Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

apua! 10v ummetus

Vierailija
13.06.2014 |

Hei! Nyt tarvittais kipeästi apua. Kun meidän 10v tyttöllä on ummetus ja on iso kakka. Tuntuu pahalta kun toinen on sängyssä ja itkee ja huutaa. Nyt tarvittais kipeästi apua. Ja ai niin unohdin sano että tyttö on 3 viikko ummettanut ja on otettu levolakkia, ja käytössä on ollut pienestä asti smartlax.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio kuntoon. Omena päivässä, ja iltapuuro(veteen tehty viljapuuro), niin ummetus on mennyttä. Siis sen jälkeen kun tuon on saanut purattua.

Vierailija
22/33 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 16:06"]

Helvetin hauska trolli :D

Kylläpä täällä saitilla on paljon tyhmiä huoria. Ei ihme että vittua levittävät joka miehelle kun vähän kehutaan.

[/quote]

Jep, jep! Sinun vaiva se ei vain Microlaxilla parane....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko jo päivystyksen paikka?

Vierailija
24/33 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolitukos?

Vierailija
25/33 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnnä sormea tytön peräreikään hajota kakka

Vierailija
26/33 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole aiemmin hakenut apteekista peräruiskeita?! Jos todella niin kipeä, niin ei auta kuin lähteä päivystykseen!

Vierailija
27/33 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, eikö kolmeen viikkoon ole maha toiminut? Jos itkee ja huutaa kivuissaan niin lääkärille. Onko jokin perussairaus/vaiva, kun käyttänyt laksatiiveja pitempään?

Vierailija
28/33 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi tila voi todella koitua vaaralliseksi. Suoli ei jaksa venyä iäti eli voi revetä ja sitten ei ole enää leikin asia. Heti lääkäriin!

Vierailija
29/33 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mikä tilanne?

Vierailija
30/33 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hankala tilanne! Kakkatulpan voisi saada pois Microlaxilla (pienoisperäruiske), apteekista saa, saa aikaa ulostusrefleksin. Kivulias homma varmaan joka tapauksessa, kun iso kakka tulossa. Meidän nuoremmalla ummettajalla Levolac ei toiminut. Nyt annettu lääkärin ohjeesta Pegorion 6 mg, joka auttaa hyvin, ei ole Microlaxilla tarvinnut toimitella. Pegorion jauhe sekoitetaan nesteeseen, ei maistu siinä ollenkaan (samanlainen valmiste Movicol maistuu). Joka pv kannattaa käyttää. Kesä on hankalaa aikaa, jos helteisiä ilmoja ja juo vähän, tulee helposti ummetusta. Juomisesta kannattaa muistutella. Itse olen lisäksi aina toimittanut mahaa, ellei toimi kunnolla, vähintään kerran viikossa, jottei pääse tilanne pahaksi tai jopa parikin kertaa, jos lapsella kakkavaivaa. Kesällä myös ruokavalio voi olla erilainen, esim. paljon jäätelöä tms., joten maha jumiutuu.

Vierailija
31/33 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 20:06"]

Onpa hankala tilanne! Kakkatulpan voisi saada pois Microlaxilla (pienoisperäruiske), apteekista saa, saa aikaa ulostusrefleksin. Kivulias homma varmaan joka tapauksessa, kun iso kakka tulossa. Meidän nuoremmalla ummettajalla Levolac ei toiminut. Nyt annettu lääkärin ohjeesta Pegorion 6 mg, joka auttaa hyvin, ei ole Microlaxilla tarvinnut toimitella. Pegorion jauhe sekoitetaan nesteeseen, ei maistu siinä ollenkaan (samanlainen valmiste Movicol maistuu). Joka pv kannattaa käyttää. Kesä on hankalaa aikaa, jos helteisiä ilmoja ja juo vähän, tulee helposti ummetusta. Juomisesta kannattaa muistutella. Itse olen lisäksi aina toimittanut mahaa, ellei toimi kunnolla, vähintään kerran viikossa, jottei pääse tilanne pahaksi tai jopa parikin kertaa, jos lapsella kakkavaivaa. Kesällä myös ruokavalio voi olla erilainen, esim. paljon jäätelöä tms., joten maha jumiutuu.

[/quote]

Jatkan vielä. Microlaxia minulla on aina varalla. Lapsi on 3 v ja semmoset 15 kg, jos miettii tuota Pegorionin annostusta, sitä on myös 12 mg olemassa. Meillä toki vielä tulee pienen lapsen kakkaamiset seurattua, mutta monesti itse pyllynsä pyyhkivän kohdalla ei aina tiedä, eikä hoksaa aina muistutella tai kysellä. Varmaan kannattaa ottaa tavaksi myös kyseleminen, jotta tietää vähän, miten se kakkaaminen sujuu. Mutta aina voi myös miettiä, pitäisikö hankalassa tilanteessa mennä sairaalaan - se voi tietysti olla muutakin se mahakipu: umppari esim.. Ja kyllä ne siellä sairaalassa sitten mahaa toimittelee, ei se ainutkertaista ole, että lapsia on viikon ajan osastolla tyhjennyksessä, kun ummetus pääsee pahaksi ja suoli on sontaa täynnä. Olen ollut sairaalassa osastolla hoitamassa näitä tyhjennyspotilaita.

Vierailija
32/33 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä tyttö istumaan vatiin tai ammeeseen hyvin lämpimään veteen. Käske ensin varovasti kokeilla ettei iho pala. Ammeeseen istumaan. Vesi voi pehmittää sitä jo tulollaan olevaa kakkaa.

Hiero varovasti vatsaa myötäpäivään. Ulostemassa lähtee suolessa liikkeelle.

Jod ei muu auta sun on kaivettava sitä näkyvää ulostetta pois edestä. Laita vaikka hanskat käteen ja varo etten revi kynsillä.

Näin mä jouduin tekemään kun kakka oli jumissa viikon.

Sen jälkeen olen katsonut että poika juo joka päivä min. 1,5 litraa vettä. Joka aterialla vihreää salaattia.

Päärynä, taatelit auttavat löysentämään kakkaa.

Vierailija
33/33 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten menee? Onko tilanne helpottanut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän