaan. Olen ymmärtänyt että ulkoilu ja liikkuminen on tosi tärkeää pienelle lapselle, mutta tätä ei siis lasketa virikkeeksi, vaikka kai sitä muutenkin tehdään paljon päiväkodissa.

Pöh. Jo on mielikuvitukseton tyyppi jos ei edes kesällä keksi mitään virikettä. Minulla tulisi heti mieleen paljon ideoita, sekä ilmaisia että puoli-ilmaisia. Vai kuvitteleeko nää vanhemmat nykyään että niiden aktiviteettien tarvii olla jotain suurta ilotulitusta koko ajan

Minua ainakin tympäisee tämä keskustelu aivan suunnattomasti. Onko meillä päiväkodit todellakin täynnä jotain näin yksinkertaisia naisihmisiä? Siellä kotonaolevalla vanhemmalla voi olla monenlaisia syitä laittaa lapsi päivähoitoon. Esimerkiksi omani ei tapaa oikein missään muualla muita lapsia. Ainoa lapsi eikä meillä ole kavereilla samanikäisiä lähellekään. Minusta olisi julmaa riistää lapselta ikätovereiden seura. Siellä kotona olevalla vanhemmalla voi olla myös vaikka graduntekeminen kesken, etätyöt, vaikea masennus jne. Jos teitä säälittää se kesällä päiväkodissa oleva lapsi, niin tehkää työnne niinkuin kuuluukin. Opettakaa häntä, viekää vaikka metsäretkille, keksikää pelejä ja askarteluja. Siitähän teille maksetaan. 

Tähän aikaan vuodesta kovin monella lapsella ei ole hoidossa ikätasoistaan seuraa, koska suuri osa kavereista on jo jäänyt lomalle. Pienten ryhmässä ehkä eniten, koska usein vanhemmat ovat vasta palanneet työelämään, eikä lomia vielä ole, mutta ironista kyllä, alle 3-vuotiaat ovat päiväkodissa enemmän vailla aikuisen huomiota kuin leikkikavereiden seuraa.

Vierailija
404/1048 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona-aikaan saan näköjään olla 10 viikkoa vuodesta lapsen kanssa kotona kun nuhassa ei saa mennä päikkyyn.

Otimme kesäpäivystyksen koska olisi ihan kiva tehdä välillä niitä töitäkin. Toki tästä päivystys ajasta osa ollaan reissussa esim. Mökillä tai matkoilla.

Syksyllä pidetään myös lomaa ja lähdetään ulkomaille jos vaan johonkin rokotustodistuksella pääsee.

T:yrittäjä

Ps. Ikävää kun äidit arvostelee toisiaan

Voi mahoton, että ihan itse pitää hoitaa omaa sairastavaa lastaan...

Vierailija
405/1048 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille myös päiväkodin lapset tärkeitä. Ei ole ikäistä seuraa kotona ja kukaan ei käy kylässä eikä mihinkään saa mennä ettei häiritse perheiden rauhaa. En odota mitään virikkeitä hoìtajilta. Odotan että lapsi saa seurata toisia lapsia ja leikkiä vaikka siellä hiekkalaatikolla toisten lasten kanssa. T. Työssä käyvä äiti

Vierailija
406/1048 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep.Näitä on aina.En minäkään pysty lapselleni paljon tarjoamaan.Kun on ongelmia liikkumisen kanssa,köyhyyttä ym.Mutta saapi olla ainakin kotona, heräillä omaan tahtiin ja välillä pääsee jätskille, uimaan ja leikkipuistoon... Eikä tarvitse kykkiä kuumalla tarhan pihalla koko kesää.

Meillä saavat päikyssä jätskiä välillä ja uivat altaassa pihalla, sekä toki ovat leikkipuistossa koko ajan! :) huono päikky teillä.

Missä päikyssä muka lapset saa uida altaassa...En ole kuunaan kuullut moisesta.Taitaa olla taas kehä kolmosen sisäpuolella.Melko tarkka valvonta saa olla.Meillä on oikein hyvä päiväkoti, yksityinen, ei ketju. No eipä tarvi mun lapsen ainakaan heräillä aikaisin ja saa tehdä jutut omassa rauhassa ja tahdissa.Ei tarvitse koko ajan suorittaa jotain.

Vierailija
407/1048 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa itse aiheeseen onko oikein vai väärin sanon että päivähoitomaksut pitävät yllä tätä että kesällä on hoidossa vaikka ei tarvetta olisikaan. Koska joudut joka tapauksessa maksamaan täyden maksun esim kesäkuusta vaikka lapsi ei päivääkään siellä olisi. Tähän kun tulisi muutos, koskien myös muita lomia niin varmasti vähenee turha hoidossa pitäminen. Minulla ainakin on oikeasti vaikeuksia saada maksettua lapsen ruuat ja hoitomaksut. Jos vien hoitoon niin lapsi saa ruuan siellä ja se on minulle säästöä.

Meillä saa maksuhyvitystä, jos lapsi on vähintään 6 viikkoa lomalla 1.6.-31.8. välillä. Kotona oleva vanhempi saisi siis 25% alennusta vuoden päivähoitomaksuista, jos pitäisi lapsensa kotona koko kesän. Silti näyttää olevan trendi, että lapset ovat kotona ainoastaan 5 viikon kesäpäivystyksen ajan, kun on pakko, koska päivystykseen ei oteta ilman todellista hoidontarvetta.

Miksi ihmeessä pitää tehdä lapsia, jos niiden kanssa ei jaksa olla?

Vierailija
408/1048 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tehän tiedätte onko niillä aviokriisi tai läheisen kuolema tai työuupumus tai vaikka jonkun lapsuuden trauman työstö käsillä. Voi olla viisasta järjestää tällaisille asioille aikaa, tai rankan kevään jälkeen aikaa toipua tämmöisistä. Joo varmaan joku jaksaisi lasten kanssakin, mutta me ollaan yksilöitä, jos tuntee itsensä väsyneeksi, voi olla parempi hengähtää kuin suorittaa lasten kanssa kotona.

Mutta sen lapsen täytyy jaksaa ja suorittaa.Hänellä ei ole koskaan lomaa,eikä aikaa hengähtää.Pitäkää edes 2 viikkoa ne lapsenne kotona, LOMALLA! t.hoitaja

Hoitajana sinulla on varmasti joku näppituntuma tai tutkittua tietoa, kuinka monta prosenttia lapsista, jotka ovat kunnallisessa päivähoidossa eivät koskaan ole lomalla, ei edes sitä kahta viikkoa?

Poislukien ne lapset, jotka ovat viranomaisten suosituksesta, joko lääketiett. tai sosiaalisista syistä.

Ap. aloituksessakin lapsi oli heinäkuun lomalla, kun hoitaja vietti lomaa, mutta ap. olisi halunnut jäävän lomalle jo juhannusviikolla, jolloin lapsi olisi ollut 7vk lomalla.

Odotan innolla vastaustasi ja kiitos jo etukäteen.

Vierailija
409/1048 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille myös päiväkodin lapset tärkeitä. Ei ole ikäistä seuraa kotona ja kukaan ei käy kylässä eikä mihinkään saa mennä ettei häiritse perheiden rauhaa. En odota mitään virikkeitä hoìtajilta. Odotan että lapsi saa seurata toisia lapsia ja leikkiä vaikka siellä hiekkalaatikolla toisten lasten kanssa. T. Työssä käyvä äiti

Ainahan voit pyytää niitä päiväkotikavereita teille leikkimään.

Vierailija
410/1048 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä heistä? Kukaan ei tule. Pyydetty on.

Vierailija
411/1048 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva saada näitä faktoja ja tilastoja pöytään, mitä täällä on pyydetty, miten paljon päivähoidossa on lapsia ympäri vuoden, ilman lomaa.

Niitä ei vain näytä kellään olevan, vaikka kuinka arvostellaan työssäkäyviä vanhempia.

Vierailija
412/1048 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin tänään töihin ja mun lapsen päivät on 7-18 :( Paikka, missä käyn töissä  on todella kaukana ja sinne kestää paikallisbusseilla puolitoista tuntia per suunta. Ei ole autoa. Eikä lapselle tule nyt sitten kesälomaa ollenkaan, vaan joutuu päivystävään päiväkotiin :( ei nää asianhaarat ikävä kyllä työkkäriä kiinnosta. Jos irtisanoudun, tulee karenssi. Aikasemmin ollut siis ihan virikelapsena, mutta nyt töiden takia tuommosia päiviä :( Oli hoitajakin hiilenä, kun hain lasta tänään vasta puoli kuuden maissa ja oli vielä lyhyempi tämä eka päivä..

Vierailija
413/1048 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa itse aiheeseen onko oikein vai väärin sanon että päivähoitomaksut pitävät yllä tätä että kesällä on hoidossa vaikka ei tarvetta olisikaan. Koska joudut joka tapauksessa maksamaan täyden maksun esim kesäkuusta vaikka lapsi ei päivääkään siellä olisi. Tähän kun tulisi muutos, koskien myös muita lomia niin varmasti vähenee turha hoidossa pitäminen. Minulla ainakin on oikeasti vaikeuksia saada maksettua lapsen ruuat ja hoitomaksut. Jos vien hoitoon niin lapsi saa ruuan siellä ja se on minulle säästöä.

Meillä saa maksuhyvitystä, jos lapsi on vähintään 6 viikkoa lomalla 1.6.-31.8. välillä. Kotona oleva vanhempi saisi siis 25% alennusta vuoden päivähoitomaksuista, jos pitäisi lapsensa kotona koko kesän. Silti näyttää olevan trendi, että lapset ovat kotona ainoastaan 5 viikon kesäpäivystyksen ajan, kun on pakko, koska päivystykseen ei oteta ilman todellista hoidontarvetta.

Katsos kun usiemmilla meillä työssäkäyvistä on rahaa maksaa täydestä päivähoitopaikasta, mutta ei aikaa olla kotona vähintään kuutta viikkoa kesässä. Voi kun olisikin.

Vierailija
414/1048 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan voit pyytää niitä päiväkotikavereita teille leikkimään.

Miksi, kun lapset voivat leikkiä kivasti yhdessä päiväsaikaan kun minä olen töissä ja varmaan niiden kavereidenkin äidit.

Vierailija
415/1048 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yksikin on liikaa, kyse on sen pienen lapsen ainoasta elämästä ja ainoasta lapsuudesta. Ja kyllähän niitä esimerkkejä on jo tässäkin ketjussa useita annettu. Vasemmistolaista jankkaamista niistä tilastoista, niinkuin muissanin asioissa. Ja sitten kun ne annetaan niin sekään ei kelpaa

Vierailija
416/1048 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä päikyssä muka lapset saa uida altaassa...En ole kuunaan kuullut moisesta.Taitaa olla taas kehä kolmosen sisäpuolella.Melko tarkka valvonta saa olla.Meillä on oikein hyvä päiväkoti, yksityinen, ei ketju. No eipä tarvi mun lapsen ainakaan heräillä aikaisin ja saa tehdä jutut omassa rauhassa ja tahdissa.Ei tarvitse koko ajan suorittaa jotain.

Useimmissa Helsingin leikkipuistoista on uima-allas. Omanikin leikki päiväkodin kanssa sellaisessa leikkipuistossa. Koronan vuoksi niitä vaan ei ole välttämättä täytetty.

Vierailija
417/1048 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva saada näitä faktoja ja tilastoja pöytään, mitä täällä on pyydetty, miten paljon päivähoidossa on lapsia ympäri vuoden, ilman lomaa.

Niitä ei vain näytä kellään olevan, vaikka kuinka arvostellaan työssäkäyviä vanhempia.

Oletatko todella, että joku alkaa vapaa-ajallaan kaivamaan sinulle jotain tilastoja, jota pyydät klo 17:48 ja kokonaista kuuden minuutin kuluttua teet johtopäätöksen, että ei niitä ole?

Vierailija
418/1048 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä! Halukas voi varmaan itsekin etsiä tilastonsa 😁

Vierailija
419/1048 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun usiemmilla meillä työssäkäyvistä on rahaa maksaa täydestä päivähoitopaikasta, mutta ei aikaa olla kotona vähintään kuutta viikkoa kesässä. Voi kun olisikin.

Eikö useimmilla työssäkäyvistä vanhemmista muka ole yhteensä kuutta viikkoa kesälomaa? Yleensä neljä viikkoa per työssäkävijä on aika vakio.

Ja nyt jos otat silmän käteen ja luet tuon viestini uudestaan ajatuksen kanssa, niin huomaat ehkä, että en edes puhunut työssäkäyvistä vanhemmista...

Vierailija
420/1048 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä lepäävät, todellakin. Sanan varsinaisessa merkityksessä lepäävät. Nukkarissa siis. Ja pihalle ensimmäisenä ja ruokapöytään viimeisenä. Mutta nukkariin tietysti ensimmäisenä.